borgermester Skrevet Mars 8, 2007 Share Skrevet Mars 8, 2007 Nå begynner jo våren å dra seg til, og bmw'en skal snart "shine's", men den sorte fargen på lister og gummi utvendig begynner å bli noe "blass". Finnes det noen midler til dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TCCW Skrevet Mars 8, 2007 Share Skrevet Mars 8, 2007 Javisst. Silikonspray f.eks Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sigklep Skrevet Mars 8, 2007 Share Skrevet Mars 8, 2007 Javisst. Silikonspray f.eks Hørt at dette kan tørke ut plast/gummi. Stemmer det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TCCW Skrevet Mars 8, 2007 Share Skrevet Mars 8, 2007 Javisst. Silikonspray f.eks Hørt at dette kan tørke ut plast/gummi. Stemmer det? Jeg bruker den iallefal for motsatt effekt Avfetting tørker ut plast og gummi. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet Mars 8, 2007 Share Skrevet Mars 8, 2007 Hvis man stikker innom bilrekvisita butikker, så selges det meste som trengs for å shine opp "falmet" plast og chrome, lakk osv osv. Der vil du nok også finne interiørrens og all form for midler som gir tilbake glansen i gamle pynteting i og på bilen. Så anbefaler å stikke til en slik foretning og spørre hva de anbefaler. De har nok alltids noe på lur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet Mars 8, 2007 Share Skrevet Mars 8, 2007 og som TCCW sier, så er silikonspray en veldig bra ting! Den legger et lag med "fuktighet" over slik at det blir blankt igjen. For min del har jeg også prøvd med silikonspray smurt på nyvaskede dekksider på motorsykler for å få tilbake de "nye" dekkene. Fungerer veldig bra. (men smør ikke på selve rulleflaten, da jeg ikke vet hvordan det kan påvirke grepet) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Isak Skrevet Mars 8, 2007 Share Skrevet Mars 8, 2007 Hvis du skal ha tilbake nyplastikkfølelsen så smør å gni med bremsveske, da får du fram shine`en igjen. Men vær obs, dette fungerer veldig bra pga at det er sterkt så ikke søl noen plass. Vi gjorde en værsting på en eldre mercedes som hadde blitt nokså sliten i plastikk å diverse. Kraftig solbleika å matt. Etter bremseveske jobben så bilen 10 år yngre ut å det holder seg utrolig bra fortsatt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borgermester Skrevet Mars 8, 2007 Forfatter Share Skrevet Mars 8, 2007 Jøss, mye gode tips her! Tenker på selve prosessen, bør jeg maskere rundt og la det skure til, eller dra frem kirurg-presisjonen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TCCW Skrevet Mars 8, 2007 Share Skrevet Mars 8, 2007 Hvis du bruker silikonspray så er ikke dette skadelig for lakk osv. Men det kan være greit å unngå å få det på vinduene. Man kan enten spraye rett på, eller spraye på en fille å påføre. La den stå et par minutter før du fjerner det overflødige med ei fille. Å "fornye" plast / gummi er en prosess. Gjør dette jevnlig, så metter du materialet og holdbarheten og shinen holder seg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Berre83 Skrevet Mars 8, 2007 Share Skrevet Mars 8, 2007 Auto Glym har ett bra produkt til dette, bumper care heter det vel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet Mars 8, 2007 Share Skrevet Mars 8, 2007 Gikk faktisk akkurat i de samme tankene. Om du bruker bremsevæske, er det kanskje lurt å demontere listene fra bilen først, for å være sikker på ikke å søle. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
compact Skrevet Mars 8, 2007 Share Skrevet Mars 8, 2007 tør å påstå at alle bensinstasjoner har noe slik..båre å spørre etter plastfornyer eller noe sånt. har prøvd plastfornyer og det funka meget bra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M6 Bjørn Skrevet Mars 8, 2007 Share Skrevet Mars 8, 2007 Autoglym bumper shine anbefaler jeg også.Det er en grønn guffe som du bare smører rett på. På motordeksel ol og dekksider kan man bruke ett annet Atoglym middel:rubber and vinyl care som kommer på spruteflaske. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet Mars 8, 2007 Share Skrevet Mars 8, 2007 hvordan og med hva smøres det på for å få det skikkelig? Må det "masseres" inn, eller holder det å gni over med ei fille? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M6 Bjørn Skrevet Mars 8, 2007 Share Skrevet Mars 8, 2007 ":mantpmt9]hvordan og med hva smøres det på for å få det skikkelig?Må det "masseres" inn, eller holder det å gni over med ei fille? Det er bare og smøre det jevnt utover,du trenger ikke å stå og "polere" det inn om du forstår hva jeg mener... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå