Gå til innhold

Har shoppa meg ny bil:D Men den snakker tysk :S

Anbefalte innlegg

Lenge siden jeg har vært "aktiv" her inne... Hvordan står det til folkens??

Uansett, jeg har da gått til innkjøp av en BMW 520dA 06 modell. En helt fantastisk bil. Siden jeg først er her må jeg vel ta en kjapp gjennomgang

av hvordan den er utstyrt :) skinn, el. stoler m/memory, navi, talestyring, utv. klimaanl., og masse mer men det var det viktigste :) Så over til "problemet" mitt.. BMW`n prater tysk :? og jeg skjønner ikke en dritt, vi snakker da selvfølgelig om når jeg aktiverer talestyringen, har prøvd meg på noen tyske? strofer som "gesprachen" og "sprachen" men den vil ikke høre på meg... er det noen som aner om jeg kan skifte dette til engelsk eller enda bedre norsk? Og ja jeg har iDrive`n på engelsk og ikke tysk..

Skal se om jeg får lasta opp noen bilder i løpet av dagen/kvelden av vidunderet for de som måtte ønske :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt sikker på at du faktisk kan velge talespråk i iDrive-menyen. Det er egentlig ikke så veldig mange menyer å velge mellom på iDrive til E60, så det er bare å tråle igjennom.

Få opp noen bilder. Moro med E60:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er egentlig ikke så veldig mange menyer å velge mellom på iDrive til E60, så det er bare å tråle igjennom.

Har du noen gang trålt menyene til E60? Ikke så mange... jaja tror kanskje du bør prøve iDrive E60 en gang til :wink:

Skal se å få opp bilder senere :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er egentlig ikke så veldig mange menyer å velge mellom på iDrive til E60, så det er bare å tråle igjennom.

Har du noen gang trålt menyene til E60? Ikke så mange... jaja tror kanskje du bør prøve iDrive E60 en gang til :wink:

Skal se å få opp bilder senere :D

iDrive er lekende lett og greit. Jeg hadde ikke hatt noe problem med flere funksjoner og under-menyer. Finnes ikke noe mer intuitivt enn iDrive!

Audis MMI er forholdsvis ok, men Mercs Command kan ikke sammenliknes. Det nye systemet i S-klassen er imidlertid ryddig nok :D

Om du ikke kan velge språket selv via iDrive, så tror jeg uansett det er en smal sak å få ordnet det til engelsk om du stikker innom en forhandler. BMW Norge er forresten flinke til å svare på spørsmål, og de er generelt sett veldig hjelpsomme. Send dem en mail og spør hva som kan bli gjort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, først og fremst gratulerer med ny bil. Jeg vet desverre ikke hvordan det er med innstillinger mht. språk til talestyring (damen snakker tysk i min også) men å endre språket i iDrive er som Håkon sier - lekende lett! Jeg tror riktig nok at du må inn på BMW verksted for å endre dette evt. oppdatere hjernen av noe slag. Selv har jeg aldri brydd meg om talestyringen, men har man det er det jo først og fremst morsomt å få det til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, først og fremst gratulerer med ny bil. Jeg vet desverre ikke hvordan det er med innstillinger mht. språk til talestyring (damen snakker tysk i min også) men å endre språket i iDrive er som Håkon sier - lekende lett! Jeg tror riktig nok at du må inn på BMW verksted for å endre dette evt. oppdatere hjernen av noe slag. Selv har jeg aldri brydd meg om talestyringen, men har man det er det jo først og fremst morsomt å få det til.

330 Coupè'en jeg kjørte i går hadde også talestyring... teste den en hel del, og den er ikke spesielt brukbar... Til enkle oppgaver som å bytte fra CD til radio, og slike ting er det egentlig mye lettere å bare bruke knappene.... men stilig om man skal flotte seg for passasjerer ... hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Jeg lurer imidlertid på hvordan det vil være med en god og støyende kameratgjeng i bilen når man skal bruke dette stedet. Litt morsomt å be kombisgjengen holde kjeft fordi du skal bytte radiokanal.. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...