Gå til innhold

Parklys i alle 4 lykter E30???

Anbefalte innlegg

• Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Mer konkret fakta på bordet nå, så greit, ser den.

Da lærte jeg noe nytt i dag også... 8)

Men hvordan kan da lyktene mine fks da være E-merket hvis de egentlig ikke er lovlige?

Eller gjelder denne E-merkingen noe annet?

Skrevet
mer konkrete enn de norske lover?? lyktene dine tror jeg neppe er E-merka.. lykteglassa dine er det nok.. men de er originale.

Nei, men at det kun er 2 parklyspærer på en orginal E-39 med AE.

Er på glasset E-merket står ja så det er mye mulig.

Uansett har jeg ikke hørt om noen som har blitt stoppa i teknisk på grunn av FK lykter med AE, så tviler på det evt blir noe problem.

Skrevet

aha! grunnen til att bilparken skal ha noenlunde lik lysføring er rett å slett pg.a. oppmerksomhet. En bil med avvikende lysføring blir utvilsomt ett blikkfang! så på den tiden du sitter å glaner på E36 caben med neonlysspylara, engleaue,nær/tåkelys,osv. så har du meia ned tre fotgjengare med arvingane på slep!

Skrevet

fikk ikke helt fram parklys følelsene.... men det er kun parklys som står på... ikke fjern/ nærlys..

Skrevet

E-merking og direktiver er en jungel det er lett å gå seg bort i... At en lykt er E-merket betyr (slik jeg har forstått det..) at lykta er godkjent i et europeisk land, og hva den er godkjent som (park/nær/brems/etc) fremgår av merkingen på glasset. Dvs at ekstralykter med parkeringlys er godkjent som det, men at den ikke nødvendigvis tilfredstiller kravene når den er montert på bilen ( 1- det blir for mange parklys og 2 - lyktene må monteres slik at de kommer for langt mot midten for å kunne være parklys, men er riktig plassert for å være fjernlys...).

Jeg har brukt noen timer på http://www.unece.org/trans/main/welcwp29.htm og div andre tilsvarende sider, men har fremdeles ikke klart å få full oversikt....

Nåvel - jeg tror at både Politi og Biltilsyn har andre ting å henge seg opp i enn et par parkeringlys for mye :-)

Skrevet

orjan: så lenge dem lyser hvitt tror jeg dem ikke bryr seg, men når en oransje/blå eller røde kommer fram, er det mer å være redd for..

Skrevet

Slik jeg har forstått det så er det kun lov med 2 parklys foran. Er ganske sikker på at det står slik i kjøretøyforskriftene også.

Men ta f.eks mitsubishi spacewagon. Både den nyeste modellen og den tidl har 4 parklys foran..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...