Gå til innhold

noen fra vestlandet som skal på bimmers treff 18 mai?

TOREBMW
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

takker..eneste problemet for min del er at jeg til den tid helt sikkert ikke er ferdig med godkjenninga av bilen.ergo ikke har skilter på bilen.

spørsmålet mitt er da om det kan være lov og kjøre med prøveskilter?slike med kasko som jeg låner gjennom jobben???håper det ellers blir det ikke noe kjøring på meg :cry:

Hmm. Det kan blir litt vanskelig. I utgangspunktet må biler med prøveskilt søke oss på forhånd. Kravet er da forhandlerskilter (metall) med dokumentert kaskoforsikring. Hvordan det stiller seg i forhold til en bil som i tillegg er ombygd mtp forsikringen osv er jeg usikker på. Jeg skal sjekke litt omkring reglementet til Rudskogen Motorsenter osv. Send meg en PM med litt detaljer omkring dette, så ser vi hva vi får til. Jeg skal prøve å ikke være vanskelig, men "Ordnung Muß Sein".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra reglemenentet vi har fått av Rudskogen:

• Alle kjøretøy som er registrert skal samsvare med vognkort/kjøretøyforskriften.

• Uregistrerte kjøretøy skal inneha lisens utsted av Norges Bilsportforbund (NBF) eller Norsk Motorforbund (NMF).

• Det kan ikke kjøres med registrerte og lisensierte kjøretøy på banen samtidig.

I tillegg er det en egen linje om at skilter (med gyldige oblater!) og evt. prøveskilt med gyldige papirer kan godtas. Jeg er usikker på hva slags papirer det skal være, men det kan vi sjekke opp.

Når det gjelder Gatebil-arrangementene så har nok Rudskogen noen millioner i inntekt hvert år som følge av de arrangementene, og det sier seg da selv at man strekker seg langt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

• Alle kjøretøy som er registrert skal samsvare med vognkort/kjøretøyforskriften.

I hvilken grad håndhever dere dette ved teknisk?

Tror det kan bli ganske folketomt utpå bana hvis man skal ta det ordrett...Hvor går grensa? Tungpusta biler uten merknad i vognkort f.eks...? Bur/dekk/stoler/seler etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I hvilken grad håndhever dere dette ved teknisk?

Tror det kan bli ganske folketomt utpå bana hvis man skal ta det ordrett...Hvor går grensa? Tungpusta biler uten merknad i vognkort f.eks...? Bur/dekk/stoler/seler etc.

Dette er altså Rudskogens regelverk. Vi i arrangementskomitéen har ikke så mye peiling på turbobygg og trimming og sånne ting, så hvis alt ser bra ut, inkl. bremser og lignende, så er det nærmest det vi kan vurdere så lenge det ikke er noen rulle tilgjengelig på skogen.

Det er føreren selv som må signere på Rudskogens papirer og dermed gå god for at det han signerer på er korrekt - det blir noe av det samme som å trille ut av garasjen med trimma ikke-godkjent bil - man må selv ta konsekvensene som følger av noe slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...