Fredrik Skrevet Mars 12, 2007 Share Skrevet Mars 12, 2007 Hva slags polish/renser bør man bruke hvis man ikke ønsker en glatt/klissete overflate på dashboardet/dørsidene/midtkonsollen ? Jeg har en gammel original flaske fra Mercedes-Benz som det står "Kunststoff-Reiniger" på (7-8 år gammel), men med den guffen blir overflatten glatt og skinnende... og det ønsker jeg ikke. Jeg ønsker kun en slags nybil overflate... ikke en glinsende og klissete overflate som man ellers finner i biler fra billige bruktbilsjapper... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet Mars 12, 2007 Share Skrevet Mars 12, 2007 Eneste jeg bruker er vann med grønnsåpe. Dashbordet blir rent og ikke plagsomt blankt som det blir hvis man kjøper en av disse fantastiske sprayflaskene i en rekvisitabutikk.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Andreas| Skrevet Mars 12, 2007 Share Skrevet Mars 12, 2007 Bruker AutoGlym Interior Shampoo. Fungerer fint den, bare bruke godt med vann (fuktig klut). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
P.I.B Skrevet Mars 12, 2007 Share Skrevet Mars 12, 2007 Bruker også AutoGlym sin shampo. Fungerer meget bra:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mars 12, 2007 Forfatter Share Skrevet Mars 12, 2007 Eneste jeg bruker er vann med grønnsåpe. Dashbordet blir rent og ikke plagsomt blankt som det blir hvis man kjøper en av disse fantastiske sprayflaskene i en rekvisitabutikk.. I de snart fire årene jeg har hatt bilen har jeg også brukt en mild grønnsepe/vann blanding, men nå virker det faktisk som om dashboardet er for tørt. Jeg prøvde Mercedes-Benz polishen på siden av midtkonsollen (den delen som er laget av det samme materialet som dashboardet), men det hjalp ikke nevnverdig. Jeg tørket guffen av og forsøkte etter beste evne og gni den inn i plastikken, men overflaten er dessverre stadig blank og klissete. Jeg får gjøre et forsøk med Autoglym´s alternativ... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet Mars 12, 2007 Share Skrevet Mars 12, 2007 Du kan også prøve Meguiars sin interiørpolish. Denne blir ikke klissete men heller litt glatt og frisker opp det sorte i bilen. Jeg synest også det blir noe tørt hvis en har brukt såpe og vann over tid men det blir kanskje bedre med shampo fra Autoglym. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Berre83 Skrevet Mars 12, 2007 Share Skrevet Mars 12, 2007 På jobb bruker jeg noe som heter Proglans fra Maxwax. Fantastisk stoff som kan brukes på dashbord,dørtrekk osv.. Lukter godt og. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mortena Skrevet Mars 16, 2007 Share Skrevet Mars 16, 2007 Bruker AutoGlym Interior Shampoo. Fungerer fint den, bare bruke godt med vann (fuktig klut). Bruker den jeg også. Har i det hele tatt kun gode erfaringer med Autoglymprodukter. Grønnsåpe er full av fett og bør ikke brukes inni bil. Tiltrekker seg støv, samt at den inneholder sterke stoffer som ikke er anbefalt brukt på bilinteriører. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå