Gå til innhold

BMW E30, Info, bilder++


JoCCe
 Share

Anbefalte innlegg

Er ny på BMW og skal kjøpe med E30 nå. Men trenger hjelp til og velge. Kom med positive og negative ting om e30. Litt om de forskjelligi motorene, mest intr i 320 eller 325.

Kom gjærne med bilder og linker til forskjellig styling her også ;)

På forhånd takk. Joachim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E30 er gammle biler og mange har myyye rust. Er fort å gå på en smell hvis man kjøper en billig E30.

Man bør gå over HELE bilen og se etter rust. De ruster mye i hulbuene bak, i gulvete under pedalene, under frontruta, under sikkringsboks og under dashbordet over pedalene..

Motorene har register reim noe som er dritt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har selv en 320 coupe, så godt som rustfri... med effektanlegg, powerfilter og senkesett får du en helt fantastisk morsom bil....:D Mitt råd er, Bruk god tid når du skal kjøpe en, se etter rust og unngå rånebiler...hvis du gjør det kommer du ikke til å angre ett sekund:D lover-..

LENGE LEVE 6`ERN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du bør bruke litt tid og ikke velge det første og beste du finner. 6'er lyden du får i 320 og spesielt 325 er en drøm. pass på for oppråna harry biler. det er en morsom og ganske lett bil som er kjapp og morsom. litt senk og store hjul og den er en drøm! litt andre baklys og sånn også. pass på rust. har ikke noe på min men mange av av de har det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helst 325 da seff, er jo egentlig kun den som duger..

Sant, men også den modellen som ganske sikkert har fått hardest medfart.

Jeg ville satset på facelift modeller med galvanisert karosseri. Skal jeg tro alt jeg har lest på diverse BMW forum, hørt fra mekanikere og sett på kamerater sine E30er så vil jeg med relativ sikkerhet fastslå at facelift ruster VESENTLIG mindre enn sin eldre brødre. Det finnes jo tidlig nittitalls Opeler som ruster som kjeks pga ingen galvanisering. Nå skal jeg ikke dra meg lengre ut på tynn is, men det er vel ikke kun tilfeldigheter?

Det ligger masse facelift E30 for slag for tida, men som oftest er det 4 dørs, som ikke er førstevalget til mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for mange gode råd :D Ble litt klokere, men dere mener at skal jeg ha e30 bør jeg sikte etter modell 88-90?

Å på e30 m3 har den jo forhøya bakluke, å forskjøvet bakruta litt bak, må man ha m3 bakskjærmer får å få dette til og passe også? har ikke sett noen uten så begynte å lure litt bare.

Veit nøyakti hva som skal på bilen min nå, trenger bare finne en som ikke er kjørt ihjel, å ikke så mye rust på. Tenker å ha rieger GTS styling rundt om, øyelokk, M3 EVO spoiler, bakrute senker.. dere skjønner ;)

Men kan noen av dere legge opp bilder av e30 men felger uten innpress? BBS og borbet har noen felger som er like, så en 325 med de felgene sjønner dere. Helt rette eikerter, å litt innpress bak bare! Motorsport look.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du velge e30 så er det 318is eller 325 som gjelder.. Kunne jeg valgt omigjen så hadde jeg valgt en 325 med 2.7 konversjonen.. 320 blir rett og slett for lat og bruker like mye, kanskje mer enn 325 :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

m3 har jo som regel m3 bakskjermer :) eller skal du bygge sjøl?

Ja, men tenkte å bruke den høye bakasje luka uten m3 skjærmer ;)

Mye ombygging som skal til får å få en 320 godkjent med 325 motor?

Er ikke helt inne på BMW enda, men 318is? 1,8l med insprøyting å ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...