Gå til innhold

Forbanna, forbanna, forbanna (kjøpesenterhelvette)

Share

Anbefalte innlegg

5. Parker alltid langt fra inngangen til et kjøpesenter...de fleste gidder ikke å gå langt...ergo er det store muligheter for at du kan parkere uten "naboer".

Jeg pleier å følge regel nr. 5. Men det er et par haker ved det. Det fikk jeg høre her om dagen. Ei dame som madammen kjenner pleier alltid å parkere et stykke unna, men av en annen grunn: Hun er ikke så god til å kjøre bil og er redd for å bulke andre biler.

Dessuten har jeg lagt merke til at om jeg parkerer for meg selv et stykke unna, så står det ofte en bil parkert ved siden av når jeg kommer tilbake. Det er nesten så jeg tror at folk må ha en bil å "sikte imot" når de parkerer.

Slik jeg ser det er det kun tre mulige løsninger for å unngå dette problemet EDIT: helt:

- en egen 5000-kroners shoppebil

- sitte i bilen mens din bedre halvdel shopper

- bruke en annen transport til kjøpesenteret f.eks. apostlenes hester, traktor, hest (knegg, knegg), buss (som Håkon sa), taxi, sykkel og/eller båt (med fendere selvsagt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Parkering ved kjøpesenter og salta vegar er blandt grunnane til at eg kjøpte meg ein billig (4000,-) Mazda 929 i fjor høst.

Bilen er ikkje fin i karosseriet og det gjer meg derfor lite om eg får ein bulk eller nokon riper i han.

Men det skal være sakt at eg er like forsiktig med andre bilar på parkeringsplassen, som når eg køyrde BMWen.

Men eg er òg enig i punkt 2 på "Jan e34" si liste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel få ting i verden som gjør meg mer forbanna enn slike "senterskader" :evil: Så da har jeg lært meg å ta forhåndsregler.. En kamerat ble til slutt så lei av disse problemene at han startet med å skrive opp reg-nr på alle bilene som stod rundt han. LOL Vet ikke hvor mye det hjalp da. Men, må jo le av han..

Ellers er nevnte liste full av perfekte tiltak for å unngå disse problemene. Bra innlegg! :applause:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha ha

Vannvittig bra poeng :D

Etter å ha fått hellakkert bilen i vår, tror jeg at jeg også skal

gå til innkjøp av en billigbil.

(Fikk også en skade på venstre hjørne bak for et par uker siden av

en tilhenger som fikk sleng på plassen på jobb. Takst: 21000,-.)

Heldigvis ikke jeg som skal dekke den, da jeg vet hvem som gjorde

det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5. Parker alltid langt fra inngangen til et kjøpesenter...de fleste gidder ikke å gå langt...ergo er det store muligheter for at du kan parkere uten "naboer".

Jeg pleier å følge regel nr. 5. Men det er et par haker ved det. Det fikk jeg høre her om dagen. Ei dame som madammen kjenner pleier alltid å parkere et stykke unna, men av en annen grunn: Hun er ikke så god til å kjøre bil og er redd for å bulke andre biler.

Dessuten har jeg lagt merke til at om jeg parkerer for meg selv et stykke unna, så står det ofte en bil parkert ved siden av når jeg kommer tilbake. Det er nesten så jeg tror at folk må ha en bil å "sikte imot" når de parkerer.

Slik jeg ser det er det kun tre mulige løsninger for å unngå dette problemet EDIT: helt:

- en egen 5000-kroners shoppebil

- sitte i bilen mens din bedre halvdel shopper

- bruke en annen transport til kjøpesenteret f.eks. apostlenes hester, traktor, hest (knegg, knegg), buss (som Håkon sa), taxi, sykkel og/eller båt (med fendere selvsagt).

Må bare innse at enkelte gir rett og slett faen i andre sine eiendeler.

Der det lar seg gjøre parkerer jeg for meg selv,opplevde engang utenfor Ikea at bilen min som stod langt fra inngangen og ensomt parkert hadde fått besøk av en gammel skraphaug av en bil som hadde parkert så tett inntil min at den nesten var inne på mitt oppmerkede område.Kronidiot!

Selv noterer jeg ofte ned nummer eller tar bilde av bilen(e).Iblant arresterer jeg meg selv for å være paranoid og det som verre er,men godt å høre at flere lider av samme "sykdom" som meg :wink:

Da jeg hadde samboer pleide jeg å sette henne av ved hovedinngangen til senteret mens jeg brukte tid på å finne egnet sted å parkere bilen :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...