Gå til innhold

M3 Turbo.


TurboTore
 Share

Anbefalte innlegg

Interessant dag i dag;

Mapping/effektmåling gikk stort sett greit - effekten kom sigende og kurven dens var bare helt rå; bratt som et morrabrød! Den kommer helt fra bunnen og er tilsynelatende med helt til ganske nærme toppen.

Etter noen runder i roto-testeren tok bakpotta plutselig kvelden med et kolossalt smell!

Bremsing004.jpg

Bremsing003.jpg

Tydelig at den fungerte som flaskehals.. Dessverre ble lyden og eksostettheten i rommet så høy at det ble vanskelig å bremse noe mer i dag.

Ladetrykksreguleringen er virkelig verd pengene - bilen skyter i vei og hjulspinnet, som nesten må komme, oppleves "udramatisk". Grepet er overraskende bra og 200+km/t kommer brått har jeg hørt :wink: . Bilen går rett og slett godt!

Det vil si - gikk - godt..... :? Ser ut som om toppakningen min har tatt sommerferie...Ikke fått sett veldig nøye på det ennå,men mistenker overslag mellom sylinder 3 og 4...

Dermed spøker det for Gatebil til helga og forresten også for annen kjøring de neste 2 mnd. :roll:

Trøst er det allikevel at konseptet funker så jævlig bra! :D Skal se om jeg ikke får lagt ut litt mer filmer og bremsepapirer etterhvert, imellomtiden får en fra tidlig i mappingen duge:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 168
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hmm, nærmer seg jo målet med 650 gamp. Evt legge 38 fjordinger på taket :D

Topp-pakning går vel å fikse på et par kvelder? Eller må du ha noe versting-greier som tar flerfoldige uker og er feil uansett?

Stikker hodet innom på torsdag anyway.

Litt spesielt må det være skal det være non vits :wink: , det verste er at jeg ikke har de to kveldene til rådighet i overskuelig fremtid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra med kraft skal kunne sies. Går den like bra i 250+ som 200+? ;)

Har ikke utveksling til mer enn 280-290 så den passerer nok 250 relativt kjapt.. :twisted:

Hørtes jo ganske ivrig ut den motoren der ja:) når er det neste gang du skal mappe bilen der borte?

Liker ladeluft disse motorene,det er helt sikkert..!

Neste mapping er helt i det blå,aller først må jeg få tid til å reparere......... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok kompresjon- og sylinderlekkasjetest i dag. Mistanken om overslag mellom syl 3 og 4 stemte så her blir det mer skruing,gitt.. :roll:

Ser imidlertid ut som det kun er toppakningen som har tatt kvelden.

Må demontere for å være 100% sikker,men vurderer nå å rive alt i molekyler for så å montere pyramideringer - *angrer* på at jeg ikke gjorde det med en gang,men der og så det ut som denne toppakningen var et bedre alternativ.

Det klør som fan i både fingra og gassfoten så får jeg et ledig øyeblikk så blir det nok skruing :wink: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fulgt så mye med i denne tråden, men har fått med meg en del av det som er rått her, og det er det en god del av!

Hvor mange bar lader du på?

Hørtes ekstremt hissig ut den motoren der :D

Er meget fornøyd med motoroppsettet, ladetrykket er forøvrig 1.4 bar.

Triste greier det med pakninga. Min er også gått, så spørs om kvaliteten på denne ikke er den som de lovet.

Iver

Pakningen var garantert til 1.5 bar så forsåvidt er det ikke langt unna. Selv trodde jeg at den skulle tåle mer enn som så siden jeg vet om originalpakninger som får mer juling enn denne....My Bad... :?

Eneste alternativ da jeg kjøpte den var pyramideringer så jeg valgte pakningen siden den da blir det svake ledd - istedetfor stemplene.. :shock:

Nå har derimot PPF MLS-pakninger i sortimentet som tåler 850hk så da får man se,men...heller litt mot pyramideringer denne gang.. Begge alternativer har fordeler og ulemper så man velger en løsning og konsekvensene - dem må man leve med... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...