RoaldJ Skrevet Februar 22, 2007 Skrevet Februar 22, 2007 1: Varmeapparatvifta mi fungerer ikke alltid på nivå 1,2 og 3 når jeg starter bilen min. Men når jeg setter den på nivå 4 og lar den "bygge opp trykk" så kan jeg sette den på 1,2 og 3, og da funker den heilt fint.. Virker som om det er når det er kalt i været dette problemet oppstår. Kan det være motstanden som fjusker? Eller motoren som er treig i "opplagringa"? Noen som har vart borti noe lignende? ______________________________ 2: Turteller og Bensinforbruk-måleren har heller aldri funket. Demonterte hele Speedometer for og sjekke om det var dårlig kontakt. Smurte opp med elektroclean og satte det sammen igjen. Byttet Bensin-måleren/viseren med det samme jeg hadde det oppe, da denne sluttet og funke under halv tank. (ok nå) Når jeg setter speedometeret i bilen igjen virker plutselig ikke temp.måleren. Lurer på om det kan være selve måleren. Da jeg monterte mærket jeg at det var 3 stikk på speedometeret (blått, gult og hvitt) Men det gule stikket er ikke og finne på bilen. Har en misstanke om at forje eiger byttet speedometer sammen med motorbytte, og dette ikke var likt. Spørsmålet er da om turtelleren og bensinforbruks-måleren "styres" av det gule stikket som manglet på min.. Vist noen tillfeldig har ute sitt speedometer, kan de da ta ut det gule stikket og sjekke om turtelleren slutter og fungere? takk ________________________________ 3: Skal det være lys i dashbordet der hvor nivåbryteren, varm/-kaldbryteren og den du velger hvor lufta skal blåse sitter? Mangler lys på både min og min kompis sin E30, og da ble jeg usikker på om det skal være lys der i det hele tatt. Orker ikke og demontere halve dashbordet om det ikke skal være lys der
Willersrud Skrevet Februar 23, 2007 Skrevet Februar 23, 2007 1: Jeg byttet varmeaparatvifta mi etter jeg hadde samme problem., da virka det etterpå... 2: Den gule ledningen er til kjørekomputer, så hvis du ikke har den så har du analog klokke antar jeg. prøv og bytte spedometer, husker det var deligvis defekt på første e30en min.. men husk at du finner speedometer fra en bil med samme sylinderantall 3: Det sitter noen små pærer i noen beholder der som jeg nettop nyttet på min bil. bare ta ut midtkonsolen der hvor askebegeret sitter så finner du dem bak der, bare dra dem ut og bytt pære Håper det var til hjelp
Yngvejos Skrevet Februar 23, 2007 Skrevet Februar 23, 2007 1:Jeg byttet varmeaparatvifta mi etter jeg hadde samme problem., da virka det etterpå... 2: Den gule ledningen er til kjørekomputer, så hvis du ikke har den så har du analog klokke antar jeg. prøv og bytte spedometer, husker det var deligvis defekt på første e30en min.. men husk at du finner speedometer fra en bil med samme sylinderantall 3: Det sitter noen små pærer i noen beholder der som jeg nettop nyttet på min bil. bare ta ut midtkonsolen der hvor askebegeret sitter så finner du dem bak der, bare dra dem ut og bytt pære Håper det var til hjelp Jeg har analog klokke og den gule pluggen i min bil. Det skal vel ikke så mye til for å smekke inn en kjørecomputer da?
Willersrud Skrevet Februar 24, 2007 Skrevet Februar 24, 2007 mulig du har ledningsnett til kjørecomputer da Yngvejos ? jeg har ikke hatt den gule i noen andre enn den e30en jeg har nå, og den har kjørecomputer.
RoaldJ Skrevet Februar 24, 2007 Forfatter Skrevet Februar 24, 2007 Kjørekomp. blir nok ikke realisert. Orker rett og slett ikke. Nytt spørsmål: Passer takluke fra 2-dørt på en 4-dørt bil? Begge biler er 86mod. Og er det mye arbeid og bytte?
Willersrud Skrevet Februar 25, 2007 Skrevet Februar 25, 2007 Er ikke så mye morro med kjørekomputeren i e30 uansett:P virker annen hver gang, er -30 grader noen innimellom på kjørekomputeren min:p hehe Takluken er lik mener jeg.. har et tak fra en 2dørs e30 liggende og skulle bruke det på touringen og det mente jeg var likt, og det er vel samme på 4dørs? skal du bytte motoren , eller sveivesaken eller selve plata?
RoaldJ Skrevet Februar 26, 2007 Forfatter Skrevet Februar 26, 2007 Er ikke så mye morro med kjørekomputeren i e30 uansett:P virker annen hver gang, er -30 grader noen innimellom på kjørekomputeren min:p heheTakluken er lik mener jeg.. har et tak fra en 2dørs e30 liggende og skulle bruke det på touringen og det mente jeg var likt, og det er vel samme på 4dørs? skal du bytte motoren , eller sveivesaken eller selve plata? skal bare bytte plata.. det er 3 rust-roser på min.. men vist det er for mye arbeid, så pungt-sandblåser jeg min gamle. takk får hjelp
Willersrud Skrevet Februar 26, 2007 Skrevet Februar 26, 2007 må vel ha av trekket på takluka for og ta den ut? eller:P skal bytte min til sommeren:p hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå