Gå til innhold

Dumpventil - montering


Frode_E30
 Share

Anbefalte innlegg

Du kan sette den der ja, men du bør vel tenke på å beskytte den litt mot dritt og veistøv osv.

Jeg syntes vel at det var tøfft med høy dumplyd til å begynne med. Så ble det noe brysomt, så litt flaut og til slutt bare harry.

Det er greit at en hører ventilen når en har dratt ordentlig trykk og slipper, men at alle skal på død og liv høre hver bidige berøring av gasspedalen blir for meg bare dumt.

Men alle har sin smak og jeg respekterer det, kjør med max lyd du så finner du vel ut om det er noe for deg i lengden.(om du vil ha lyd til alle tider, slakk fjæra litt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde den samme, bare at det var originalen til et par tusen. Vet ikke om der er noen forskjell, men det blir nok ikke noe ekstrem lyd ved 0,45 bar.

Jeg kjørte 0,82 bar og da blåste den mer enn nok.

Det er vel først ved trykk over 1bar du kan begynne å snakke om virkelig blæst fra denne her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har blitt noen ymse turer til saltstraumen ja! Fikk godkjent bilen med null feil fredag 9 mars :D

Hva måtte du ut med for hele kompressor pakka?

Her en noen av delene jeg har brukt:

*DJ intercooler

*originale dyser

*progressiv btr 1-1,2

*dreide stempel

*0,8 bar

*turbonetics t3/t4 turbo

*turbonetics evolution wastegate

*boost controller

*pinotråd i blokka

*original toppakning

*catchtank

*Turbotrykk justering

*885 topp

*turbochip

*megasquirt (kun bensin)

*2*340cc dyser

*270 grader shrick kam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele kitet koster vel ca 45k nytt fra Ess-Preformance, men jeg kjøpte det 2mnd gammelt for under halve prisen så lapp egentlig ganske billig unna :)

Har du fått målt effekt på bilen din da? I følge ESS skal jeg få 340hk, men spørs nå hvor reelt det er da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...