BMWentusiasten Skrevet Februar 24, 2007 Skrevet Februar 24, 2007 har et elektrisk soltak og de elektriske vinduene mine som ikke virker. har kun elektriske vinduer framme. (dvs. El x 2). for øyeblikket har jeg gått så langt som å demontere dørpaneler og soltak. skjønner lite av HAYNES sitt koblingsskjema. i følge koblingsskjemaet styrer plussen vinduene både opp og ned, men fant ut i stad at den veksler. det hele startet med at vinduene ville virke i tide og utide, så for 2 uker siden sluttet de og virke. har endelig fått meg en garasje å skru i. skal ut i morgen tidlig og skru, så håper noen har mulighet for å spare meg noen timers arbeid??
h_anti Skrevet Februar 25, 2007 Skrevet Februar 25, 2007 Muligens komfortreleet som har sviktet? Link: http://www.unofficialbmw.com/e36/electrical/e36_window_sunroof_failure.html
-Roger- Skrevet Februar 25, 2007 Skrevet Februar 25, 2007 Skal ligge et blått rele under rattstammen tror jeg....
BMWentusiasten Skrevet Februar 25, 2007 Forfatter Skrevet Februar 25, 2007 Muligens komfortreleet som har sviktet?Link: http://www.unofficialbmw.com/e36/electrical/e36_window_sunroof_failure.html kofortrele? er det det blåe relet som ligger til venstre for rattstammen? har vært på dette releet. ser fint ut tror jeg... men tror det kan være dette som er problemet...
BMWentusiasten Skrevet Februar 25, 2007 Forfatter Skrevet Februar 25, 2007 Skal ligge et blått rele under rattstammen tror jeg.... har sett på det... vet du om hvordan du sjekker om releet funker? på en "bonde-metode"?
Mr_Sunde Skrevet Februar 26, 2007 Skrevet Februar 26, 2007 Ta det ut og åpne det. Se over printplaten inni. Jeg plukket ut mitt og fant ut at det var en lodding på printplaten som var gåen. Fikset dette og siden har både vindu og soltak fungert
BMWentusiasten Skrevet Februar 27, 2007 Forfatter Skrevet Februar 27, 2007 Ta det ut og åpne det. Se over printplaten inni.Jeg plukket ut mitt og fant ut at det var en lodding på printplaten som var gåen. Fikset dette og siden har både vindu og soltak fungert har gjort det... alt ser ok ut.... uansett så er jeg drit lei av å følge dårlige koblingsskjemaer og demonterer halve bilen. jeg skal kjøpe et nytt rele snarest. selv om jeg ikke helt er sikker på at feilen ligger her. tror feilen ligger i en dårlig jording, men jeg finner ikke disse jordingspunktene. i følge koblingsskjemaene jeg har, så er det endeløse mange jordingspunkter, jeg leiter etter dem, men finner de ikke... har fulgt flere koblingsskjemaer jeg har fått her via en link, HAYNES sitt skjema og nå har jeg nettopp fått et skjema fra JÆGER... har ennå ikke prøvd dette, men skal forsøke snarest. tingen er, at når bilen har stått varmt og tørt en stund (1dag eller 2), så begynner det å lyse i i bryterene... som et tegn på at her er det liv.... i det jeg trykker på bryterene, forsvinner lyset og det skjer ingenting....
-Anders- Skrevet Februar 27, 2007 Skrevet Februar 27, 2007 er ikke bryterne dine som har tatt kvelden da?
BMWentusiasten Skrevet Februar 27, 2007 Forfatter Skrevet Februar 27, 2007 er ikke bryterne dine som har tatt kvelden da? er fin spenning gjennom dem også... er det noen som vet om soltaket og vinduene har en felles jording? og evnt hvor jeg kan finne den?... visst det er det, så vil jeg tro den jordingen er dårlig og at den kommer seg når bilen får så inne og tørke opp...
Disaster Skrevet April 8, 2008 Skrevet April 8, 2008 BMWentusiasten skrev: har fulgt flere koblingsskjemaer jeg har fått her via en link, HAYNES sitt skjema og nå har jeg nettopp fått et skjema fra JÆGER... har ennå ikke prøvd dette, men skal forsøke snarest. Kan du dele med deg, skjemaet du fikk fra Jæger, skal ettermontere el vinduer
Jesse Skrevet April 8, 2008 Skrevet April 8, 2008 vanlige løsninger på feil med vindu/takluke: - Comfort rele. - jordingspunkt/brudd i kabel under fører sete. - Bryterne. - motorene. - Mikrobrytere ( er vel motorvern på motorene.) På min hadde de prøvd alt, og til slutt var det brudd i ledning under sete!
maurtin Skrevet April 8, 2008 Skrevet April 8, 2008 med meg så viste det seg at en sikring til sentrallåsen manglet i boksen, så ved å sette inn ny sikring så fungerte el.vindu og takluke. Dette fant jeg da ut etter bilen var halveis demontert og etter en hel dag med feilsøking. Uten signal fra sentrallås kobler ikke comfort-releet inn. Prøvde også å kortslutte releet, men da fungerte bare takluken og ikke el.vinduene. Merkelige greier.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå