Gå til innhold

Chris sin: '93 BMW 325iC ///Mtechnic - Til salgs!

Anbefalte innlegg

• 2 months later...
  • Svar 185
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Da har det skjedd ganske så mye de siste mnd! alt fra vedlikehold til oppgraderinger ;)

Beklager overdrevent bruk av dårlig mobilkamera :P

Først og fremst så var ikke bilen serlig pen etter en hard vinter! så da dro vi fram pussepapir og lakksprøyta! ;)

8nggc1jwp8tl9o6mu7ng.jpg

o87e7tj1hw0jdc1vfuz4.jpg

npz4a7p06q5uw67nhs00.jpg

b4eh33q6xvl5dvf086co.jpg

Fyller

881yhbvsrw8ceku1xa2j.jpg

z5o39nvml53fm7jjoft0.jpg

9kw8nt6e3xv200iii0vx.jpg

Puss puss så får du en suss... :whistle:

f2zg59op8xkhkjwfbqs9.jpg

6jb2gtim39e4gj9bp7hf.jpg

afx9zmy2hr1mflnlzxhe.jpg

Montering

b3n8mf1l1s6wrdsgway0.jpg

flx7qtynsjlrv0hg9m45.jpg

fz1y53w0ng216x7wuxy3.jpg

xqs5d3qjj9c96oniictp.jpg

Bremsene fikk seg en dusj

s8r96x3bcffep1t8aofe.jpg

Byttet fremre bruforing bak... møkka jobb :P

xlbqcxvoatm8mwq3jdq0.jpg

Også hatt 4hjulskontroll i forbindelse med dette, og der var det mye gærnt, så godt å få ordna opp i det :)

iee2zaqpuw7h7xne5ok2.jpg

Skader hører med :P

qagpj8dym6fn9uf9lzmi.jpg

byttet til shortshifter fra koed, det ble bra men ikke i nærheten av det jeg ønsker, så denne selges igjen om noen er interesserte....

d7p5vgzcgu0lg2kgd4pj.jpg

gamle

j7jpm21vk72m6k9ewf0v.jpg

Byttet microfilter ny V.S gammel :P

nuj7238g16dpira4dlxg.jpg

Måtte bytte plugger og en coil

Ny V.S gammel

0o7a5j1ccps31k9tytin.jpg

tihwk2r0td6k7qzbvnkv.jpg

Og til slutt, en liten teaser om hva som kom i hus i dag! etter mye ønsketenking og mange dagdrømmer så er det her ;) skal på før BMWtreffet i helgen! følg med! ;)

hfmitpr8767hipoqz0sh.jpg

Skrevet

jeg står mellom b8 og pss9 til e39 nå.

Men jeg skal ikke kjøre på bane med bilen min, så jeg vet ikke om jeg trenger pss9.

:P Men det frister.

• 1 month later...
Skrevet

Noen enkle bilder av Pss9 kittet montert... de som var på BMW dagene rudskogen fikk vel med seg den blå bilen som subba i skjermene i alle svingene :P

ytv72a777yyow29efn3d.jpg

utviklet på ringen! det liker vi :P

kc8bukg6i7mn2fp55z9b.jpg

rcvv3vti3lje9qkgzr4s.jpg

pya2ewf22ut6w00nknbx.jpg

eo3c7qimkuh13whem2qs.jpg

Høydejusteringa bak

s4e1bv53l8ukwhutfd2w.jpg

Sitter i bærearmen, ganske klønete løsning for aktiv justerung, men den virker.

s41jker7mx6tlnw3dcpr.jpg

rirrq8c867kbv1i4dg1g.jpg

Justerbar rebound...

pi98flvbvzvf6qfzpx81.jpg

Gammel/ny bak.

procgh4g3km1wanyprcb.jpg

Blankt verktøy :)

btpmoo8vmv6y08zaff9g.jpg

Ble høyden ok? har en del å gå på! :P (ja klistremerket er vekk...)

rnj3f92t4lyuc9jlm4pn.jpg

Litt trangt når jeg legger over :P

rchcnv10a4djlgrp876h.jpg

Bedre bilder av bilen kommer når fotografen kommer hjem fra ferie ;)

Skrevet

Greit valg med tanke på justerbart senkesett :D Hvor lang tid bruker du på å justere høyden foran og bak fra bilen står på bakken til du har den klar igjen for å kjøre?

Nå som du har justerbart senkesett ville jeg ha spacet ut felgene så de står litt lengre ut i hjulbuen, gått ned på dekkbredden. Ser råere ut :wink:

Skrevet

senkesettet funker jævli bra det! ang. hvor lang tid det tar å justere, så tar det knappe 15min foran, der er det veldig enkelt, mens bak så må jeg kople av støtdemperen, 1stk 15mm, og benne ned bærearmen og ta ut fjæra, så ta ut justeringsskruen, stille den og sette det sammen igjen, så det er ganske klønete! bak tar det vel ca 1 times tid, men jeg traff heldigvis på første forsøk, også er det ikke så ofte du justerer høyden bak har jeg merket. foran er litt hyppigere :P mens rebounden på demperne tar 1min... og der er det store merkbare forskjeller på de 9 forskjellige hakkene.

enig med deg når det gjelder felger og dekk, men jeg kjøpte nye kumho ku19 til 2.150,- kr dekket i mai :P så ikke tenkt til å bytte de for syns skyld hehe :P men skal muligens ha på BBS CKII felger i 8 18 og 9,5 18 til våren igjen så vi får se åssen det blir ;)

Skrevet

Er nok ikke så ofte man forandrer høyden uansett vil jeg tro når man først har funnet en høyde man liker. Er bilen maksimalt senket og man vet man skal kjøre litt med full bil og er redd for at den skal subbe kan man jo bare forandre stivheten på demperne slik at man unngår det. Bare gå rundt problemet altså hehe

Siden du ikke vil forandre på dekk og felger kan du jo kjøpe noen små spacere :wink: 5mm kan gjøre stor forskjell hehe

Skrevet

Flott arbeid med Coupeen! Bra at du er skikkelig og får vekk alt driten av rust :-( Men du arbeider bra og flott bil! Kunne godt tenkt meg den, flott farge å :-)

• 1 month later...
Skrevet

ikke så mye oppdateringer her i det siste... det som har skjedd er at venstre hjulføler er gåen, og masterpumpa til klutsjen takka for seg... men det er problemer som venter til etter at jeg kommer hjem fra ferie :P

forøvrig så er M3 ratt bestilt :D av Zakki på forumet her...

oq0o9rtk6rnpsmc7sydx.jpg

oppdateringer kommer fortløpende ved hjemkomst i slutten av august ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...