jcvold Skrevet Februar 24, 2007 Share Skrevet Februar 24, 2007 bare må fortelle dette! jeg og romkameraten min var på vei hjem ti flyplassen der vi bor.flyplassen ligger i enden av en sidevei,og det er ca 10 hus her med 4 leiligheter i hver. Vi fikk problemer med bilen hans,og kjørte ut i veikanten for å kikke under panseret. mens vi stod der med nødblinken på,hører vi Sirener i det fjerne. og 2 sekunder etterpå kommer en gammel ford susende forbi i 120!! og like bak 2 politibiler med fulle sirener!! så hører vi bilen de jakter på står på bremse,og løper tar beina fatt! og i løpet av noen minutter kommer 6 politibiler til,men "response" bil,og hunder å hele pakka,og seff tungt bevæpnede politifolk!!. vi hører de skriker "drop your weapon" og "Get down"!! vi går bortover ei stund etterpå og får besjed av en politimann å "stay back,you might get hit" ! sykt! men de fikk skurken da. en "homeboy" som var høy på crack. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325icab_88 Skrevet Februar 24, 2007 Share Skrevet Februar 24, 2007 Only in USA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jcvold Skrevet Februar 24, 2007 Forfatter Share Skrevet Februar 24, 2007 jepp... livin in the projects... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reino Skrevet Februar 24, 2007 Share Skrevet Februar 24, 2007 Liten vits med ny tråd om noe sånt som dette i et bilforum syns jeg da men. Det finnes en tulletråd her... jepp... livin in the projects... Tviler på at du bor i de strøka der... Jeg har opplevd noe liknende her i Norge, så det er ikke bare der borte sånt kan skje... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jcvold Skrevet Februar 24, 2007 Forfatter Share Skrevet Februar 24, 2007 Ok,så ville politijakter hører ikke hjemme her mener du ? .. er ikke det bilrelatert ? og tviler på det du har sett i norge var like dramatisk,med tungt bevæpnede politimenn. og jo,er mye drit her som vi bor.senest i forrige uke var det en politiaksjon mot et narkoreir her i feltet.ikke uttal deg om noe du ikke har peiling på... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Februar 24, 2007 Share Skrevet Februar 24, 2007 1 grunn til at jeg ikke vil bo i en by i USA! Tilgjengeligheten på våpen kommer til å endevende samfunnet der nede (har vel i praksis gjort det til en viss grad) / Dagens utenrikspolitiske standpunkt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jcvold Skrevet Februar 24, 2007 Forfatter Share Skrevet Februar 24, 2007 1 grunn til at jeg ikke vil bo i en by i USA!Tilgjengeligheten på våpen kommer til å endevende samfunnet der nede (har vel i praksis gjort det til en viss grad) / Dagens utenrikspolitiske standpunkt. er helt sykt! på walmart kan hvem som helst få kjøpt ei rifle. på pantelånersjappa nede i gata kan du få kjøpt en 9mm pistol ,så lenge du har amerikansk førerkort.trenger bare vente 3 dager. så ikke rart de har tusenvis med drap i året her borte Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Februar 24, 2007 Share Skrevet Februar 24, 2007 er helt sykt! på walmart kan hvem som helst få kjøpt ei rifle. på pantelånersjappa nede i gata kan du få kjøpt en 9mm pistol ,så lenge du har amerikansk førerkort.trenger bare vente 3 dager. så ikke rart de har tusenvis med drap i året her borte Og det med at man må vente i 3 dager før man kan få utlevert våpenet er en relativt ny regel. Det var faktisk Hillary Clinton (ved hjelp av President Clinton) som fikk innført denne regelen tiltross for kraftige protester fra den ekstreme, men mektige interesseorganisasjonen NRA (National Rifle Association). Påbudet ble innført i et forsøk på å forhindre at folk skulle kunne handle i affekt... et ukontrollert følelsesutbrud. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet Februar 24, 2007 Share Skrevet Februar 24, 2007 Ganske lurt, får de litt tid og planlegge hevn-aksjonen før de henter våpenet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Februar 24, 2007 Share Skrevet Februar 24, 2007 Ganske lurt, får de litt tid og planlegge hevn-aksjonen før de henter våpenet. Hvis man har planlagt en handling handler man ikke i affekt... da er det en overlagt handling. Det er stor forskjell på disse fenomenene både faktisk og juridisk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boss Skrevet Februar 24, 2007 Share Skrevet Februar 24, 2007 Det er da omtrent like lett å få våpen i dette landet oxo. Er medlem i en skyteklubb, og vi får stadig besøk av noen som ikke har papirene i orden. Som vil prøve våpnene sine. Har oxo blitt tilbut våpen på gata i sentrum når jeg har væt på jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
336mik Skrevet Februar 24, 2007 Share Skrevet Februar 24, 2007 For min del syns jeg det er greit at vi får vite om litt spesille hendelser som skjer våre bimmers-venner rundt om i verden,og dette er vel ikke akkurat hverdags kost for alle av oss. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toro Skrevet Februar 24, 2007 Share Skrevet Februar 24, 2007 For min del syns jeg det er greit at vi får vite om litt spesille hendelser som skjer våre bimmers-venner rundt om i verden,og dette er vel ikke akkurat hverdags kost for alle av oss. Enig med deg der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Diesel power Skrevet Februar 24, 2007 Share Skrevet Februar 24, 2007 Bortsett fra klima så har vi det meget bra i Norge. Kom hjem fra Brasil på tirsdag etter 14dager på serviceoppdrag der nede. Ikke 1 BMW å se Men det var masse nesten helt nye folkevognbusser og bobbler av det gamle "Hitlerdesignet" For de som ikke kjenner til Brasil, dette landet fører en meget spesiell import politikk. Skal man innføre f.eks en bil produsert i ett annet land løper det på avgifter som de aller aller fleste der ikke kan forsvare. Nesten hele bilparken der borte er produsert i Brasil på lisens fra bilprodusentene. De holder ikke samme kvalitet, og det er litt surealistisk å kjøre rundt i en 2003mod(1970) folkevognbuss, eller en Chevrolet Vectra 2006mod som vi hadde. Den modellen vi sluttet med her hjemme i 95-96 eller noe sånt. Kriminaliteten er også ekskalert til ett ubehagelig nivå. Som hvit kunne jeg ikke trave promenaden alene om kveldene. SKulle jeg på karneval måtte jeg sitte i en taxi (Dette var i Macaè). På motorveien inn til Rio hadde de akkurat skutt to bilkaprere/ranere. Dette gjør de uten å anrope "freeze" først. Av de 5 norske som var innvolvert i dette prosjektet, hadde 3 vært i Brasil tidligere. 2 av disse igjen hadde tidligere blitt ranet. Men, Brasil er ett meget vakkert land, og det er mye pent å se på, spesielt på Stranden Så lenge en tar forhånsregler er dette landet virkelig å anbefalle. Ikke gå rundt i merkeklær, legg igjen mobil og kamera på rommet. Ha noen minst mulig cash på deg, men noen småpenger i en lomme i tilfelle du blir stanset. BRUK HØY SOLFAKTOR Æ lære aldri. Samme hver gang, vristene mine er mere blå en rød for øyeblikket. Til slutt, det aller viktigste: Gå aldri opp i "slummen". Der er det nesten unttakstilstand for tiden. Mere en 150stk som er drept bare utenfor Rio den siste tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Februar 24, 2007 Share Skrevet Februar 24, 2007 Jeg har faktisk sett noe lignende i Tyskland, midt i Berlins mest trafikkerte gate. Vi skulle ta ut noe penger i en minibank da en uuniformert bil kom i full fart og bråbremsa bak en Transit som stod på rødt lys, ut hoppa det sivile politifolk med pistolen i hånda. De løp frem og rev ut personene i Transiten. Rett etterpå kom det uniformert politibil, slik at vi faktisk skjønte at det var politifolk det var snakk om. De fra Transiten ble slengt inn i den, en sivil politimann hoppa i Transiten og borte vekk var alle tre bilene på noe som må ha vært under 30 sekunder. Man må ikke så langt bort som til USA før sivilt politi løper rundt med gunnerne i hånda på daglig basis.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå