Gå til innhold

BMW E30 - prisantydning?

haavard
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann, jeg skal selge E30'n i nærmeste framtid og lurer litt på hva jeg kan få for den.

BMW E30 316 1985. (M10B18)

- Motor går som ei klokke, og bruker sånn passe med drivstoff (0,8 - 1,2 med aktiv høyrefot)

- Senket 60/40

- Lakkert todelt i vinter.

- Skinnint (utenom bakseter)

- Rieger GTS sideskjørt og bakfanger

- Faceliftfront og lykter med blåde pærer.

- momoratt (diskret og passer til int.)

- div rust ble tatt i sommerså det er meget lite rust på bilen. Eneste jeg vet om er batterikassen har et rusthull.

-bilen blir EU-godkjent i februar '07.

-sideskjørt er støpt på bil med glassfiber, som gir en glidende overgang fra kaosseri til skjørt.

-Zender daytona 7,5x16 Med kurante dekk (sommer, en felg er ganske kantkjørt, men ikke skeiv)

- Borbet 7x15 med gode vinterdekk. Nye i fjor.

Nye deler:

-batteri (feb07)

-dynamoregulator og børster (feb07)

-bremsesko (feb07)

-sportdempere, cobra (august06, dog ikke montert)

-eksosanlegg (desember06)

-viftereim (feb07)

Kan eventuelt selges med en turbomotor som så og si er i deler. Dette er også en M10B18, men fra en E28 518, som da har innsprøytning. Det som må gjøres for å få denne til å gå er å flytte over bunnpanne og motorfester, sveise flens på medfølgende manifold (orginal snudd oppned). Stempler er dreid ned ca. 8:1 i kompforhold og sitter i blokka. Og få taki en bensintank fra en E30 i-bil. Og legge opp retur til den. Det følger med en intercooler i passende størrelse (forntfagner er tilpasset). Nye radiator, oljetrykk, og turbotrykksmåler (autogauge, hvite). MF2 tillegssprut med tilhørende dyse og et rør hvor denne dysa monteres på. Motornord topppakning. Div pakninger til motor. 5-trinns kasse.

Bilder:

DSC00211.JPG

DSC00212.JPG

DSC00213.JPG

DSC00214.JPG

DSC00269.JPG

DSC00270.JPG

DSC00271.JPG

DSC00272.JPG

DSC00273.JPG

DSC00274.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal selge ja, men hadde ikke regnet med så mye som 30k. Pga motor, men hvos noen f.eks har en 325 delebil så kan det jo fort bli en grom bil det her. Skal selge etter jeg har fått den gjennom EU.

Det gjenstår å se om du får så mye som 30K for bilen og det vet du først når du evt. får et konkret bud på bilen. Du blir egentlig ikke så mye klokere av tråder som denne... i motsetning til en skikkelig annonse på finn.no eller i salgsforumet her inne. Husk at det er forskjell på å snakke litt løst og fast om hva man mener bilden er verdt... og det å gi et konkret bud på bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...