Lien Skrevet Februar 28, 2007 Share Skrevet Februar 28, 2007 Litt OT, men..Fikk et eksempel på hvor galt det kan gå, når eg var på lastsikringskurs. Et vogntog og ein buss koliderte i Finland ein plass, i etterkant rekna dei seg fram til at det var ca. 1 000 000 000 (milliard) tonn!!! i bevegelse... Hastigheten ved sammenstøtet var då ca 70 km/t.. 37 personer omkom, sjåføren av vogntoget overlevde, såvidt... Dette blir helt feil å si, da det ikke er massen som øker, men den kinetiske energien lasten får ved sammenstøtet. Men skal ikke krangle på det jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.E.E. Skrevet Februar 28, 2007 Share Skrevet Februar 28, 2007 Har erfaring at det er mye krefter ute og går i kollisjon.Var passasjer på en Suzuki Swift som fikk en Mercedes 230 i høyre side i ca 120km/t. (vi hadde ca 120 og Mercedesen var på vei ut i veien) Mercedesen traff oss i høyre forskjermen og kastet oss ut av veien på motsatt side. Så skrenset bilen inn på veien igjen og rett i en portsøyle ca 150 meter fra Mercedisen (ja, jeg vet det var uansvarlig kjøring) Heldigvis ble ingen skadet... Hvor skjedde dette? I utkanten av Varhaug, mot vigrestad? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Februar 28, 2007 Share Skrevet Februar 28, 2007 ikkje fra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sundan2k Skrevet Februar 28, 2007 Share Skrevet Februar 28, 2007 Dette er en ulykke som skjedde i 1999-2000.Skal ha vært en 325i turbo, som traff ved siden av tunnelen i over 200km/t i Stavanger. Men et skrekk eks på hva som kan skjed ved høy fart. Mener å huske det der bare vare en spøk. Noen som hadde plasert et vrak der. 200 kilometer i timen gjør mer med biler en det der. Hadde forrige helg en ulykker her i Tromsø i tunnelen og den bilen var totalt fraplukket. kanskje jeg finner en link senere... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G-A Skrevet Mars 2, 2007 Share Skrevet Mars 2, 2007 hmm.. ingen som har et bilde som er lengre unna, så vi har sett mulighetene for å ha parkert en E30 oppå der..? Fjellsiden på høyre side er jo nesten rett ned.. Synes også det er litt rart at baklyktene ikke er knust, med mindre de er kjent for å være ganske uknuselige? Bakfangern skulle vell ha knust høyre baklykt? Synes forresten vi skulle ha hatt en slik tråd, så vi får se hva fart kan gjøre.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
verticalescape Skrevet Mars 2, 2007 Share Skrevet Mars 2, 2007 Noen flere som har slike bilder eller artikler? så de som kjører som svin får vett i skallen. Litt OT med tanke på bilmerke Dette er Audien jeg knuste i 2003.. 'Hvordan klarte du det der? Hadde hatt lappen i 10 dager og lite erfaring.. For å gjøre historien kort, så hadde jeg for høy hastighet på grusvei og det resulterte i at jeg kjørte av veien og traff ei stor granbuske. Mistet også lappen i 3mnd.. Har også den lange historien en plass på bimmers.no Og det som faktisk var litt komisk med det hele, er at 2-3 dager etter datt grana ned (som sikkert var 40-50cm i diameter) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Anders- Skrevet Mars 2, 2007 Share Skrevet Mars 2, 2007 noen som faktisk vet om detter er fleip eller fakta?? Avisoppslag etc? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hankook Skrevet Mars 2, 2007 Share Skrevet Mars 2, 2007 Dette er/var fakta. Var selvmord. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmwfanatic Skrevet Mars 2, 2007 Share Skrevet Mars 2, 2007 Litt OT, men..Fikk et eksempel på hvor galt det kan gå, når eg var på lastsikringskurs. Et vogntog og ein buss koliderte i Finland ein plass, i etterkant rekna dei seg fram til at det var ca. 1 000 000 000 (milliard) tonn!!! i bevegelse... Hastigheten ved sammenstøtet var då ca 70 km/t.. 37 personer omkom, sjåføren av vogntoget overlevde, såvidt... Var det her lasten var papirruller, og de forflyttet seg fra hengeren på vogntoget og inn i bussen? For om det er den ulykka jeg mener så kolliderte ikke selve lastebilen med bussen, men kun hengeren! Hengeren fikk sleng, så den kom "ved siden av" lastebilen, der det kom en buss imot.. stemmer også det att de hadde 70km/t da det small, har sett en videoanimasjon av dette.. Men sykt mye tonn du snakker om, det tror jeg ble litt mye.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ropa Skrevet Mars 2, 2007 Share Skrevet Mars 2, 2007 Bra at folk engasjerer seg om å ikke bruke høy fart, er glad for det. Vi har så dårlige veier i norge,tenk før du trykker pedalen ned. Prøv gjerne på en god oversiktlig langstrekke,vis man absolutt må Er forresten ikke stolt av "signaturen" min, den skal skiftes, kjører alt annet en fort. Må bare finne et jeg liker godt Flere som har artikler og lignende å komme med? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.C.V Skrevet Mars 2, 2007 Share Skrevet Mars 2, 2007 Noen flere som har slike bilder eller artikler? så de som kjører som svin får vett i skallen. Litt OT med tanke på bilmerke Dette er Audien jeg knuste i 2003.. 'Hvordan klarte du det der? Hadde hatt lappen i 10 dager og lite erfaring.. For å gjøre historien kort, så hadde jeg for høy hastighet på grusvei og det resulterte i at jeg kjørte av veien og traff ei stor granbuske. Mistet også lappen i 3mnd.. Har også den lange historien en plass på bimmers.no Og det som faktisk var litt komisk med det hele, er at 2-3 dager etter datt grana ned (som sikkert var 40-50cm i diameter) Det var komisk ja En annen ting som ikke var like artig var at jeg gikk lappløs i 5mnd.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sundan2k Skrevet Mars 2, 2007 Share Skrevet Mars 2, 2007 Her er Audien som gikk i tunnelveggen her i Tromsø for 14 dager siden og det er ikke oppgitt noen anslått fart. Til han som likte bilvrak.... Her er flere bilder. http://www.carbuyingtips.com/disaster.htm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.C.V Skrevet Mars 2, 2007 Share Skrevet Mars 2, 2007 Var det ikke en del betong som datt ned? Mener og ha sett bilder av det.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Skrevet Mars 2, 2007 Share Skrevet Mars 2, 2007 Dette er en ulykke som skjedde i 1999-2000.Skal ha vært en 325i turbo, som traff ved siden av tunnelen i over 200km/t i Stavanger. Men et skrekk eks på hva som kan skjed ved høy fart. Mener å huske det der bare vare en spøk. Noen som hadde plasert et vrak der. 200 kilometer i timen gjør mer med biler en det der. Hadde forrige helg en ulykker her i Tromsø i tunnelen og den bilen var totalt fraplukket. kanskje jeg finner en link senere... Dette var ingen spøk, jeg kom til ulykkesstedet ca 30 min etter at det skjedde, å det er ikke lett å se utfra bilde, men det er 2 tuneller her, å bilen har kjørt ut mellom tunnellene, som har en liten skråning, og derette havnet oppå den ene tunnelåpningen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattrokiller Skrevet Mars 3, 2007 Share Skrevet Mars 3, 2007 hvis man først er interessert i makabre hendelser så er www.rotten.com stedet. Et eksempel på en ulykke feks. http://poetry.rotten.com/redlight/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå