tinderholt Skrevet Mars 6, 2007 Skrevet Mars 6, 2007 Har en 320i som jeg byttet motor i..... men det var gjort så fikk jeg problemet med at den ikke går over 2500o/min..går strøken på tomgang men så fort jeg gir noe gass så kveles den.....har byttet alt som er bytte tror jeg.....å når jeg gir full gass smeller det i luftmengde måleren.. har byttet lmm, tennplugger, plugger, fordelerlokk, ledningen fra fordeler og opp i modulen på innerskjermen, BTR, byttet modulen på innerskjermen, styreenhet.. den funket når jeg tok den ut, den har stått i ro siden romjulen 2006. nett satt nedi ny bil..
Bmwenno Skrevet Mars 6, 2007 Skrevet Mars 6, 2007 Har hatt samme problemet på en annen bil, høres vedlig ut som du har lekasjer fra luftmengdemåler til innsug en eller annen plass, da jeg var ute for det samme var det hull i belgen, vanskelig å se, men se etter det.
tinderholt Skrevet Mars 6, 2007 Forfatter Skrevet Mars 6, 2007 har vært et reim bytte inne i bilde ja.....men har satt reimen rett. har prøvd å flytte den å se.men da gikk den ikke
336mik Skrevet Mars 6, 2007 Skrevet Mars 6, 2007 den går på en tann feil,men ikke på 2 feil.viktig at du drar veiva rundt når du skal sjekke timing,ikke kammen.
Robin_Isak Skrevet Mars 6, 2007 Skrevet Mars 6, 2007 Høres ut som den tenner feil ja. Enten feil registerinnstilling eller feil med fordeler, kabler etc...
Nygaard Skrevet Mars 6, 2007 Skrevet Mars 6, 2007 spray start gass rund belgen, øker den på turtall så er det falsk luft=)
-Anders- Skrevet Mars 7, 2007 Skrevet Mars 7, 2007 Enda ikke funnet ut av problemet nei? Ser at dette er den 3. eller 4. tråden du har oppe om temaet.. du vet det går ann å bumpe opp gamle tråder?
Hardtop Skrevet Mars 7, 2007 Skrevet Mars 7, 2007 Har du sjekket at du har fått jordet motoren skikkelig? Mange som har glemt seg bort der...
icc Skrevet Mars 7, 2007 Skrevet Mars 7, 2007 Siden du har byttet reim så tør jeg vedde på at det er tenninga som er helt på jorde. Tenninga er lett å justere... vri motorn til tdc (ød), ta av fordeler lokket og sjekk hvor rotorn peker. Det skal enten peke rett mot tdc merke, eller i helt motsatt rettning. Peker den den i motsatt rettning dra veiva engang rundt og se igjen om den står rett. Har du hatt av det ytre reimhjulet på veiva må du sjekke at tdc merket står rett i forhold til tdc merket på det indre reimhjulet på veiva, har selv bomma på det engang. Står tenninga bare litt feil kan du løsne på fordelern og vri forsiktig på den mens motorn er i gang. For å få det helt rett må du ha tenningslampe. Håper det kan være til hjelp.
Robin_Isak Skrevet Mars 7, 2007 Skrevet Mars 7, 2007 Enig med siste poster her. Det smellet du hører fra luftmassemåleren er bensin som antennes på innsugsiden pga feil tenning/timing. 90% sikkert.
Acrula Skrevet Mars 7, 2007 Skrevet Mars 7, 2007 heisann, jeg har også en 320i jeg har byttet motor i og jeg har latt bilen stå i noen måneder nå og da jeg skulle til å starte den for et par uker siden gikk ikke turtallet høyere en 3000 o/min... Men idag så var det flott vær ute så jeg gikk ut for å lufte bilen og starta motoren så den fikk bli varm, jeg lot den stå på tomgang i ca 20 minutter, jeg gikk ned for å ruse den litt, og vips, der gikk den som normalt igjen Så prøv du også, å la den stå på tomgang i 15-20 min og se om det er blitt bedre da
icc Skrevet Mars 7, 2007 Skrevet Mars 7, 2007 Ikke å anbefale det Acrula sier før du har sjekka tenninga.
tinderholt Skrevet Mars 7, 2007 Forfatter Skrevet Mars 7, 2007 takker alle sammen..... skal ta av reimen å sjekke en gang til.... men han jeg kjøpte motoren av kjørte bilen fra notodden til bergen uten problemer.... å tok motoren rett ut.... har ikke gjort noe med den jeg heller
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå