geddi Skrevet Mars 19, 2007 Share Skrevet Mars 19, 2007 Etter hvor mange kjørte km begynnner de store utleggene å komme? Selvfølgelig må man skifte noen slitedeler etterhvert, men når begynner det å svi i lommeboken? Ved 50000 km? 100000km? eller ikke før 150000 km? Hva er deres erfaringer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet Mars 19, 2007 Share Skrevet Mars 19, 2007 Spørs.... det sies vel at de største utgiftene med hensyn til slitedeler o.l ligger i området 100-150.000km. Men det kan jo framdeles skje uforutsette ting som fort koster skjorta også, uansett kilometerstand. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas1 Skrevet Mars 19, 2007 Share Skrevet Mars 19, 2007 Etter hvor mange kjørte km begynnner de store utleggene å komme? Selvfølgelig må man skifte noen slitedeler etterhvert, men når begynner det å svi i lommeboken? Ved 50000 km? 100000km? eller ikke før 150000 km?Hva er deres erfaringer? 140-150.000 km er min erfaring på levetid før ting begynner å tulle og det merkes i lommeboken, og det gjelder da ganske mange deler. Da blir det gjerne enda flere ting utover vanlig slitasje på hjullager, clutch, bremser etc, som for eksempel materialtretthet på dørhåndtak, slitasje på hengsler, bærearmer, foringer, ventiler, akslinger osv-osv.. -Og rust... Bruker man nok og altfor mange penger når disse tingene dukker opp holder den gjerne 100-150.000 til før neste runde med store utgifter. Alfa og omega er vedlikehold og hvor høyt man vil sette listen for bilens tilstand. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Mars 19, 2007 Share Skrevet Mars 19, 2007 Det avneger nok av hvordan bilen er behandlet. Jeg måtte begynne å skifte slitedeler på min tidligere 1997 E39 520i ved 170 000km (->) var ikke mye, men det som måtte skiftes ble etterhvert dyrt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
geddi Skrevet Mars 19, 2007 Forfatter Share Skrevet Mars 19, 2007 Er i markedet etter en e46 coupe og har sett noen interessante 320ci som har gått rundt 100000km. Men er redd for at det kjapt kommer større utlegg når man kjøper en bil som har rullet såpass mye og utifra deres erfaringer kan det se ut til å stemme. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Analex Skrevet Mars 19, 2007 Share Skrevet Mars 19, 2007 Min e36 som har gått 150k har jeg brukt så mye penger på å få i tipp topp stand at det er nesten skummelt. Alle servoslanger Lister Bærekuler Styrestag Foringer (bærebru framme, hele traversen, bærearmer bake og stabstag) Dempere Fjærer Interiøret mitt holder seg godt til å være en e36 men det knirker og knaker. Speil Radiator Termostat Radiatorvifte Litt overflaterust under kanalen og der stein har sprutet fra fronthjulene på skjermen som blir tatt når det blir litt varmere ute. Sikkert en del jeg har byttet og glemt, men jeg tror jeg skal si meg fornøyd med bilen snart. Får vel lappen igjen om noen uker og da skal bilen være slik jeg vil ha den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arimanni Skrevet Mars 19, 2007 Share Skrevet Mars 19, 2007 Ein mekaniker finner altid slitedeler som må skiftes. Men etter 150 --> 200 begynner vel lommeboka å seie takk for seg Min har gått 260, og har lagt ut alt for mykje i deler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SIG Skrevet Mars 20, 2007 Share Skrevet Mars 20, 2007 Nå vil som regel verditapet på en nyere bil langt overstige kostnaden av å bytte litt slitedeler, så jeg hadde ikke vært bekymret for å kjøpe en bil som har rullet 150' hvis prisen er rett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå