Gå til innhold

M3 Turbo.


TurboTore
 Share

Anbefalte innlegg

Tenkte å slenge ut litt info om vinterprosjektet og siden jeg er en "lat" jævel :wink: :

http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=162746

Kopierer over noe:

------------------------------------------------------------------

Får vel hive ut litt info om vinterens tidtrøyte:

Bilen er opprinnelig en 325i,men gjennomgår en del oppgraderinger i vinterhalvåret.Gammel drivlinje er "røsket" og på tur inn er en M3-motor.

Videre skal motoren turbokonverteres noe som innebærer smidde stempler,smidde råder,oppgradering av bensintilførsel,full balansering av interne komponenter,oppgradering av oljekjøling etc.

Motoren bygges med tanke på bra bunndrag og kjørbarhet noe som også er grunnen til valg av motor,turbo og komp.forhold.

325icoupe004.jpg

325icoupe007.jpg

Bimarco-stol:

Int2.jpg

Bremser:

Hjulogbrems.jpg

Litt specs:

Understell:

-Felger:BBS CH 8.5+9.5x19.

-Dekk: Dunlop Sport Maxx og SP9000 hhv 235/35-19 og 265/30-19.

-Bremser(i nuet): foran: 4-pot calippere fra Porsche 996 Turbo, 345mm skiver fra E46 M3 CSL,egentillvirket adapter. Bak: orig. M3 E36.

-K-mac caster/camberjusterbare toppfester foran.

-Eksentriske M3 bærearmsforinger foran.

-Powerflex bærearmsforinger bak.

-Apex senkfjærer/dempere(enn så lenge...).

-Originale M3-forsterkninger til bakstillingsoppheng.

-Styreslagsbegrensere.

Motor:

-M3.

-Smidde Wiseco stempler med "my-choice" komp.forhold.

-Smidde Pauter råder.

-Garret GT35R Turbo m/doble kulelagre.Meget lett å drive!

-2mm flerlags ståltoppakning.

-Siemens 750cc dyser.

-Doble Walbro-pumper i tanken.

-Tial 50mm blow-off.

-PPF turbogrenrør.

-600x300x100mm Intercooler.

-3" eksosanlegg

Bestilt,ikke ankommet:

-M30 singel-masse svinghjul.

-Sachs Racing 4-puck lamell og trykkplate,holder ca 800nm.

-Stempler og råder. Bestilt i November.. :evil::stupid:

Gjenstår av innkjøp/ubestemt:

-Motorstyring: Autronic el. electromotive.

-Oljekjøler.

-Bensintrykksregulator

-Tial 44mm wastegate.

-Div.aluminiums trykkrør.

Har sikkert glemt noe,men noen bilder:

Motor ute:

M3motorturboWGbensinpumper015.jpg

Siden man har 2 motorer...

S50B30ogS50B32-1.jpg

..kan den ene brukes som "mock-up" mens den andre maskineres:

Mal-motor.jpg

M3motorturboWGbensinpumper017.jpg

Motoren har som nevnt kun gått 27000km og det vises:

M3S50B32innsugsside.jpg

S50B32skrfront.jpg

S50B32frontover2.jpg

Flotte innsugkanaler på S-motorene =P~ :

S50B32innsugskanaler.jpg

-98 M3 interiøret som skal inn:

M3-interir003.jpg

M3-interir007-1.jpg

M3-interir010-1.jpg

Ratt:

M3-interir004-1.jpg

Grei størrelse på turbo:

M3motorturboWGbensinpumper005-1.jpg

Intercooler:

Intercooler010.jpg

Intercooler012.jpg

IC-fester,home-made i aluminium!

Intercooler018.jpg

Intercooler022.jpg

IC,turbo,Tial 50mm,toppakning:

Intercooler014.jpg

Doble pumper i tanken:

Bensinpumper001-1.jpg

Bensinpumper002-1.jpg

Bensinpumper004-1.jpg

Doble bensinrør:

Doble8mmrr.jpg

Oppdateringer følger....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 168
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Først og fremst, peeen bil.

Og det andre.. rått motorbygg!

Dette må bli bra, blir bilen å se i aksjon på noen form for treff utover sommeren?

Takk for det :)

Bilen blir forhåpentligvis klar innen juni,mer tør jeg ikke håpe... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vær så snill å ikke montere "momo" ratt i en bmw. det er en synd! bmw mtec sportsatt er jo genialt. det skal ikke være noe uoriginalt innvendig i en bmw. men utvendig var bilen rå.

Hehe,vi får se :wink: . Var egentlig et impulskjøp,men det er bra grep på semska ratt så det er grunnen til at jeg ev. bytter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vær så snill å ikke montere "momo" ratt i en bmw. det er en synd! bmw mtec sportsatt er jo genialt. det skal ikke være noe uoriginalt innvendig i en bmw. men utvendig var bilen rå.

Hehe,vi får se :wink: . Var egentlig et impulskjøp,men det er bra grep på semska ratt så det er grunnen til at jeg ev. bytter.

Kor kjøpte du rattet? pris?

har et slikt fra før, men det er utslitt så eg må ha et nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...