Gå til innhold

Olje


325i!
 Share

Anbefalte innlegg

Hei :D

Lurer på hva olje dere anbefaler på en bmw e30 325i?

den kommer til å få litt hardkjør med spinning og banekjøring 8)

vil ikke spare på noe penger..

småtrimmet

ps: bilen blir skitet løftere å kamaksel på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns shell sin 10w40 mineral er fin når motorn blir varm. Til banekjøring har jeg hørt det skal være bra med sånn dyr syntetisk olje og sånn F1 tilsettning, koster vel 300-400 kr for en dl. Skal vist redusere slitasje osv, danner en slags hinne på metallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk skal dere ha :D men styrer unna shell olje for og si det mildt.vet om flere som har hatt dårlige erfaringer og slikt med det.

lurer på og gå for en castrol olje ja :D men 10-60..blir ikke det litt kjukkt kanskje?

lurer på en 10-50 olje..

Motorens blir det såklart,det er verd pengene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10w-60 = viskositeten ved arbeidstempratur og kald.

Altså, viskosieten er 10 ved arbeidstemp, rundt 100-130 grader og viskositet 60 når kald. 0 grader? Ikke sikker på temp ved kald viskositet. Men mener ikke 10w-60 ikke er noe særlig når det er vinter ute.

Mener det er slik det skal være :? Har ikke satt meg helt inn i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10w-60 = viskositeten ved arbeidstempratur og kald.

Altså, viskosieten er 10 ved arbeidstemp, rundt 100-130 grader og viskositet 60 når kald. 0 grader? Ikke sikker på temp ved kald viskositet. Men mener ikke 10w-60 ikke er noe særlig når det er vinter ute.

Mener det er slik det skal være :? Har ikke satt meg helt inn i det.

det er nok 10 som er kald motor å 60 som er arbeidtemp (varm)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10w-60 = viskositeten ved arbeidstempratur og kald.

Altså, viskosieten er 10 ved arbeidstemp, rundt 100-130 grader og viskositet 60 når kald. 0 grader? Ikke sikker på temp ved kald viskositet. Men mener ikke 10w-60 ikke er noe særlig når det er vinter ute.

Mener det er slik det skal være :? Har ikke satt meg helt inn i det.

det er nok 10 som er kald motor å 60 som er arbeidtemp (varm)

Alright. Da lærte jeg noe idag også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk skal dere ha :D men styrer unna shell olje for og si det mildt.vet om flere som har hatt dårlige erfaringer og slikt med det.

lurer på og gå for en castrol olje ja :D men 10-60..blir ikke det litt kjukkt kanskje?

lurer på en 10-50 olje..

Motorens blir det såklart,det er verd pengene :P

Hehe...morsomt det ryktet der...hvertfall når de andre produsentene kjøper baseolje fra Shell :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk skal dere ha :D men styrer unna shell olje for og si det mildt.vet om flere som har hatt dårlige erfaringer og slikt med det.

lurer på og gå for en castrol olje ja :D men 10-60..blir ikke det litt kjukkt kanskje?

lurer på en 10-50 olje..

Motorens blir det såklart,det er verd pengene :P

Hehe...morsomt det ryktet der...hvertfall når de andre produsentene kjøper baseolje fra Shell :roll:

Når jeg jobbet som mekaniker kunne jeg se om det var shell olje på motoren med en gang jeg skrudde av påfyllingslokket. Fullt av skum og gugg, slo aldri feil. Mange som plages med dette, og shell olje er i mange tilfeller årsaken til at veivhusventilasjonen går tett på grunn av denne skummingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å nevne det, castrol har kommet med en ny olje nå - Castrol Edge. Dette er vel det nyeste og beste Castrol anbefaler for "sportsbiler". Uten å kjøpe olje av Nasa da selfølgelig.

Det er jo Castrol som er Bmw olje å da vettu :wink:

Shell ( å fysjamei ) er ferrari det.. prtsjh..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

henger meg på jeg med et spørsmål, siden shell olje og sånt ikke anbefales, hva med Felleskjøpet-olje da? hatt en diskusjon med fattern om å få tak i billigst mulig olje til min bmw. det er jeg skeptisk til, og holder en knapp på Castrol olje. vil ikke ha noe biltema,esso,shell-olje osv i bilen min.

Blitt anbefalt Castol og Quakerstate helsynt olje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...