Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå står jo snart våren for tur og det er snart dags for nye sommersko. Noen som har kjennskap til merket Nankang? I tester klarer det seg faktisk tålig bra, faktisk bedre enn Kumho som jeg vurderte tidligere, kunne godt tenke meg å høre fra noen med egne erfaringer. Kan få kjøpt 2 stk. 225/40-18 og 2 stk. 245/40-18 for 3950,- ferdig levert på døra fra www.dekkonline.com, synes egentlig det var ganske rimelig. Hva mener dere?

Skrevet

Jeg hadde ikke turt å kjøpe sånne "billigdekk".

Hvorfor vil du ha dekk med så mye høyere rulleomkrets bak enn foran?

...Et godt tips er forresten å bruke den svenske varianten av nettbutikken, www.dackonline.se for å få enda lavere priser. Så kan du bare velge det nærmeste dekkevrkstedet på listen over grensen for å få montert dekkene der. Det er f.eks. ett i Skee. ...Ikke SÅ mye å spare, men hvis du skal på harrytur likevel, så...

Skrevet

Du skal ha 18" 225/40 og 18" 255/35 da blir det likt.

Fikk høre av en kompis som jobber på dekk sjappe hvordan de var.

Jeg husker ikke helt, men var billig og greit nok. Federal dekk er bedre. Men koster vel noen kr mer (det er billig og bra dekk)

Linglong dekk skal du holde deg langt unna.

Skrevet

215-45-17 på 9" felg foran og 245-40-17 på 10" bak er det du egentlig vil ha på e34 :wink:

Men riktig som det blir sagt med 225-40-18 og 255-35-18.. 245-40-18 vil bli litt stort..

På en annen side så er jo 225-40-18 og 255-35-18 en dim som brukes på e36/46 blir det ikke da feil på e34?

Huff nå ble det mye dimensjoner her... :P

Skrevet
Jeg hadde ikke turt å kjøpe sånne "billigdekk".

Hvorfor vil du ha dekk med så mye høyere rulleomkrets bak enn foran?

...Et godt tips er forresten å bruke den svenske varianten av nettbutikken, www.dackonline.se for å få enda lavere priser. Så kan du bare velge det nærmeste dekkevrkstedet på listen over grensen for å få montert dekkene der. Det er f.eks. ett i Skee. ...Ikke SÅ mye å spare, men hvis du skal på harrytur likevel, så...

Blir det høyere rulleomkrets når du har lik profil og felgdim da, spiller da ikke noen rolle hvilken bredde dekket har vel? Eller er det jeg som tar feil nå? :?

Skrevet

Jepp.. Bredden har noe å si på profilen av dekket..

F.eks ser du en BMW (eller en helt annen vanlig bil) med 40 profil så vil du si at den har lite gummi.. Altså lavprofil dekk.

Men ser du på en H2 e.l. men 40profil har jo den mye mer gummi, da dekkene ofte er 305brede :)

Derfor må man gå ned i profil.

Skrevet

Jeg har kjørt med nankang 225/40 18 i nesten 2 år nå og er meget fornøyd med disse dekkene når man ser på hva de koster. Slitesterk er de også. Det er vel samme dekkene som het Sonar før.!?

Skrevet
Jeg har kjørt med nankang 225/40 18 i nesten 2 år nå og er meget fornøyd med disse dekkene når man ser på hva de koster. Slitesterk er de også. Det er vel samme dekkene som het Sonar før.!?

Det lover bra for meg! Er nankang på de nye mine, har hørt fra noen at dette er helt greie dekk..

tror ikke det er de som har hett sonar tidligere, har en kompis som skulle få nexen dekk fra en sjappe, men endte opp med sonar dekk..dette er kun noen uker siden..

Skrevet

Hvorfor i allverden utstyre din kjære Bmw med dekk som Nankang,Linglong,HongKong o.s.v.I enkelte tilfeller er de sikkert ok og kanskje bedre enn enkelte andre merker.Men det blir bare feil å sette slike dekknavn på en tysk prestisjebil som Bmw er.Om nødvendig så betal noen kroner ekstra og kjøp dekk med skikkelig navn :D

DingDong dekk passer bedre til eksotiske biler som Huyndai,Kia o.s.v :wink:

Skrevet

Hvorfor skal man kjøpe dyre dekk når man kan kjøpe billige dekk som varer like lenge som de dyre dekkene? Og kanskje spare seg en 1000 lapp for hvert dekk!!!

Når jeg ser en bmw så går jeg ikke akkurat å studerer hvilke type dekk man kjører med, det får være opp til eieren.

Skrevet
Hvorfor i allverden utstyre din kjære Bmw med dekk som Nankang,Linglong,HongKong o.s.v.I enkelte tilfeller er de sikkert ok og kanskje bedre enn enkelte andre merker.Men det blir bare feil å sette slike dekknavn på en tysk prestisjebil som Bmw er.Om nødvendig så betal noen kroner ekstra og kjøp dekk med skikkelig navn :D

DingDong dekk passer bedre til eksotiske biler som Huyndai,Kia o.s.v :wink:

Skulle hatt de dekkene fra dekkonline som heter standard du! "noe ekstra balanselodd må beregnes" står det så fint...

Skrevet
Hvorfor skal man kjøpe dyre dekk når man kan kjøpe billige dekk som varer like lenge som de dyre dekkene? Og kanskje spare seg en 1000 lapp for hvert dekk!!!

Når jeg ser en bmw så går jeg ikke akkurat å studerer hvilke type dekk man kjører med, det får være opp til eieren.

Innlegget mitt var humoristisk ment :wink: full forståelse for at enkelte velger å spare noen kroner på dekkhandelen.Noen sesonger siden kjørte jeg en vinter med NanKang i dim

225/45-17".Var skeptisk men dekkene fungerte utmerket vinteren igjennom under forskjellige kjøreforhold.

Mulig jeg er sær men jeg sjekker hvilket dekk som står på bilen(e).

Dog er jo det meg :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...