Gå til innhold

BMW E60 M5 TwinTurbo

Share

Anbefalte innlegg

Da var det gjort, verdens første M5 TT.....

The twin turbos are not actually located under the hood. They are under the rear bumper!!, where the rear silencers used to be. The charged air is forced back via a pipe leading along the passenger side of the car, hidden by the sill. Up through the wheelarch, the pipe leads directly to the huge, custom made intercooler which is mounted in the front of the engine bay.

The guy who owns it Ron is a millionaire with a lot of spare cash and seems to have written a blank cheque to get this conversion done. He's owned 75 cars. Power is claimed to be 800bhp. He owns Currency Motors and will build ten cars with the twin turbos for $350,000 each. The problem comes from the oil and electrics being run underneath the car to supply the turbos. But you get over the problem of heat dissipation if they were located under the hood. The engine has been left alone. It took 4 months to crack the electronics and do the remapping. Developing and testing the hardware took 4 months too. Turbo lag problems - no says the owner as the hybrid design minimizes lag and maximizes responsiveness. Transmission has been left alone!!

Max-Earey-002.jpg

CMC001.jpg

Max-Earey-004.jpg

Max-Earey-001-1.jpg

Max-Earey-008.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, litt artig at de velger å montere turboene bak der. Helt ærlig syns jeg det så litt "hjemmelaget" ut. Syns det var så åpent rundt turboen og den slangen som går til oljetilførselen virka liksom ikke helt beskyttet ut.

Men tøft uansett.

Jeg er enig i denne kommentaren... denne konverteringen virket tilfeldig og rotete. Hvorfor ikke "bare" en mindre kompressor a la ESS foran ?... :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sinnsykt rått! Men det må da være umulig å ikke få turbolagg med et slikt oppsett som det?

Akkurrat dette tenkte jeg også på. Det må da være fryktelig på en slik bil at kreftene kommer "bang" ved f.eks 4000rpm. At turbo lag ikke merkes på det oppsettet tviler jeg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...