Gå til innhold

Gearkasse-spørsmål. E60, E92 med og uten xDrive


Hakon
 Share

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet om det er samme gearkasse i 530xd, som i 530d, eller for den sags skyld samme gearkasse i 330xd og 330d ?

Grunne til at jeg undrer er at jeg ser i utstyrslisten at man ikke kan få gearing på rattet i E92 330xd og da begynte jeg å undre...

Kommer bilene med xDrive med en annen ( og gammel) gearkasse, mens de uten xDrive leveres med den nye?

Var nemlig ute og testet E92 330d i går, og den hadde en fantastisk fin automatkasse med gearing på rattet.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel.. Det enkleste hadde jo vært om du spurte om dette når du prøvekjørte bilen.. ;) Hvertfall.. Iht. informasjonene jeg sitter på er giring på rattet (F1-giring) kun tilgjengelig på 330i, 335i, 330d og 330i. Med andre ord er det ikke tilgjengelig på hverken 330xd, 330xi, 335xi, 335xd, 325xi, 325i og 320i..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel.. Det enkleste hadde jo vært om du spurte om dette når du prøvekjørte bilen.. ;) Hvertfall.. Iht. informasjonene jeg sitter på er giring på rattet (F1-giring) kun tilgjengelig på 330i, 335i, 330d og 330i. Med andre ord er det ikke tilgjengelig på hverken 330xd, 330xi, 335xi, 335xd, 325xi, 325i og 320i..
Får spørre nissene på stenshagen, men tenkte kanskje du eller en annen opplyst sjel hadde det i hodet.. hehe. Jeg kom frem til det samme som deg, men det gir heller ikke noe klart bilde av situasjonen... Slik jeg ser det representerer den nye gearkassen en radikal forskjell på bilene, og skulle helst hatt det på det rene. At den ikke har knappene på rattet er ikke så viktig, det som imidlertid ER viktig er at det er den gode fine superraske deilige gearkassen som i bilen jeg prøvekjørte.

takk for svar anyways... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja, ikke godt å vite alt når det er så nytt som det er.. Jeg skal på premierevisning på Autozentrum for å se på E60 facelift (og forhåpentlighvis prøvekjøre) og vil nok komme over både E70 X5, E92 3 serie og E87 1 serie med og uten F1-giring. Kan vel alltids undersøke dette i samme slengen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja, ikke godt å vite alt når det er så nytt som det er.. Jeg skal på premierevisning på Autozentrum for å se på E60 facelift (og forhåpentlighvis prøvekjøre) og vil nok komme over både E70 X5, E92 3 serie og E87 1 serie med og uten F1-giring. Kan vel alltids undersøke dette i samme slengen..

Du kan jo gjøre det for moro skyld. Få deg en tur i X5'en. Prøvekjørte en slik for en stund tilbake da den var ny. Moro, men dyr moro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja, ikke godt å vite alt når det er så nytt som det er.. Jeg skal på premierevisning på Autozentrum for å se på E60 facelift (og forhåpentlighvis prøvekjøre) og vil nok komme over både E70 X5, E92 3 serie og E87 1 serie med og uten F1-giring. Kan vel alltids undersøke dette i samme slengen..

Du kan jo gjøre det for moro skyld. Få deg en tur i X5'en. Prøvekjørte en slik for en stund tilbake da den var ny. Moro, men dyr moro.

Det tør jeg ikke.. Da kan jeg fort bli fattig og det vil gå utover båtplanene mine.. :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja, ikke godt å vite alt når det er så nytt som det er.. Jeg skal på premierevisning på Autozentrum for å se på E60 facelift (og forhåpentlighvis prøvekjøre) og vil nok komme over både E70 X5, E92 3 serie og E87 1 serie med og uten F1-giring. Kan vel alltids undersøke dette i samme slengen..

Du kan jo gjøre det for moro skyld. Få deg en tur i X5'en. Prøvekjørte en slik for en stund tilbake da den var ny. Moro, men dyr moro.

Det tør jeg ikke.. Da kan jeg fort bli fattig og det vil gå utover båtplanene mine.. :x

Hehe, ja det forstår jeg, men så skal det sies at nye X5'en ikke var så forskjellig fra E60. Jeg testet X5 med en 4,8 liters V8 som i og for seg var veldig morsom, men ytelse og kjøreegenskaper står ikke i stil med prisen på rundt 1,7 millioner kroner.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja, ikke godt å vite alt når det er så nytt som det er.. Jeg skal på premierevisning på Autozentrum for å se på E60 facelift (og forhåpentlighvis prøvekjøre) og vil nok komme over både E70 X5, E92 3 serie og E87 1 serie med og uten F1-giring. Kan vel alltids undersøke dette i samme slengen..

Du kan jo gjøre det for moro skyld. Få deg en tur i X5'en. Prøvekjørte en slik for en stund tilbake da den var ny. Moro, men dyr moro.

Det tør jeg ikke.. Da kan jeg fort bli fattig og det vil gå utover båtplanene mine.. :x

Hehe, ja det forstår jeg, men så skal det sies at nye X5'en ikke var så forskjellig fra E60. Jeg testet X5 med en 4,8 liters V8 som i og for seg var veldig morsom, men ytelse og kjøreegenskaper står ikke i stil med prisen på rundt 1,7 millioner kroner.

1,7 millioner er mye penger og det er hvertfall mye når man taper godt over halvparten. Hadde man heller invistert de 1,7 millionene i en Bavaria 35 Sport kunne man hatt båten i år etter år og ikke tapt penger.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja, ikke godt å vite alt når det er så nytt som det er.. Jeg skal på premierevisning på Autozentrum for å se på E60 facelift (og forhåpentlighvis prøvekjøre) og vil nok komme over både E70 X5, E92 3 serie og E87 1 serie med og uten F1-giring. Kan vel alltids undersøke dette i samme slengen..

Du kan jo gjøre det for moro skyld. Få deg en tur i X5'en. Prøvekjørte en slik for en stund tilbake da den var ny. Moro, men dyr moro.

Det tør jeg ikke.. Da kan jeg fort bli fattig og det vil gå utover båtplanene mine.. :x

Hehe, ja det forstår jeg, men så skal det sies at nye X5'en ikke var så forskjellig fra E60. Jeg testet X5 med en 4,8 liters V8 som i og for seg var veldig morsom, men ytelse og kjøreegenskaper står ikke i stil med prisen på rundt 1,7 millioner kroner.

1,7 millioner er mye penger og det er hvertfall mye når man taper godt over halvparten. Hadde man heller invistert de 1,7 millionene i en Bavaria 35 Sport kunne man hatt båten i år etter år og ikke tapt penger.. ;)

Det er ett meget godt poeng! Skremmende hvor godt noen spesielle båter holder seg i verdi. Sendte en mail til BMW norge for å få klarhet i gearkasse-spørsmålet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...