Robin_Isak Skrevet Mars 14, 2007 Share Skrevet Mars 14, 2007 Var mildvær og fint her oppe i Nord i går og tenkte jeg endelig skulle få prøvd bilen litt på tørr og bar vei. Fant meg en fin plass og begynte å tømme girene. Akkurat da sperra slår inn i 3. giret hører jeg et sinnsykt smell. Ene fremdekket eksploderte Men heldigvis, bilen var utrolig stabil likevel og jeg trilla rolig inn til siden og fikk stoppa. Brukte lang tid på å få skiftet dekket pga skjørtene gjør bilen så utrolig lav når den i tillegg mangler luft i dekket, men det ordna seg til slutt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Mars 14, 2007 Share Skrevet Mars 14, 2007 Omg! skjedde med felgen ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin_Isak Skrevet Mars 14, 2007 Forfatter Share Skrevet Mars 14, 2007 Gikk fint med felgen. Jeg fikk stoppa så kjapt at det gikk greit Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Mars 14, 2007 Share Skrevet Mars 14, 2007 Fant du noe i veibanen som kunne ha forårsaket det? Et dekk skal være litt slitt før det eksploderer.. Evt lite luft i det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Mars 14, 2007 Share Skrevet Mars 14, 2007 Ok det var jo bra, fort kjørte du? og hvorfor smalt dekket? funnet ut hvorfor? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwhans Skrevet Mars 14, 2007 Share Skrevet Mars 14, 2007 må ha vært en skrue eller noe der.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Mars 14, 2007 Share Skrevet Mars 14, 2007 Vinterdekk? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StianA Skrevet Mars 14, 2007 Share Skrevet Mars 14, 2007 bra det gikk bra da;) kunne jo ha gått fryktelig mye verre! er kanskje en liten oppvekker til alle her at man aldri vet hva som kan skje der ute på landeveiene.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.E.E. Skrevet Mars 14, 2007 Share Skrevet Mars 14, 2007 Skummelt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin_Isak Skrevet Mars 14, 2007 Forfatter Share Skrevet Mars 14, 2007 Vinterdekk ja. Ingenting som har punktert dekket, det eksploderte i siden. Var litt gammelt og morkent, så jeg var klar over at det ikke var helt heldig. Hvor fort jeg kjørte? Ikke fortere enn turtallsperra i 3. giret Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin_Isak Skrevet Mars 14, 2007 Forfatter Share Skrevet Mars 14, 2007 bra det gikk bra da;) kunne jo ha gått fryktelig mye verre!er kanskje en liten oppvekker til alle her at man aldri vet hva som kan skje der ute på landeveiene.. Sant det. Har bestandig hatt dekk i bakhodet når jeg har kjørt fort, har bestandig vært min største skrekk å punktere. Alt annet har du muligheter til å påvirke til en viss grad, men ikke punktering. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwhans Skrevet Mars 14, 2007 Share Skrevet Mars 14, 2007 å punktere på veien er litt overdrevent altså. bilen kaster ikke rundt 180 grader for å si det sånn. den drar til siden ja, men kaster ikke rundt. du klarer å rette opp bilen og dvinge inn til siden.. der er ikke en skrekk.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin_Isak Skrevet Mars 14, 2007 Forfatter Share Skrevet Mars 14, 2007 å punktere på veien er litt overdrevent altså. bilen kaster ikke rundt 180 grader for å si det sånn. den drar til siden ja, men kaster ikke rundt. du klarer å rette opp bilen og dvinge inn til siden.. der er ikke en skrekk.. Kan love deg at å punktere på et dekk med 50-80 profil mens du presser deg gjennom en sving er mer enn skummelt. Hva tror du skjer hvis ytterhjulet punkterer mens du kjører kjapt gjennom en sving? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThinkPink Skrevet Mars 14, 2007 Share Skrevet Mars 14, 2007 Shit.. Så skummelt! Fint det gikk så bra.. Man vet jo aldri egentlig hvordan man kommer til å reagere når sånt skjer før det er et faktum.. Ekkelt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2mMy Skrevet Mars 14, 2007 Share Skrevet Mars 14, 2007 kjørte flere 100 meter jeg med flatt sommerhjul! gikk veldig bra det! med felgen hvertfall, dekket så ikke ut men men detta skjedde vel bare i 50-60 sonen og ikke på e18! merker det blir vanskelig å styre ja! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå