Gå til innhold

Action i USA!!!!!

jcvold
 Share

Anbefalte innlegg

Du vet INGENTING om åssen det er her borte Rino.Hadde du sett åssen det er her i South Carolina hadde du forstått.Det var i denne staten det var mest slaver under Slavetiden,og da de ble frigitt ble de værende her.og dermed er de fleste av befolkningen her afro-amerikanske.her i Conway så er majoriteten av befolklingen sorte.og det er desverre mye fattigdom her,og dermed mye kriminalitet.

Når det gjelder at du påstår at du vet bedre enn meg hvor jeg bor :

Vi bor i et område som heter "the landing" rett ved siden av flystripa.skolen leier leiligheter til oss her,men det er flere hus ledige enn det skolen trenger,derfor blir de husa leid ut til fattige afro-amerikanere.

og det er der borte i den delel av boligfeltet alt det kriminelle sjer.

og det er mye drugs og sånn der borte.det er fakta.

jeg syntes det er synt at du reagerer på den måten på tråden min,

og "lager kvalm".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 61
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

det viser seg at de som tok oljeskiftet mest sannsynelig har glemt å tighte bunnpluggen.den har lekket ca 5 liter olje på 20 minutt.

de glemte jo å skru til lokket på oljefilteret mitt her. mista litt olje,men ikke mye før det ble oppdaget. søksmål er vel ett ord som dukker opp når det skjer der borte? noe vanskelig å bevise at det var de,med mindre du kan følge oljesporet tilbake til verkstedet...

chill`a reino. er da postet værre ting en detta her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det kom en redningsbil å henta bilen i dag,og kjørte den ned til Toyota.der ringte de tilbake og påsto at det var rikelig med olje på den... men var knusktørr i gårkveld.fant ikke spor av olje på hverken peillepinn eller nedi oljepåfyllingslikket.

kansje de prøver seg på en "spansk en"

mmen er ulyd i motoren sier de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var vel heller det at politimannen skøt for å drepe, når han i følge kyndige øyenvitner hadde tid til skyte for å avvepne.

han skjøt vel kanskje ikke for å avvæpne da han trodde fyren skulle gi seg? når han da kommer løpende mot med øksa hevet,skyter man mot lilletåa eller mot det man har størst sjanse for å treffe nemlig midt på?

hadde noe vaktskyting i garden og da måtte man varsle først med ladegrep og "holdt holdt,jeg skyter" og hvis det ikke hjalp ett skudd i lufta.hvis man fortsatt ikke nådde fram tror jeg ikke greia var å skyte personen i skinnleggen for å si det sånn. dette gjaldt seff kun i alvorlige,truende situasjoner noe denne politimannen også var i. er ikke mange land i verden du angriper politiet med øks og går fra det uten behov for plaster eller stor plastpose

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var vel heller det at politimannen skøt for å drepe, når han i følge kyndige øyenvitner hadde tid til skyte for å avvepne.

han skjøt vel kanskje ikke for å avvæpne da han trodde fyren skulle gi seg? når han da kommer løpende mot med øksa hevet,skyter man mot lilletåa eller mot det man har størst sjanse for å treffe nemlig midt på?

hadde noe vaktskyting i garden og da måtte man varsle først med ladegrep og "holdt holdt,jeg skyter" og hvis det ikke hjalp ett skudd i lufta.hvis man fortsatt ikke nådde fram tror jeg ikke greia var å skyte personen i skinnleggen for å si det sånn. dette gjaldt seff kun i alvorlige,truende situasjoner noe denne politimannen også var i. er ikke mange land i verden du angriper politiet med øks og går fra det uten behov for plaster eller stor plastpose

samme lærte vi på nærstridskyting med pistol før vi ble deployert til tjeneste i Middelhavet : øvde på å skyte figurer i skinnleggen og skuldra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir man anngrepet av en stillestående pappfigur går sikkert det bra.

så jo igår? amerikansk politi trene på nærstridsskyting på tv.to skudd gjorde mer skade enn en forklarte instruktøren,derfor alltid to skudd i hjerteregionen. pop pop-suspect down..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det som de kaller dobbeltskudd i forsvaret.

en på troppen som spurte om det ikke var bedre å skadeskyte fienden,enn å drepe han.

han fikk som svar " Politiet uskadeligjør,i forsvaret så dræp mann"

men trukke politiet har den holdningen i usa ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde sikkert plaffa villt rundt meg personlig i samme situasjon,men det var hvertfall slik jeg mener det var nevnt i media. Politimannen hadde god nok tid til skyte for å avvepne/komme seg unna. Men nok OT.... Det var vel USA action som stod på lista :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mye rare ting å høre i forsvaret. vi ble jo fortalt at det var fint at ag3 kulene gikk tvers igjennom uten å dele seg (som kuler brukt i jakt). da ble fienden satt ut med en dødelig såret mann og to til som måtte bære han med seg. det var visst også årsaken til at personellminer stort sett nøyde seg med å lemleste.

når det gjelder usa så har det jo blitt vist en del kritikkverdige nedslaktninger av mer eller mindre ubevæpnede "kriminelle". at de også velger å ha biljakter i ekstremt høye hastigheter på trafikerte veier gir jo en slags vill vest følelse. synd "cops" ble borte,for det var god underholdning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å sammenligne Oslo`s verste med volden man finner i samfunn med så store forskjeller som nevnt lengre oppe i tråden vitner om en meget dårlig orientering om hva som forgår utenfor Norges grenser.

Man møter politi med skarpladde våpen på de fleste europeiske flyplasser. Dette er ikke ensbetydende med utskalert vold, men mere ett signal om hvor verden står i stuasjonen rundt bl.a terror. Er dere klar over at HV har titalls skarpe oppdrag her hjemme grunnet dette hvert år?

Danmark, Tyskland, Belgia, Frankrike, Italia m.fl har en langt lavere terskel for å ty til makt ved det de anser som en trussel. Terskelen i Norge er meget høy. Man blir ikke skutt for å tigge på gaten, stjele en bilstereo, knuse ett vindu osv. Dette skjer heldigvis også heller sjelden i resten av europa, mens det i b.la i Rio nå er satt inn skarpe millitære styrker i slummen. Her eksisterer ikke noe statlig sikkerhetsnett. Dette er de fattige blant de fattigste. Denne desperasjonen er det tydeligvis noen her inne som ikke skjønner omfanget av. Man kan få det tøft i Norge, ja, men ikke dra paraleller til slikt. Har fått forspørsler om arbeid både i Angola og Nigeria, men arbeidgiver har nektet. Ikke det at det frister særlig heller, men når man får nærkontakt med slike samfunn setter det ting i perspektiv. Som nevnt tidligere, bare de siste dagene jeg var der ble rundt 150 personer drept i strøkene rundt Rio. Det er ikke Politi og Millitæret som mister styrker for å si det slik. Det er barn, på alder med mine egne, som daglig blir ofre.

Ble kjent med noen få i Brasil, og kontrasten til den ferieidyllen man blir forespeilet av reisebyrået er mildt sagt missvisende.

Vil ikke fraråde folk å dra til Brasil eller andre lignende stilte land, men oppfordrer bare til å forhåndsregler. Å komme fra det "ulidelig" harde miljøet i Oslo og tro at man automatisk har den rette livserfaring til å kunne takle dette er å signere sin egen dødsattest.

Tilbake til bil :wink: Det var gøy med alle beachboogie trallene der nede. Dette var meget vanlig, og de fleste så mest hjemmesnikra ut. Kult. Det var samba over alt. Biler med anlegg kjørte rundt og guffet, mens damene gikk på promenaden og danset. Janteloven virket fraværende, og det var lov å være seg sjøl. Dette savner jeg her hjemme. Kjøper man seg en bil, og den ikke faller flertallet i smak er man rimelig ille ute her hjemme :whatever:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten vits med ny tråd om noe sånt som dette i et bilforum syns jeg da men. Det finnes en tulletråd her...
jepp... livin in the projects...

Tviler på at du bor i de strøka der...

Jeg har opplevd noe liknende her i Norge, så det er ikke bare der borte sånt kan skje...

JÆ*** positiv du var da! :D

ot: kul historie :P sånt man ser på film seff ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mye rare ting å høre i forsvaret. vi ble jo fortalt at det var fint at ag3 kulene gikk tvers igjennom uten å dele seg (som kuler brukt i jakt). da ble fienden satt ut med en dødelig såret mann og to til som måtte bære han med seg.

Ikke for å være saklig, men hele vitsen med jakt-ammo er jo at kulen skal ekspandere og ikke gå rett igjennom. Hvis den går igjennom blir jo dyret skada og ikke drept :P

Så forsvaret har nok lært dere litt feil der ja ;p

Veit at dette har INGENTING med bil å gjøre men måtte bare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry OT..

Men da jeg var inne til førstegangstjeneste så lærte vi mosambik-metoden. To i brystet, et i hodet.

Forsto det også som at hvis du blir truffet av en 7.62 kule fra AG3 så er du død. Er vel få håndvåpen som gjør så mye skade som AG3. Full metal jacket eller ikke.

Politiet i US and A bruker vel ikke metal jacket ammo, så når de treffer noen så ligger de. Ut i fra jeg har hørt i værtfall :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...