Gå til innhold

"Shine" opp sort gummi, lister etc


 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvis man stikker innom bilrekvisita butikker, så selges det meste som trengs for å shine opp "falmet" plast og chrome, lakk osv osv.

Der vil du nok også finne interiørrens og all form for midler som gir tilbake glansen i gamle pynteting i og på bilen.

Så anbefaler å stikke til en slik foretning og spørre hva de anbefaler.

De har nok alltids noe på lur :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og som TCCW sier, så er silikonspray en veldig bra ting!

Den legger et lag med "fuktighet" over slik at det blir blankt igjen.

For min del har jeg også prøvd med silikonspray smurt på nyvaskede dekksider på motorsykler for å få tilbake de "nye" dekkene.

Fungerer veldig bra.

(men smør ikke på selve rulleflaten, da jeg ikke vet hvordan det kan påvirke grepet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal ha tilbake nyplastikkfølelsen så smør å gni med bremsveske, da får du fram shine`en igjen. Men vær obs, dette fungerer veldig bra pga at det er sterkt så ikke søl noen plass.

Vi gjorde en værsting på en eldre mercedes som hadde blitt nokså sliten i plastikk å diverse. Kraftig solbleika å matt. Etter bremseveske jobben så bilen 10 år yngre ut å det holder seg utrolig bra fortsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du bruker silikonspray så er ikke dette skadelig for lakk osv. Men det kan være greit å unngå å få det på vinduene.

Man kan enten spraye rett på, eller spraye på en fille å påføre. La den stå et par minutter før du fjerner det overflødige med ei fille.

Å "fornye" plast / gummi er en prosess. Gjør dette jevnlig, så metter du materialet og holdbarheten og shinen holder seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Autoglym bumper shine anbefaler jeg også.Det er en grønn guffe som du bare smører rett på.

På motordeksel ol og dekksider kan man bruke ett annet Atoglym middel:rubber and vinyl care som kommer på spruteflaske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

":mantpmt9]hvordan og med hva smøres det på for å få det skikkelig?

Må det "masseres" inn, eller holder det å gni over med ei fille?

Det er bare og smøre det jevnt utover,du trenger ikke å stå og "polere" det inn om du forstår hva jeg mener...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...