-fek- Skrevet Februar 24, 2007 Skrevet Februar 24, 2007 Har høyrt at du får råare lyd i eksosen om det er rustfritt eller er dette berre tull? nokon som har erfaring?
Fredrik Skrevet Februar 24, 2007 Skrevet Februar 24, 2007 Det er vel mest et spørsmål om hva du mener med "rå" lyd. Jeg liker BMW´s originale eksoslyd best... spesielt slik lyden var før det ble påbudt med katalysatorer... f.eks E28 535i og E30 525i. Andre liker et uoriginalt lydbilde fra f.eks Eisenmann, Scorpion etc. Rustfritt stål gir etter min mening en mer "sprø" lyd... trolig pga. et tynnere eller stivere gods i metallet.
-fek- Skrevet Februar 24, 2007 Forfatter Skrevet Februar 24, 2007 Okai, var egentleg det svaret eg var ute etter. Sitter å vurderer simons fra koed til bilen min, og lurde på om eg skulle gå for 2x70 alu eller 2x76 DTm rustfritt.. da blir det nok rustfritt
javewl Skrevet Februar 24, 2007 Skrevet Februar 24, 2007 Det er vel mest et spørsmål om hva du mener med "rå" lyd. Jeg liker BMW´s originale eksoslyd best... spesielt slik lyden var før det ble påbudt med katalysatorer... f.eks E28 535i og E30 525i. Andre liker et uoriginalt lydbilde fra f.eks Eisenmann, Scorpion etc. Rustfritt stål gir etter min mening en mer "sprø" lyd... trolig pga. et tynnere eller stivere gods i metallet. E30 525 =)
Fredrik Skrevet Februar 24, 2007 Skrevet Februar 24, 2007 E30 525 =) Hehehe... det hadde jo vært en interessant modell...
HappyHenke Skrevet Februar 24, 2007 Skrevet Februar 24, 2007 Har hørt dette også, og tror nok det stemmer. Er visst en litt dypere lyd med rustfritt kontra vanlig. Eksakt hvorfor vet jeg ikke, men det er sikkert en logisk forklaring
HappyHenke Skrevet Februar 24, 2007 Skrevet Februar 24, 2007 Har hørt dette også, og tror nok det stemmer. Er visst en litt dypere lyd med rustfritt kontra vanlig. Eksakt hvorfor vet jeg ikke, men det er sikkert en logisk forklaring Litt seint svar! lol
javewl Skrevet Februar 24, 2007 Skrevet Februar 24, 2007 Rustfritt gir deg en hardere lyd. Mer racingpreget enn med vanlig stål
-fek- Skrevet Februar 24, 2007 Forfatter Skrevet Februar 24, 2007 Okai, jaja..da er det vel noko i et allikavel da
Fredrik Skrevet Februar 24, 2007 Skrevet Februar 24, 2007 Har hørt dette også, og tror nok det stemmer. Er visst en litt dypere lyd med rustfritt kontra vanlig. Eksakt hvorfor vet jeg ikke, men det er sikkert en logisk forklaring Det kan selvfølgelig også være kvalitetsforskjeller på innmaten eller dempermaterialene i eksospottene. De billigste har kun stålull, mens de mer påkostede har en sofistikert perforert rørkonstruksjon inkl. dempermaterialer.
HappyHenke Skrevet Februar 24, 2007 Skrevet Februar 24, 2007 Når vi er inne på temaet.. hva kan jeg gjøre for å fremheve sekser lyden på min M52B20 motor? Synes den er litt for stille på tomgang.
-fek- Skrevet Februar 24, 2007 Forfatter Skrevet Februar 24, 2007 Eit åpent K&N filter funker bra, ien kompis av meg har det på sin 320.. Selger det på koed,dk koster litt over 1000lappen
Fredrik Skrevet Februar 24, 2007 Skrevet Februar 24, 2007 Når vi er inne på temaet.. hva kan jeg gjøre for å fremheve sekser lyden på min M52B20 motor? Synes den er litt for stille på tomgang. Den brutale og billige metoden er å slå hull i lydpotten(e) med et grep/spett... alternativt kan du kjøpe en Eisenmann racingpotte...
bmwrasaren Skrevet Februar 24, 2007 Skrevet Februar 24, 2007 Hehe. Kapp vekk bakerste potta, og så er det raka rør ut! Da får en lyd i bilen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå