G-A Skrevet Februar 23, 2007 Share Skrevet Februar 23, 2007 Er det gaffateip de har brukt som feste på slangen som går fra turboen? (oljeslange?) ved sidenav siste "knekk" på orginalpotta, høyre side.. Er ikke dette veldig utsatt for stein,humper osv? Klart det fungerer med turboene bak! Det har jo Porsche hatt i all tid.. Porsche har vell motoren bak på de fleste modellene også da.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mOMOe Skrevet Februar 23, 2007 Share Skrevet Februar 23, 2007 finfin familiebil den, går jo ann bedrive forbikjøring å greier.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Februar 23, 2007 Share Skrevet Februar 23, 2007 All ære til de som har fått det her til. Utvilsomt utrolig rått og langt utenfor mitt rekkevidde, men ærlig talt så ser det litt vel jalla ut. Spesielt til å sitte på en bil til $350 000. Det er 4x en vanlig M5! Litt ny info: Bilen utvikler 588 RWHP som ikke er 700hk på svinhjulet engang... Interiøret er i svart krokodilleskinn og utgjør $100 000 av ombygginga Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Februar 24, 2007 Share Skrevet Februar 24, 2007 Turbolaggen var det første som gikk gjennom hodet mitt også. Det er mulig de har bygd om eksos noe for å bedre samle eksostrykk, hva vet jeg. Samt oljekjølinga... Innerst inne så er jeg ikke så alstyrenes imponert over denna installeringa.. Rått, spinnvilt drag osv, men dette tror jeg bærer preg av å være "den første". Kommer til å se mye rått (råere) framover på den fronten. Morsomt er det uansett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RogE36R Skrevet Februar 25, 2007 Share Skrevet Februar 25, 2007 Det der kan no ikke være driftsikkert, hvertfall ikke i norge stikkord: salt+møkk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M3-cab Skrevet Februar 27, 2007 Share Skrevet Februar 27, 2007 Tar minutter fra man trykker på gassen til det skjer noe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The_transporter Skrevet Februar 27, 2007 Share Skrevet Februar 27, 2007 fett men ltt vel utsatte oljeslanger kanskje?? det er en kvist på motorvegen det så ryker vel de der hehe men kan tenke meg godlyden bak der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboTore Skrevet Februar 27, 2007 Share Skrevet Februar 27, 2007 Uten å uttale meg om bygget forøvrig så har jeg sett at denne byggmetoden er "mye" brukt på nyere amerikanske V8-biler såsom Firebird,Camaro,GTO etc. Er vel faktisk noen som har gjort et forsøk her til lands på en eller annen bil,husker ikke hva det var, og turboforsinkelsen er visstnok ikke så ille som man skulle tro. Riktig dimensjonering av komponenter vil jeg dog anta er meget viktig. Turbinhusene er nokså små ser det ut for og er motoren urørt innvendig har den jo masser av grunneffekt å drive turboene med. Får man f.eks maks ladetrykk ved 3500 omd så er jo det fortsatt levelig med tanke på denne motorens bunndrag og toppturtall. Hvor ideelt det er å ha en sånn plassering blir en annen sak.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Februar 27, 2007 Share Skrevet Februar 27, 2007 Uten å uttale meg om bygget forøvrig så har jeg sett at denne byggmetoden er "mye" brukt på nyere amerikanske V8-biler såsom Firebird,Camaro,GTO etc.Er vel faktisk noen som har gjort et forsøk her til lands på en eller annen bil,husker ikke hva det var, og turboforsinkelsen er visstnok ikke så ille som man skulle tro. Det er prøvd i Norge ja - trolig på flere biler, men den jeg vet om er en '97 Mustang V6: Før: Etter: Masse bilder her: http://www.klubbfredag.no/mustang.html Ingen tvil om at det funker, selv om det kanskje ikke er optimalt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet Februar 27, 2007 Share Skrevet Februar 27, 2007 Hoho, rått prosjekt Denne må gå ganske fælt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dannis Skrevet Februar 27, 2007 Share Skrevet Februar 27, 2007 fra ststurbo.com som har bygget på mange amerikanske biler: With the turbo so far back, don't you get a lot of turbo lag?No, our turbochargers are sized to operate at this remote location. Just like any turbocharger, once the turbo is up to temperature and in the rpm range for which it was designed to operate. The boost comes on hard and fast. All of our systems will produce full boost below 3000 rpm. If you were to take a conventional turbo and place it at the rear, you would have lots of lag and consequently, our turbo wouldn't work properly if mounted up front. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.Barane Skrevet Mars 13, 2007 Share Skrevet Mars 13, 2007 Fy feite for ein bil det er. kunne eg valgt ein bil i heile vereden er dette jaffal ein soleklar vinner =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bård Skrevet Mars 13, 2007 Share Skrevet Mars 13, 2007 Hadde heller valgt presse hvis jeg skulle hatt en såpass "moderat" effektøkning... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Delousion Skrevet Mars 14, 2007 Share Skrevet Mars 14, 2007 Dette såg kanskje litt "jalla-mekk" ut, men som mange av dere skriver; så er det sikkert skikkelig morro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå