Gå til innhold

Tips ved kjøp av E36?

Sagen
 Share

Anbefalte innlegg

På tide å få seg en grei liten bil nå, så tenker på å finne en sen modell av e36. Blir nok en 320ia. Enten sedan eller touring.

Er det noe spesielt man bør tenke på/sjekke når man kjøper noe sånt? Noen kjente svakheter? Vil ha en som har gått under 200000 km, og håper på en 95-97 mod.

Dette blir kun en midlertidig bil, så ønsker å ha den så orginal som mulig, uten noe styling. Dette for at den skal være mest mulig videresalgbar. Hvite blinkers og ok felger er alt jeg evt gjør med den. Så er det vel gjerne greit med alarm, siden jeg nå bor i Oslo....??

Tips mottas med takk! 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en bra side med tips det ja. Takk for den :)

Apropos Sverige.... Er det noe poeng å tenke på å hente noe sånt i Sverige? Eller går vinninga opp i spinninga da? Evt noen som vet om noen bruktbil-sider i Sverige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nye avgiftene gjør at det er dyrt å hente.. ofte billigere her i norge ja..

Tenkte meg nesten det ja.

Nå har jeg sett mest på 320, siden jeg skal ha automat. Tenker jo mest på gjensalgs-verdien da. Nå har jeg hverken kjørt 318ia eller 320ia, men forestiller meg at 318ia blir litt vel tam? Og kanskje litt vanskeligere å selge enn 320? Er ikke ute etter noen racer nå altså, men er jo litt spesielt når man skal ha automat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg var i markedet for en E36 ville jeg ha forsøkt å finne en hederlig norsk 323i Touring fra 1996 eller senere. Alternativt nettopp en 320iA Touring... som gir en større mulighet for å utelukke typiske ungdomsbiler. Jokeren er en 318iA Touring, men der går nok grensen for de aller fleste... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg var i markedet for en E36 ville jeg ha forsøkt å finne en hederlig norsk 323i Touring fra 1996 eller senere. Alternativt nettopp en 320iA Touring... som gir en større mulighet for å utelukke typiske ungdomsbiler. Jokeren er en 318iA Touring, men der går nok grensen for de aller fleste... :wink:

Nå har jeg satt en maxpris på 90.000 kr, så 323ia får jeg nok ikke. Ser for meg at en 320ia, er enklere å selge igjen enn en 318ia? Ligger det noe i det eller? Blir 318 litt for tam? For meg har det ikke noe å si om det er en touring, så da er det jo som du nevner enklere å unngå ungdomsbiler.

Tar gjerne imot tips på fine 320ia-er til salgs ;) Skal kikke litt nå denne uken, så blir det nok kjøp i løpet av neste uke ca.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...