Gå til innhold

M3 Turbo.


TurboTore
 Share

Anbefalte innlegg

Har ikke fulgt så mye med i denne tråden, men har fått med meg en del av det som er rått her, og det er det en god del av!

Hvor mange bar lader du på?

Hørtes ekstremt hissig ut den motoren der :D

Er meget fornøyd med motoroppsettet, ladetrykket er forøvrig 1.4 bar.

Triste greier det med pakninga. Min er også gått, så spørs om kvaliteten på denne ikke er den som de lovet.

Iver

Pakningen var garantert til 1.5 bar så forsåvidt er det ikke langt unna. Selv trodde jeg at den skulle tåle mer enn som så siden jeg vet om originalpakninger som får mer juling enn denne....My Bad... :?

Eneste alternativ da jeg kjøpte den var pyramideringer så jeg valgte pakningen siden den da blir det svake ledd - istedetfor stemplene.. :shock:

Nå har derimot PPF MLS-pakninger i sortimentet som tåler 850hk så da får man se,men...heller litt mot pyramideringer denne gang.. Begge alternativer har fordeler og ulemper så man velger en løsning og konsekvensene - dem må man leve med... :wink:

Jeg har denne pakningen på min nå... Fra PPF, den har holdt til nå, så denne ser ut til å ha en bedre kvalitet. Hvordan gjør du det med veivhus ventilasjonen du Tore? Jeg sliter med trykk en plass.

Tips på feste av boltene til svinghjulet mottas også med takk? Mine løsner :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 168
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Triste greier det med pakninga. Min er også gått, så spørs om kvaliteten på denne ikke er den som de lovet.

Iver

Pakningen var garantert til 1.5 bar så forsåvidt er det ikke langt unna. Selv trodde jeg at den skulle tåle mer enn som så siden jeg vet om originalpakninger som får mer juling enn denne....My Bad... :?

Eneste alternativ da jeg kjøpte den var pyramideringer så jeg valgte pakningen siden den da blir det svake ledd - istedetfor stemplene.. :shock:

Nå har derimot PPF MLS-pakninger i sortimentet som tåler 850hk så da får man se,men...heller litt mot pyramideringer denne gang.. Begge alternativer har fordeler og ulemper så man velger en løsning og konsekvensene - dem må man leve med... :wink:

Jeg har denne pakningen på min nå... Fra PPF, den har holdt til nå, så denne ser ut til å ha en bedre kvalitet. Hvordan gjør du det med veivhus ventilasjonen du Tore? Jeg sliter med trykk en plass.

Tips på feste av boltene til svinghjulet mottas også med takk? Mine løsner :shock:

"The name is Tore - Jan Tore" hehe :wink:

Tåler etter sigende over 2 bar den MLS-pakningen du har nå og forhåpentligvis unngår du også vannlekkasjer siden du har brukt loc-tite.

Svinghjulsboltene satte jeg inn med grønn loc-tite,men fikk kjørt så lite at jeg vet ikke hvor lenge de ev sitter..hehe :D

Når det gjelder veivhusutluftingen bruker jeg den originale Y-koblingen,men kjører den rett ut i Guds frie istedet for inn i innsugsmanifolden.

Fikk demontert topplokket i kveld og pakningen var ødelagt mellom syl 3 og 4 samt at den var i ferd med å gi etter flere andre steder. Topplokk og blokk ser heldigvis ut til å være uskadet.

Spøker for at det blir pyramideringer på meg nå,ser på det som en stor fordel ved ev. E85-mating senere! :drink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Da er motor ute og pyramideringer i hus! Skal etter planen maskinere blokka i morgen og deretter er det montering ASAP! :twisted:

Har fått tak i de foreløpige bremsepapirene og skal se om jeg ikke får lagt dem ut etterhvert.

Målet er å få "dyret" i orden til siste Gatebiltreff,men skulle hatt et justerbart senkesett. Noen som vet hvor man finner slike med hardhet- el. returjustering til "vettuge" priser? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er motor ute og pyramideringer i hus! Skal etter planen maskinere blokka i morgen og deretter er det montering ASAP! :twisted:

Har fått tak i de foreløpige bremsepapirene og skal se om jeg ikke får lagt dem ut etterhvert.

Målet er å få "dyret" i orden til siste Gatebiltreff,men skulle hatt et justerbart senkesett. Noen som vet hvor man finner slike med hardhet- el. returjustering til "vettuge" priser? :roll:

Sjekk ut bilstein PSS9 på www.turnermotorsport.com

Eller se om du finner noen som selger KW sine sett (step 3 eller råere).

Du rekker vel ikke nå til helga uansett, men det blir morsomt å se. Får ta et race med bilen din mot MC'n min da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk ut bilstein PSS9 på www.turnermotorsport.com

Eller se om du finner noen som selger KW sine sett (step 3 eller råere).

Du rekker vel ikke nå til helga uansett, men det blir morsomt å se. Får ta et race med bilen din mot MC'n min da :D

I'm game! :wink: Gøy å få prøvd børsa mot sykkel! :)

Skal du ha noe fra over dammen nå?Da kunne vi ev. satt sammen en bestilling. Tror jeg går for justerbare stab.stag også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk ut bilstein PSS9 på www.turnermotorsport.com

Eller se om du finner noen som selger KW sine sett (step 3 eller råere).

Du rekker vel ikke nå til helga uansett, men det blir morsomt å se. Får ta et race med bilen din mot MC'n min da :D

I'm game! :wink: Gøy å få prøvd børsa mot sykkel! :)

Skal du ha noe fra over dammen nå?Da kunne vi ev. satt sammen en bestilling. Tror jeg går for justerbare stab.stag også..

Må nok skrape sammen penger til å betale Lars for litt metall-bearbeiding først. Justerbare stab-stag er å anbefale :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er motor ute og pyramideringer i hus! Skal etter planen maskinere blokka i morgen og deretter er det montering ASAP! :twisted:

Har fått tak i de foreløpige bremsepapirene og skal se om jeg ikke får lagt dem ut etterhvert.

Målet er å få "dyret" i orden til siste Gatebiltreff,men skulle hatt et justerbart senkesett. Noen som vet hvor man finner slike med hardhet- el. returjustering til "vettuge" priser? :roll:

D2 coilovers fra autofx.no f.eks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er KW Variant 3 i hus!:D Koster skjorta og det hvite ut av øyet,men skal visstnok være ganske så heftig når man får stilt det inn riktig. \:D/

KWvariant3002.jpg

Likeens er justerbare stab.stag fra H&R bestilt:

Stabstagforan.jpg

Stabstagbak.jpg

Justerbare lenkarmer:

Justerbarelenkarmer.jpg

Alu.foringer til diff:

Diff-foringer.jpg

Sammen med de justerbare camber/castertoppfesten jeg har fra før skulle det være tilstrekkelig med justeringsmuligheter. Stooor sjanse for at det blir en del prøving og feiling. :^o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...