Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nå fått pakka fra koed og tenkte jeg skulle justere demperne bak. Står vist på tegningen at den skal settes fast i skrustikke, bunnes, og så vris..

Noen som har gjort dette før?

koni1cw3.th.jpg

koni2ur2.th.jpg

Skrevet

Dette er vel for å justere hardheten i demperne. Hvis jeg skal gjette står det at du skal gjøre det fordi det da blir enklere å justere hehe

Skrevet

det blir annbefalt å kjøre litt med demperene før du justerer noe på harheten. kan jo vell justere menst demperene står på bilen.

Skrevet
det blir annbefalt å kjøre litt med demperene før du justerer noe på harheten. kan jo vell justere menst demperene står på bilen.

Øh, hvordan skal man få det til da? Må jo vri på hele driten..

Skrevet
Har justerbare Koni dempere,men de ser da ikke sånn ut. Er et hjul som du vrir rundt på toppen av de.

Jepp, har slik på framdemperne.. Det er altså bakdemperne det er snakk om.

Skrevet

Trekk demperen helt ut og fjern plastskiva som er der ,klem så demperen sammen og vri rundt til det tar tak i sporene og vri med klokka til det stopper og en halv omdreining tilbake ellers sprenger du demperen

Skrevet
Trekk demperen helt ut og fjern plastskiva som er der ,klem så demperen sammen og vri rundt til det tar tak i sporene og vri med klokka til det stopper og en halv omdreining tilbake ellers sprenger du demperen

Har fjernet plastskiva og vridd og vridd, men det stopper liksom aldri.. demperen kjennes helt lik ut som før jeg vridde..

Hva jør jeg feil?

Skrevet

Det er en gummiring i toppen på demperen, dytt den ned med et tynt skrujern eller lignende (stikk det ned i hullene på toppen), ta ut ringen, så kan du presse den sammen og justere. ;)

Skrevet
Det er en gummiring i toppen på demperen, dytt den ned med et tynt skrujern eller lignende (stikk det ned i hullene på toppen), ta ut ringen, så kan du presse den sammen og justere. ;)

HEEY! Se der ja! Nå ble det bra ja.. Men skal den gummiringen tilbake igjen? Som en slik bunnings sperre?

Skrevet

Den skal nok tilbake, jeg har ivertfall satt min tilbake, sånn at ikke justeringsmekanismen skal bli knust når den bunner.

Men på en annen side, er det mye vanskligere å justere mens demperen står på bilen hvis gummiringen er der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...