BalleKnalle Skrevet Februar 23, 2007 Share Skrevet Februar 23, 2007 Da var det gjort, verdens første M5 TT..... The twin turbos are not actually located under the hood. They are under the rear bumper!!, where the rear silencers used to be. The charged air is forced back via a pipe leading along the passenger side of the car, hidden by the sill. Up through the wheelarch, the pipe leads directly to the huge, custom made intercooler which is mounted in the front of the engine bay. The guy who owns it Ron is a millionaire with a lot of spare cash and seems to have written a blank cheque to get this conversion done. He's owned 75 cars. Power is claimed to be 800bhp. He owns Currency Motors and will build ten cars with the twin turbos for $350,000 each. The problem comes from the oil and electrics being run underneath the car to supply the turbos. But you get over the problem of heat dissipation if they were located under the hood. The engine has been left alone. It took 4 months to crack the electronics and do the remapping. Developing and testing the hardware took 4 months too. Turbo lag problems - no says the owner as the hybrid design minimizes lag and maximizes responsiveness. Transmission has been left alone!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bunny Skrevet Februar 23, 2007 Share Skrevet Februar 23, 2007 Oppfinnsomt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Smaavik Skrevet Februar 23, 2007 Share Skrevet Februar 23, 2007 Rått ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sh0rty^ Skrevet Februar 23, 2007 Share Skrevet Februar 23, 2007 hehe, litt artig at de velger å montere turboene bak der. Helt ærlig syns jeg det så litt "hjemmelaget" ut. Syns det var så åpent rundt turboen og den slangen som går til oljetilførselen virka liksom ikke helt beskyttet ut. Men tøft uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mAZE Skrevet Februar 23, 2007 Share Skrevet Februar 23, 2007 Det der så heftig ut. Går sikkert bra å vil jeg tro med 800gamp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schnellfahren Skrevet Februar 23, 2007 Share Skrevet Februar 23, 2007 OI! Over-tøft! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim Lie Skrevet Februar 23, 2007 Share Skrevet Februar 23, 2007 Dette er vill ha faktor!! ikke så billig heller. Noen som vet prestanda på denne doningen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
336mik Skrevet Februar 23, 2007 Share Skrevet Februar 23, 2007 Fy feite..Vil tro det er en god følelse å kjenne lyden og draget når man klemmer "pelle" i bånn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2mMy Skrevet Februar 23, 2007 Share Skrevet Februar 23, 2007 hvor var lyddemperne på den saken her da? =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet Februar 23, 2007 Share Skrevet Februar 23, 2007 Sinnsykt rått! Men det må da være umulig å ikke få turbolagg med et slikt oppsett som det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Februar 23, 2007 Share Skrevet Februar 23, 2007 hehe, litt artig at de velger å montere turboene bak der. Helt ærlig syns jeg det så litt "hjemmelaget" ut. Syns det var så åpent rundt turboen og den slangen som går til oljetilførselen virka liksom ikke helt beskyttet ut. Men tøft uansett. Jeg er enig i denne kommentaren... denne konverteringen virket tilfeldig og rotete. Hvorfor ikke "bare" en mindre kompressor a la ESS foran ?... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.E.E. Skrevet Februar 23, 2007 Share Skrevet Februar 23, 2007 Sinnsykt rått! Men det må da være umulig å ikke få turbolagg med et slikt oppsett som det? Akkurrat dette tenkte jeg også på. Det må da være fryktelig på en slik bil at kreftene kommer "bang" ved f.eks 4000rpm. At turbo lag ikke merkes på det oppsettet tviler jeg på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet Februar 23, 2007 Share Skrevet Februar 23, 2007 Når turboen er montert så langt unna motoren må det da være utrolig stor sjangse for at man får turbolag? Lufta skal jo fraktes flere hundremeter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sh0rty^ Skrevet Februar 23, 2007 Share Skrevet Februar 23, 2007 Eneste fordelen med dette som jeg kan se er at du vil få god kjøling av turboene, mindre stråling som muligens ville gått utover komponenter på motoren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet Februar 23, 2007 Share Skrevet Februar 23, 2007 Klart det fungerer med turboene bak! Det har jo Porsche hatt i all tid.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå