Gå til innhold

"Shine" opp sort gummi, lister etc


 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

linolje?? Det er jo til treverk!

Jepp, men det skulle vere helt fantastisk god til å trekke inn i listerne og holde dem freshe.

Har aldrig selv prøvd dette, men skal til sommer....har en del ekstra lister til å ligge - så der blir litt testing seiner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Var på Jernia i går og spurte etter polytrol. Ho dama visste hva det var og mente Jeria hadde hatt det tidligere, men ingen av butikkene i Fredrikstaddistriktet hadde det lenger.

Får vel spørre i en annen butikk. Ser det er mye brukt på båter også.

Vil dette middelet også fungere på plast av annen farge?

Samboern min har en rød colt, der speilene er rød plastikk, som er veldig falmet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

":1ld46gxz]Var på Jernia i går og spurte etter polytrol. Ho dama visste hva det var og mente Jeria hadde hatt det tidligere, men ingen av butikkene i Fredrikstaddistriktet hadde det lenger.

Får vel spørre i en annen butikk. Ser det er mye brukt på båter også.

Vil dette middelet også fungere på plast av annen farge?

Samboern min har en rød colt, der speilene er rød plastikk, som er veldig falmet.

Jupp, fungerer der også. Bare pass på at du får det jevnt, - og du kan med fordel polere speilhuset igjen senere etter noen uker/måneder slik at du beholder dybden i fargen.

Litt usikker på kilometerstanden, men mener å huske at denne bilen hadde gått ca 380.000km når bildet ble tatt.

(Det er originallakk og originalplast og mange uker siden forrige behandling)

opelastra001speiltm1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har bilen fått en AutoGlym Bumper Care shine i dag, og det ble utrolig stor forskjell. Har brukt dette produktet på tidligere biler også og det blir utrolig stor forskjell..

Så da er det motorrommet som står for tur.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Autoglym er bra, men Meguiars er bedre. Autoglym sin bumpershine, varer ikke like lenge som Meguiars sin "Tyreshine". På flasken står det "last weeks,not days", og det stemmer. Dette stoffet fungerer utmerket på bilens lister. I tillegg lukter det jordbær...

McGuiars har også en ren plastfornyer. Denne er laget for hardplast, og ikke gummi som Tyreshine. Denne er MYE bedre enn AutoGlym sitt alternativ.

Kjøpte meg også lakkrens, polish og voks fra samme merke. Her fikk jeg litt trøbbel en stund. Kjøpte den dyre utgaven, og skal man ha en lett jobb, kjøper man ikke denne fant jeg ut :roll:

Denne tror jeg må være tiltenkt brukt med maskin. Rensen var grei, men når jeg hadde på polish ble jeg aldri ferdig med å gnukke. Etter dette skal man på med voks, og det var på`n igjen :evil: Slet voldomt med å ikke få skjolder.

PÅ taket kjørte jeg en test med å påføre AutoGlym`s Topshine istedet for å bruke hele helgen på å gnikke. Dette fungerte veldig bra, og for de som ikke vet: Topshine er ett produkt som egentlig bare utjevner skjoldingen etter polering. Bedre finsh mao.

Fordelen med Autoglym er at den er meget enkel å jobbe med. Men det viste seg at McGuiars 2step polish/voks ga en mye "dypere" shine enn ved å bruke Autoglym sin polish, og sannsynligvis også derfor mer "protection" for lakken =;

Dette var min erfaring fra helgen 8) Avsluttningsvis, bremseveske er hydraulikk olje. Dette er den suverent verste oljen du kan komme i kontakt med. Ikke er den bra for miljø og ikke er den bra for lakk, gummi og plast som ikke er beregnet for dette. JEG ville aldri ha påført slikt på min bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Fikk tak i Polytrol i dag!

Bilxtra hadde det. Nå har jeg vært over alt og lett, og så har de det i sjappa nærmest hjemme...

Bilxtra har jaggu mye bra greier!

Fulle serier fra autoglym og meguiars, masse owatrol båtprodukter (bl.a. polytrol) I tillegg kjøpte jeg poleringsmaskin der sist jeg var innom, og den funker bra som bare det. (1200W vinkelslipertype)

Uanset, hadde polytrol på noen plastdeler på bilen til dama, som fikk full shinings i dag) og det ble knallbra! Bilen har speil i rød plast som var godt falmet, og de ble som nye igjen. Samme med dyser til lyktespylerne + noen andre deler. Anbefales absolutt!

Prisen var 98,- og den boksen tror jeg kommer til å vare i 10 år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...