Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Airbaglampa mi lyste også da jeg kjøpte bilen. Var på verksted, hvor det ble konstatert feil i sensoren i beltestrammeren på førersetet. Den ble byttet og feilen nullstilt.

Men lampa lyser fremdeles. Leser av feilkoder, men ingen feil??

Mulig en dårlig kontakt et sted, fikk jeg beskjed om. Så jeg må til å søke

på "gamlemåten".

Skrevet

Har selv fått litt motstridende informasjon fra Bmw om det som gjelder beltestrammersensoren. Noen sier at airbag'en IKKE fungerer, mens andre steder fikk jeg høre at den fortsatt fungerte selv om airbaglampen lyste.

Uansett er det kanskje greit å være på den sikre siden og bytte den. Kan fort være verdt det hvis uhellet skulle være ute...

Skrevet
Dette problemet ble fikset på min E39 rett før jeg kjøpte den. Der lyste airbaglampen konstant pga. defekt senson i puten på pasasjersetet.

Måtte visstnok sprette opp hele puten i setet for å skifte sensoren. Kostet ca. kr. 5 000,- på verksted.

Glad det var fikset før jeg overtok, ja!

Helsike... Har akkurat samme problemet. Hatt det siden jeg kjøpte bilen i november. Skal ta en diagnose snart, håper jeg slipper med 1 høvding og ikke 5 som på bilen din... :roll:

Skrevet
Hvilken E39 har ikke en airbag lampe som lyser ? :lol:

Har prøv å slette feilkode, det hjalp ikke. BMW verksted mente det va sensor puta i pasasjerstolen. Har ikke gittet å bytte den.

Disse sensorene er vel bare der for å sjekk om det sitter folk i stolene, hvis ikke det sitter en person der så løser ikke airbag seg ut. Så tor airbag'ene skal funke selv om en sonsor er ødelagt.

Hvis det er beltestrammesensoren under førersetet som er defekt vil IKKE airbagen på førersiden løse ut ved en evt smell.... Da er kanskje den tusenlappen ikke en så dum investering...?

Jeg kjøpte en E39 i september/oktober, bilen var strøken men airbag-lampa begynte å lyse etter kort tid. Det var sensormatta i passasjersia som var gåen, litt kjedelig jobb å gjøre selv med var ikke noe problem.. Det er kjedelig om du kræsjer å bare din airbag utløser seg, ikke til den som sitter på... :cry:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...