BalleKnalle Skrevet Februar 27, 2007 Share Skrevet Februar 27, 2007 Da har jeg sendt gave til Gunnar med masse teip rundt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomasb Skrevet Februar 28, 2007 Share Skrevet Februar 28, 2007 Har også 2 stk 512MB brikker liggende.....passet ikkje i nye pc`en. Skrik ut viss du trenge di.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skillbill Skrevet Februar 28, 2007 Share Skrevet Februar 28, 2007 Du får si fra hvis det er noe annet som trengs også da Gunnar! Strømkabler, TP, USB, you name it Den eneste "reste-pc'en" jeg har er en pII 400 og den er nok til liten hjelp? Hvis ikke skulle jeg gjerne hjulpet! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Februar 28, 2007 Forfatter Share Skrevet Februar 28, 2007 Nå begynner det å bli mye her! Veldig bra at det er stor giverglede. Har allerede fått noe på vei i posten, så jeg skal få summert opp litt og se hva mer det er behov for. ehrnst, jeg kan tåle 3 slike brikker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Februar 28, 2007 Share Skrevet Februar 28, 2007 Skal teste de imorra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ViBe^ Skrevet Mars 1, 2007 Share Skrevet Mars 1, 2007 Fikk testet HD'en nå, men det virker som den ikke er i live. Prøvde å legge inn XP pro på den, men når jeg skulle velge partisjon så stod det " Dette programmet har ikke tilgang til denne disken " eller noe, så kom det en error. Er den dau? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Mars 1, 2007 Share Skrevet Mars 1, 2007 høres merkelig ut ViBe, har faktisk ikke fått den meldingen før. Men satt du den inn i en maskin med allerede en systemdisk, eller satt du denne som systemdisk? Om det noen gang har blitt endret på den lille plastbiten i enden av disken som sier den er sekudær eller ikke kan det jo hende at du ikke får lov å legge OS på den. Gunnar: Sjekket 5 brikker idag og kun en av dem ga meg oppstart uten ulyder. de jeg ikke testa så slitne ut, men kan jo godt fungere. sjekker resten av dem også. finnerr jeg 3 fine sender jeg nedover Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Mars 2, 2007 Forfatter Share Skrevet Mars 2, 2007 Flott det, ehrnst. Må ikke ha 3 heller. Alt hjelper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet Mars 6, 2007 Share Skrevet Mars 6, 2007 Jeg har kanskje mulighet til å få med meg en Dell 6300 server fra jobben. Dette er en rackserver med scsi raid10 med 16 disker. Ikke sikker på hvor store diskene er. En rackenhet med hovedkort, noen disker og 5(?) strømforsyninger, og en rackenhet med disker som kan hotswappes. Den er fra 2000 og har vært brukt som server på jobben frem til nå. Den kjører nå windows 2000 server. Den kobles faktisk fra racket nå i kveld. Jeg har fått tilbud om å få den men har ikke bruk for noe slikt her hjemme. Den støyer som et småfly og kan sikkert varme opp et helt hus på vinterstid... Litt usikker på om jeg kan få den for så å donere den bort, men skal ikke se bort i fra det. Kan det være interessant? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Mars 7, 2007 Forfatter Share Skrevet Mars 7, 2007 [space], er det en quad xeon-maskin? Det jeg sliter mest med er å vite hvor rask en av disse gamle gromboksene vi har fått tak i klarer seg mot f.eks. en ny standard "PC" med S-ATA raid og singleprosessor. Har du noen formening? Husker jo fra min tid som IT-konsulent at Xeon-maskiner med et par MB cache og scsi-raid var det grommeste, men hvordan stiller de seg i dag? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet Mars 7, 2007 Share Skrevet Mars 7, 2007 Kan sjekke opp detaljene på maskinen litt nærmere. Den er vel overlegen på IO, men om noe ryker koster det jo mye for nye disker osv. Vet ikke hvordan prosesseringskraften er i forhold til dagens normale maskiner. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Sømme Skrevet Mars 7, 2007 Share Skrevet Mars 7, 2007 Når det gjelder hastighet på disker og I/O-ytelse har det ikke skjedd så mye de siste årene. Jeg har diskutert dette frem og tilbake med noen av de ypperste geek'ene du finner i HP, og alle tester vi har gjort viser at det er antall spindler (disker) som avgjør ytelsen. Men all server-maskinvare er jo velkommen, vi har jo en HP og en Dell-server fra før av, så mye av hardwaren kan sikkert kannibaliseres for å spec'e en maskin maks. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Mars 7, 2007 Share Skrevet Mars 7, 2007 Ang minne så hadde jeg bare to brikker som fungerte som de skulle. Testa på en maskin her å begge to kutta etter litt belastning med Photoshop og SQL klient. Tydlig noen punkter var korrupte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Sømme Skrevet Mars 7, 2007 Share Skrevet Mars 7, 2007 Dell 6300 har opptil 4x550mhz Xeon CPU såvidt jeg ser. Så ytelsen blir ikke allverden kontra en dual P3 933mhz. Men diskene kan kanskje brukes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christopher Skrevet Mars 30, 2007 Share Skrevet Mars 30, 2007 Har en del utstyr jeg ikke trenger! Bare gi meg pm eller fyr meg på msn så skal du få det du trenger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå