LarsMartin1985 Skrevet Februar 26, 2007 Share Skrevet Februar 26, 2007 Som sagt i tema så lyser det ei rød lampe me en stor runding over en person i et fastspent sete i bilen min (e39 525tds touring) hva er det? å hva kan gjøres får å få ordna det eventuelt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krza Skrevet Februar 26, 2007 Share Skrevet Februar 26, 2007 Tror du må dra å få airbag lampa nullstilt oss bmw forhandler.. Den lyser oss meg og, men det er grunnet at jeg har hatt ute setene, og når man kobler ifra ledningen under de begynner lampa visstnok å lyse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik3 Skrevet Februar 26, 2007 Share Skrevet Februar 26, 2007 Som sagt i tema så lyser det ei rød lampe me en stor runding over en person i et fastspent sete i bilen min (e39 525tds touring) hva er det? å hva kan gjøres får å få ordna det eventuelt? Denne feilen er de fleste tidlige E39er levert med som standard Mest sannsynlig er det brudd i beltestrammesensorkabelkveilen (puh!) under setet. Dra til et BMW-verksted og få lest av feilkoder. Ny sensor koster ca 1000lappen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik3 Skrevet Februar 26, 2007 Share Skrevet Februar 26, 2007 Tror du må dra å få airbag lampa nullstilt oss bmw forhandler.. Den lyser oss meg og, men det er grunnet at jeg har hatt ute setene, og når man kobler ifra ledningen under de begynner lampa visstnok å lyse. Den begynner å lyse hvis du ikke kobler av batteriet før du kobler av ledningen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LarsMartin1985 Skrevet Februar 26, 2007 Forfatter Share Skrevet Februar 26, 2007 begynte å lyse hos meg etter at bilen min gikk tom for strøm her om dagen... så ladet den opp og sia har den lyst... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krza Skrevet Februar 26, 2007 Share Skrevet Februar 26, 2007 Tror du må dra å få airbag lampa nullstilt oss bmw forhandler.. Den lyser oss meg og, men det er grunnet at jeg har hatt ute setene, og når man kobler ifra ledningen under de begynner lampa visstnok å lyse. Den begynner å lyse hvis du ikke kobler av batteriet før du kobler av ledningen... Oisann Trodde faktisk at den begynte å lyse uansett.. Men da vet jeg det til neste gang Men regner med det ikke koster mange kronene å nullstille den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Anders- Skrevet Februar 26, 2007 Share Skrevet Februar 26, 2007 Min sånn lampe lyser også, men kun i 20-40 sek etter jeg har startet bilen, så forsvinner den. Skal sies at jeg har byttet stoler. Tok ikke av batteriet før jeg gjordet det. Har også prøvd å nullstille uten hell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BmMm3 Skrevet Februar 26, 2007 Share Skrevet Februar 26, 2007 Min sånn lampe lyser også, men kun i 20-40 sek etter jeg har startet bilen, så forsvinner den. Skal sies at jeg har byttet stoler. Tok ikke av batteriet før jeg gjordet det. Har også prøvd å nullstille uten hell. Hadde samme problemet da jeg byttet ratt. lampa lyste i 40 sekunder før den slukket seg.. men så lenge den slukker seg så er det ikke noe fare, hehe.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aloebiz.net Skrevet Februar 26, 2007 Share Skrevet Februar 26, 2007 min airbag lampe lyser hele tiden og har gjort det så lenge jeg har eid bilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørner Skrevet Februar 27, 2007 Share Skrevet Februar 27, 2007 Hvilken E39 har ikke en airbag lampe som lyser ? Har prøv å slette feilkode, det hjalp ikke. BMW verksted mente det va sensor puta i pasasjerstolen. Har ikke gittet å bytte den. Disse sensorene er vel bare der for å sjekk om det sitter folk i stolene, hvis ikke det sitter en person der så løser ikke airbag seg ut. Så tor airbag'ene skal funke selv om en sonsor er ødelagt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pallen Skrevet Februar 27, 2007 Share Skrevet Februar 27, 2007 Stemmer som Bjørner sier, airbagen fungerer selv om lampa har lyst litt(kan lyse i 2min). Men på autopower.se finnes en oppskrift på å lage en simulert pute til passasjersete, ganske enkelt men det må slettes feilkoder etterpå. Søk på e39 AND airbag så finner du det på forumet til svenskene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik3 Skrevet Februar 27, 2007 Share Skrevet Februar 27, 2007 Hvilken E39 har ikke en airbag lampe som lyser ? Har prøv å slette feilkode, det hjalp ikke. BMW verksted mente det va sensor puta i pasasjerstolen. Har ikke gittet å bytte den. Disse sensorene er vel bare der for å sjekk om det sitter folk i stolene, hvis ikke det sitter en person der så løser ikke airbag seg ut. Så tor airbag'ene skal funke selv om en sonsor er ødelagt. Hvis det er beltestrammesensoren under førersetet som er defekt vil IKKE airbagen på førersiden løse ut ved en evt smell.... Da er kanskje den tusenlappen ikke en så dum investering...? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet Februar 28, 2007 Share Skrevet Februar 28, 2007 Dette problemet ble fikset på min E39 rett før jeg kjøpte den. Der lyste airbaglampen konstant pga. defekt senson i puten på pasasjersetet. Måtte visstnok sprette opp hele puten i setet for å skifte sensoren. Kostet ca. kr. 5 000,- på verksted. Glad det var fikset før jeg overtok, ja! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet Februar 28, 2007 Share Skrevet Februar 28, 2007 Hatt samme problem på min E46 før. Kosta ca 3500 på Autozentrum. Da var det sensor under passasjer sete. Trodde ikke airbagen løste seg ut i det hele tatt jeg om lampa lyste hele tiden? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik3 Skrevet Mars 2, 2007 Share Skrevet Mars 2, 2007 Trodde ikke airbagen løste seg ut i det hele tatt jeg om lampa lyste hele tiden? Det kommer litt an på hvilken sensor eller hva som er defekt i systemet. Likevel ikke noe jeg hadde gamblet med! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå