Gå til innhold

Bakre stabstag e36 Coupe

Superbeetle
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har vært ute å jobbet litt med min bror sin bil, som står oppå bukker i garasjen. Oppdaget da at den manglet stabstag bak. Eneste som var der var festene inne ved diffen.(indre foringene)

Må tilogmed ut å se på min bil, om det skulle mangle. (Noe det ikke gjorde)

Er dette noe som mangler og som vi må erstatte, eller kan den ha blitt levert slik? Hadde en diskusjon med en i familien som er erfaren bilmekaniker og han hevdet at tidligere ble mange biler levert uten stabstag bak. Dette stemmer forøvrig da jeg ikke har slikt på min 1302s.

Jeg tror forøvrig at det mangler.

Må snike inn et e46 spm her også! Jeg byttet fjærer på en 2004 318touring idag.(bak riktignok) Men la merke til noe ved bærearmen foran på høyre side. Var et lite stag som gikk opp til en boks med ledningskontakt på. Noe som har ide hva dette er til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig som du sier, mange biler ble levert uten stabstag bak. Hvorfor vet jeg ikke, men det er jo are og sette ett dit. Ang spørsmålet ditt på e46n, det er en sensor til ESP som sitter der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker på e21 var det ikke stabstag på 316 og 318. Men festene var der, så det var bare bolt on.

Begge bilene er 316 coupe, min 1996 og hans 1995. Min har bakre stabstag, han har altså ikke. Kanskje det er forskjell fra år til år eller så er det ekstra. Er forøvrig en del småforskjeller mellom 95 og 96 ser jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...