Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sjekket forbruket på langtur til oppdal nå, fylte helt opp igjen og landet på 0,798=0.8l/mila. Er det bra? Hadde håpet på 0,75 eller noe, men har vel litt å si at jeg har piggdekk og litt bagasje:p

Skrevet

Sjekk CO. Er vel ikke noe å stille på, men viss CO er for høy så er det muligens på tide å bytte litt deler.

Feks. Lambda, plugger, pluggledninger, LMM, osv...

Sjekk CO. Og ta evt en diagnose viss den er for høy.

Skrevet
min bruker 1,3 på langkjøring og 2,0l på småkjøring, så ingen grunn til og klage på 0,7 :D

wow :shock: det var myyye! :o

Det er vel automatkasse som gjør det?? :?

Skrevet

Jeg regner med at forbruket kommer av kjøremønsteret og ikke at bilen drikker så mye. Min 1990mod 525i M50 bruker ca.0,7l/mil på langkjøring ved normal kjøring og 1,3l/mil i bykjøring. Dette gir rund literen ved blandet kjøring.

At en 318i bruker like mye som min slitne 525i som har gått 270000km, må endte bety at noe er feil, eller at noen er for hard på gassen :-)

RS

min bruker 1,3 på langkjøring og 2,0l på småkjøring, så ingen grunn til og klage på 0,7 :D
Skrevet

he he, kan ikke si jeg er så veldig hard på gassen, men er MASSE små kjøring som spiller inn på slikt tror jeg, jeg kjører til og fra jobb hver dag, dette er 2km, så bilen blir jo ikke akkurat varm på den turen, så er det kjøring til butikker og lignende, men ossen jeg skal forsvare 1,3l på langkjøring veit jeg ikke :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...