Gå til innhold

Ap eller H&R Senkesett


Padi
 Share

Hvilke senkesett ville du ha brukt  

30 stemmer

  1. 1. Hvilke senkesett ville du ha brukt

    • Ap Sportfahrwerke(senkesett 40/20)
      4
    • H&R senkesett (35/20)
      26


Anbefalte innlegg

Hei

jeg skal senke min 320 diesel touring 03-mod og lurer på enten Ap-senkesett eller et H&R senkesett. Ap-senkesettet er 40/20 og H&R er 35/20. Så det jeg lurer på er om noen kan fortelle meg hvilket sett de ville bruke og hvorfor de valgte det settet.

Jeg skal også ha 19" felger med 8,5 og 225/35 famme og 9,5 felg bak med 255/30. de dekkene som jeg skal ha er Dunlop SP SPORT MAXX.

Jeg slenger også på en avstemming på denne.

Padi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Jeg er i et samme dilemma, men jeg tror folk flest har mest erfaringer med H&R. Av de jeg har hørt med har de sagt H&R med litt tvil, men det er kanskje fordi de har det selv? AP senkesettet har livsgaranti, noe som jeg ikke tror H&R har på sine sett. Tror jeg stemmer for AP.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt AP på min forrige bil (E46) som senket 40/20. Var forsåvidt fornøyd med det settet, men bilen "satte" seg for mye etter en tids kjøring. Altså at den ble mer senket enn den skulle.

Har nå kjøpt H&R til min E91 etter varme anbefalinger fra folk som har greie på slikt.

Det er vel, slik jeg forstår det, ingen tvil om at H&R og Eibach leverer fjærer av høyere kvalitet enn de fleste andre på markedet. Dette gjenspeiler seg også i prisen. Jeg gidder ikke å velge det nest beste til min bil for å spare en tusenlapp eller to.

jeg ville uten tvil gått for H&R.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt både AP og H&R. Den saken er helt grei...H&R er ubeskrivelig mye bedre.

Jeg vil faktisk dra det så langt som å si at kappa biltemafjører er bedre enn AP..

Som nevnt her så er også Eibach også et meget godt alternativ, har prøvd det og, men likte faktisk H&R bedre på grunn av kjørecomfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var det jeg tenkte at det var H&R som skulle stikke av med ledelsen i starten,men vi får se hvordan dette utarter seg..

Det er jo som T.A.S sier så har jo AP senkesettet livsgaranti og det må da være et tegn på kvalitet.

hmmm nei ikke vet jeg.

Men bare fortsett og stem så ser vi fort hva folk synes er best..

Takk for fine svar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte faktisk sende tilbake AP fjørene etter et par uker for de var rett og slett for slaskete og segene...

Bruk et par hundrelapper ekstra og kjøp H&R, Eibach eller noe annest som duger.

Skulle jeg først kjøpt billigfjører så hadde jeg valgt f.eks Apex, ikke at de er fantastiske, men faktisk meget brukbart til prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv har jeg H&R på min Touring, som har vært montert på bilen i to år. Meget fornøyd, ikke noe problem med at den har "satt" seg noe mer på denne tiden, og komforen er faktisk veldig bra, de senker 45/10mm :P .

Står forresten en artikkel i 02/2007 utgaven av Performance BMW om H&R. Meget høye krav til presisjon, kvalitet og godt utvalg :wink: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har du tenkt å evt. handle senkesettet fra? Jeg har fått tilbud fra Schmiedmann på AP 40/30 inkludert montering for ca 4150kr. Ca 1800kr for settet og 2200 for montering. Syns prisen igrunn virker grei og har tenkt til å gå for settet når sommerhjulene kommer på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...