Gå til innhold

Min Bruksbil (sommerpuss 16.05)


 Share

Anbefalte innlegg

Siden jeg la ut bildene på e30klubben.net, tenkte jeg at jeg måtte gjøre det her å.

Bilen er en 94mod (!) 316 Induvidual, Motoren tikker ikke, bruker ikke olje, og er 100% smertefri, noe som er bra siden den har rullet snart 220 000km.

Bilen er i nesten strøken tilstand, eneste som er noe å utsette på er litt frieksos og rust på forskjermene + bakluka..

Nok prat, bilder:

internett2.jpg

internett1.jpg

P3090062.jpg

Legg merke til de kule vinterfelgene:

P3090065.jpg

BMW2.jpg

P3090062.jpg

P3080040.jpg

Det eneste jeg har tenkt til å gjøre med bilen er:

- Is Leppe

- 16" Alpina

- Midtarmlene

Pluss å ta vekk rusten å bestille nytt orginalt eksosanlegg, Nye grøftelys, Og gjerne en Is motor etterhvert ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste E30'en kom ut fra fabrikken i 1993 ;)

Men strøken var den :)

Det trudde dem på bmw (Trondsen) å, så de måtte sjekke, noe som resulterte i at de også fikk vite at siste E30 rullet ut fra fabrikk i 1994.

Trur du meg ikke kan du føle deg fri til å finne det ut selv, kan evnt ta kopi av vognkort vist du betviler :wink:

Litt historie om bilen:

Bilen ble kjøpt ny av Gerd Weise i Tyskland, å importert til Norge 10.03.99 siden de siste E30`ne ikke ble solgt ny i Norge.

Disse har eid den i Norge (unlatt etternavn pga personvern)

- Andreas (10.03.99 - 22.06.00)

- Egil Stenshagen Bil AS (22.06.00 - 03.10.00)

- Erik (03.10.00 - 13.07.01)

- Egil Stenshagen Bil AS (13.07.00 - 01.06.05)

- Bjørn-Tore (01.06.05 - når jeg overtok)

Det har bare vært voksne eiere på bilen, og det eneste som er uorginalt er cd spilleren og bakpotten (som har frieksos :lol: )

is motoren står her og venter på touringen:=)

Hadde jeg hatt plass i garasjen så hadde det ikke vært noe problem, men står en annen E30 der inne å blokkerer 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow! Denne så skikkelig pen ut! :) Må ha vært en overligger da, siden den er 94 mod?. Første E30n med M43 motor orginalt jeg har hørt om! :) Ta gjerne et bilde av motorrom også.

En av de peneste E30 touringene jeg har sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan tenke meg det er en 93modell, men den ble sikkert ikke registrert før 94, derfor går den sikkert som en 94.

Bilen er produsert 11.01.94, ble produsert E30 touring tom Februar 1994. Står på utsyrslista mi, i tillegg til på ETK :wink:

Første E30n med M43 motor orginalt jeg har hørt om

Fikk høre at det var M43 i den, men begynte å stusse på det så jeg har undersøkt og det er orginalt M40, beklager feil info :oops:

Er det noen utsende forskjeller på M43 og M40, er ikke så veldig inne på disse symaskinene :lol:

Men takk for positive tilbakemeldinger, er veldig fornøyd med bilen selv og har ikke tenkt til å ødelegge det orginale utsende siden det kler bilen så bra 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...