steffen_sandnes Skrevet Mars 21, 2007 Share Skrevet Mars 21, 2007 Lenge siden jeg har vært "aktiv" her inne... Hvordan står det til folkens?? Uansett, jeg har da gått til innkjøp av en BMW 520dA 06 modell. En helt fantastisk bil. Siden jeg først er her må jeg vel ta en kjapp gjennomgang av hvordan den er utstyrt skinn, el. stoler m/memory, navi, talestyring, utv. klimaanl., og masse mer men det var det viktigste Så over til "problemet" mitt.. BMW`n prater tysk og jeg skjønner ikke en dritt, vi snakker da selvfølgelig om når jeg aktiverer talestyringen, har prøvd meg på noen tyske? strofer som "gesprachen" og "sprachen" men den vil ikke høre på meg... er det noen som aner om jeg kan skifte dette til engelsk eller enda bedre norsk? Og ja jeg har iDrive`n på engelsk og ikke tysk.. Skal se om jeg får lasta opp noen bilder i løpet av dagen/kvelden av vidunderet for de som måtte ønske Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet Mars 21, 2007 Share Skrevet Mars 21, 2007 Har du prøvd å sagt følgende strofe til den: Scheisse und Verdammt!! Hørest forøvrig ut som en meget pen og riktig utstyrt bil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steffen_sandnes Skrevet Mars 21, 2007 Forfatter Share Skrevet Mars 21, 2007 hehe.. har prøvd meg på en del halvsleipe strofer skal jeg si deg men... den vil ikke adlyde Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haakon Skrevet Mars 21, 2007 Share Skrevet Mars 21, 2007 hmm en bil som kun adlyder perfekt tysk. bitter for at du valgte fransk på ungdomsskolen nå? har du prøvd med løsbart og streng tone? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steffen_sandnes Skrevet Mars 21, 2007 Forfatter Share Skrevet Mars 21, 2007 hehe Har virkelig prøvd å sagt masse rart til den, hun dama svarer meg altid men for meg så hører det ca. sånn ut: gebesprachen undtfrak gose liche schweiz und bemarken ... altså totalt uforståelig da jeg ikke skjønner en "pøkk" tysk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haakon Skrevet Mars 21, 2007 Share Skrevet Mars 21, 2007 i en annen tråd om det samme på e39 ble det svart at det må gjøres med tester hvis det ikke er stor kjørekomp. kanskje du må på verksted? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steffen_sandnes Skrevet Mars 21, 2007 Forfatter Share Skrevet Mars 21, 2007 hmm.. ok, håpte jeg skulle sleppe det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Mars 21, 2007 Share Skrevet Mars 21, 2007 Jeg er litt sikker på at du faktisk kan velge talespråk i iDrive-menyen. Det er egentlig ikke så veldig mange menyer å velge mellom på iDrive til E60, så det er bare å tråle igjennom. Få opp noen bilder. Moro med E60:D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steffen_sandnes Skrevet Mars 21, 2007 Forfatter Share Skrevet Mars 21, 2007 Det er egentlig ikke så veldig mange menyer å velge mellom på iDrive til E60, så det er bare å tråle igjennom. Få opp noen bilder. Moro med E60:D Har du noen gang trålt menyene til E60? Ikke så mange... jaja tror kanskje du bør prøve iDrive E60 en gang til Skal se å få opp bilder senere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwhans Skrevet Mars 21, 2007 Share Skrevet Mars 21, 2007 det bør jo være mulig å skifte til engelsk i alle fall. tyskerne burde tenke på at det er flere enn tyskere som kjøper bmw Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Mars 21, 2007 Share Skrevet Mars 21, 2007 Det er egentlig ikke så veldig mange menyer å velge mellom på iDrive til E60, så det er bare å tråle igjennom. Få opp noen bilder. Moro med E60:D Har du noen gang trålt menyene til E60? Ikke så mange... jaja tror kanskje du bør prøve iDrive E60 en gang til Skal se å få opp bilder senere iDrive er lekende lett og greit. Jeg hadde ikke hatt noe problem med flere funksjoner og under-menyer. Finnes ikke noe mer intuitivt enn iDrive! Audis MMI er forholdsvis ok, men Mercs Command kan ikke sammenliknes. Det nye systemet i S-klassen er imidlertid ryddig nok Om du ikke kan velge språket selv via iDrive, så tror jeg uansett det er en smal sak å få ordnet det til engelsk om du stikker innom en forhandler. BMW Norge er forresten flinke til å svare på spørsmål, og de er generelt sett veldig hjelpsomme. Send dem en mail og spør hva som kan bli gjort! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steffen_sandnes Skrevet Mars 21, 2007 Forfatter Share Skrevet Mars 21, 2007 Lekende lett er det, men nok av menyer er det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Mars 22, 2007 Share Skrevet Mars 22, 2007 Ja, først og fremst gratulerer med ny bil. Jeg vet desverre ikke hvordan det er med innstillinger mht. språk til talestyring (damen snakker tysk i min også) men å endre språket i iDrive er som Håkon sier - lekende lett! Jeg tror riktig nok at du må inn på BMW verksted for å endre dette evt. oppdatere hjernen av noe slag. Selv har jeg aldri brydd meg om talestyringen, men har man det er det jo først og fremst morsomt å få det til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Mars 22, 2007 Share Skrevet Mars 22, 2007 Ja, først og fremst gratulerer med ny bil. Jeg vet desverre ikke hvordan det er med innstillinger mht. språk til talestyring (damen snakker tysk i min også) men å endre språket i iDrive er som Håkon sier - lekende lett! Jeg tror riktig nok at du må inn på BMW verksted for å endre dette evt. oppdatere hjernen av noe slag. Selv har jeg aldri brydd meg om talestyringen, men har man det er det jo først og fremst morsomt å få det til. 330 Coupè'en jeg kjørte i går hadde også talestyring... teste den en hel del, og den er ikke spesielt brukbar... Til enkle oppgaver som å bytte fra CD til radio, og slike ting er det egentlig mye lettere å bare bruke knappene.... men stilig om man skal flotte seg for passasjerer ... hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Mars 22, 2007 Share Skrevet Mars 22, 2007 Hehe.. Jeg lurer imidlertid på hvordan det vil være med en god og støyende kameratgjeng i bilen når man skal bruke dette stedet. Litt morsomt å be kombisgjengen holde kjeft fordi du skal bytte radiokanal.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå