Gå til innhold

bimmers.no's 1-serie (E87)


 Share

Anbefalte innlegg

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Pene Felger det der T16;) likte de godt. pen høyde på den å. skal få tatt bilde av bilen min nå som jeg har fått meg nytt kamera å fått på AC senkesettet på den, men har et bilde av motorrommet mitt i mellomtiden. Kommer flir bilder av bilen til uka igjen tenker jeg.

P5170097.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har aldri prøvd 116, hadde faktisk aldri prøvd 1-serie før jeg kjøpte min. Synes iallefall at 2-literen med diesel er utrolig sprek, føles ut som en mye større motor. Har kjørt endel Mercedes E280cdi 4matic (3 liter diesel), og 1-serien drar like bra, om ikke bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes den dra fint når man nærmer seg 4500 rpm. Liker lyden også godt da;-)

Men en annen ting, jeg er sugen på å sette inn et K&N filter, er det noe som har gjort det her på en 1 serie? Har kikket på dette http://www.knfilters.com/search/product.aspx?Prod=RC-9310

Er det noen som har noen formening om det bare er å åpne den boksen der luftfilteret sitter og bytte det originale med dette?

Info mottas med stor takk:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes den dra fint når man nærmer seg 4500 rpm. Liker lyden også godt da;-)

Men en annen ting, jeg er sugen på å sette inn et K&N filter, er det noe som har gjort det her på en 1 serie? Har kikket på dette http://www.knfilters.com/search/product.aspx?Prod=RC-9310

Er det noen som har noen formening om det bare er å åpne den boksen der luftfilteret sitter og bytte det originale med dette?

Info mottas med stor takk:-)

Det går nok ikke bare å "åpne boksen å montere".

K&N leverer i hovedsak to forskjellige filtertyper, enten innsatsfilter, som erstatter det orginale filteret i den orginale boksen, eller ett konisk filter, slik som du vil ha deg - da bør du kjøpe deg ett KN-filter kit, med alt du trenger for å montere dette. Det du gjør da, er å fjerne den orginale boksen og montere dette på..

På min E36 monterte jeg bort den orginale boksen, monterte inn slanger for forånding av motor og lignende inn i ett rør til filteret, osv.. Alt fulgte med i pakken. På en så ny bil som en E87 burde du gjøre det ordentlig, og hadde jeg vært deg, hadde jeg latt være..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en titt nede i motorrommet i går etter at jeg hadde pratet med Kollevold. I dag sitter det allerede et konfilter i originalboksen, ikke et innsatsfilter som er det mest vanlige, men den boksen det sitter i er det ikke bare bare å fjerne. Så kort fortalt, hele prosjektet strandet etter denne kikken, hehe.

Får heller satse på ny eksos om man vil ha litt bedre drag og lyd;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...