Gå til innhold

Når kommer de store utleggene?

geddi
 Share

Anbefalte innlegg

Etter hvor mange kjørte km begynnner de store utleggene å komme? Selvfølgelig må man skifte noen slitedeler etterhvert, men når begynner det å svi i lommeboken? Ved 50000 km? 100000km? eller ikke før 150000 km?

Hva er deres erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter hvor mange kjørte km begynnner de store utleggene å komme? Selvfølgelig må man skifte noen slitedeler etterhvert, men når begynner det å svi i lommeboken? Ved 50000 km? 100000km? eller ikke før 150000 km?

Hva er deres erfaringer?

140-150.000 km er min erfaring på levetid før ting begynner å tulle og det merkes i lommeboken, og det gjelder da ganske mange deler.

Da blir det gjerne enda flere ting utover vanlig slitasje på hjullager, clutch, bremser etc, som for eksempel materialtretthet på dørhåndtak, slitasje på hengsler, bærearmer, foringer, ventiler, akslinger osv-osv.. -Og rust...

Bruker man nok og altfor mange penger når disse tingene dukker opp holder den gjerne 100-150.000 til før neste runde med store utgifter.

Alfa og omega er vedlikehold og hvor høyt man vil sette listen for bilens tilstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i markedet etter en e46 coupe og har sett noen interessante 320ci som har gått rundt 100000km. Men er redd for at det kjapt kommer større utlegg når man kjøper en bil som har rullet såpass mye og utifra deres erfaringer kan det se ut til å stemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min e36 som har gått 150k har jeg brukt så mye penger på å få i tipp topp stand at det er nesten skummelt.

Alle servoslanger

Lister

Bærekuler

Styrestag

Foringer (bærebru framme, hele traversen, bærearmer bake og stabstag)

Dempere

Fjærer

Interiøret mitt holder seg godt til å være en e36 men det knirker og knaker.

Speil

Radiator

Termostat

Radiatorvifte

Litt overflaterust under kanalen og der stein har sprutet fra fronthjulene på skjermen som blir tatt når det blir litt varmere ute.

Sikkert en del jeg har byttet og glemt, men jeg tror jeg skal si meg fornøyd med bilen snart. Får vel lappen igjen om noen uker og da skal bilen være slik jeg vil ha den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vil som regel verditapet på en nyere bil langt overstige kostnaden av å bytte litt slitedeler, så jeg hadde ikke vært bekymret for å kjøpe en bil som har rullet 150' hvis prisen er rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...