E36Cab1 Skrevet Mars 23, 2007 Share Skrevet Mars 23, 2007 Som sagt i en anna tråd så driver eg å bygger om bilen min. Og har i den anledning skifta til ei bakluke med integrert br.lys. Men denne bakluka har mindre skiltplate,ca 36x11cm . Er vel noe i den duren som står på van'er osv(skilt-dim alså). Så eg ringte til Biltilsynet og sa at eg skulle ha hatt 1 stk nytt skilt. Spurte meg da om kvifor eg trengte dette,så eg sa at det var pga bakluke-bytte og denne hadde en anna skilt-dimensjon. Etter mykje usaklig utspørring om kvifor eg hadde skifta bakluke så fikk eg beskjed om at eg måtte innom og vise bilen for at de skulle få tatt mål og få dette godkjent. Sjølv om eg allerede hadde tatt mål og sa dette til ho på tlf så påstod ho fortsatt at eg måtte innom. Dette er da vel for pokker ikkje nødvendig?? Sa til ho at eg har jo ikkje lov å køyre uten å ha 2 skilter på bilen,men fikk beskjed om at dette var mitt problem. Vart tilslutt ganske forbanna over oppførselen hennas,så eg ba henne om å ryke og reise og sette meg over til noken på Teknisk. Men da la ho på Men kan dette være virkeligt nødvendig? Bilen er jo EU-godkjent og registrert,og de lager vel skilter på ulike mål som er standariserte? Lite lyst innom med bilen pga dette ettersom eg har bygd den om til M3,de vil vel glo på ch.nr når eg først er der og da er det vel gjort.... Eller kan eg berre ta med bakluka kansje? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet Mars 23, 2007 Share Skrevet Mars 23, 2007 Hørtes helt idiotisk ut! Så lenge det er en original bakluke til samme type bil må det vel gå greit? Du kan jo prøve deg med å bare stikke innom med luka. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet Mars 23, 2007 Forfatter Share Skrevet Mars 23, 2007 Ho begynte å mase om at viss eg berre tok med bakluka så kunne jo den tilhøyre hvilken som helst bil. Men som eg sa gjentatte ganger til ho derre tydeligvis hørselskadde kvinnfolket i andrfe enden: er vel samme f/¤% det vel,for det er jo mitt problem viss eg blir stoppa med en bil som skiltene ikkje tilhøyrer. Tar jo også med 1 av det gamle skiltene som bevis og pant for det nye Brukte tilsammen nesten 25min på dette pga at ho var så kranglete,la på røret,sette meg over feil og sjølvsagt: TELEFONKØ......leeenge.....Biltilsynet på sitt vanlige... har hørt at det koster rundt 13kr/min også for denne linja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet Mars 23, 2007 Share Skrevet Mars 23, 2007 Føler med deg Det hele høres idiotisk ut.. "Hvorfor gjøre ting lett, når man kan gjøre det utrolig vanskelig" skulle vært slagordet til biltilsynet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwhans Skrevet Mars 23, 2007 Share Skrevet Mars 23, 2007 høres meningsløst ut. men uansett så kan du få pes hvis noen finner ut at du har bygd om til m3 uten å ha godkjent det... tenk hvis du kommer opp i en ulykke.. da får du ikke noe spes med penger igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet Mars 23, 2007 Forfatter Share Skrevet Mars 23, 2007 Er helt tragisk blitt heile Biltilsynet. Nå har de jo som sagt også kutta vekk sine egne tlf.linjer slik at en må ringe dette 815 nummeret uansett kor en skal ......... Prøvde igjen idag å få kontakt med de på teknisk eller på registrering,men fikk beskjed om at eg var "du er nr 21 i køen".... Venta i 15 min og prøvde igjen. Var da nr 16 i køen Må visst ens ærend oppom(1 time å køyre en vei) for å snakke med de personlig,herregud......... bmwhans: Er klar over kva som kommer til å skje dersom eg blir "avslørt" med anna motor enn orginalt ja. Og risikoen for at eg kommer utfor ei ulykke med denne bilen skal eg prøve å minimere mest mulig. Bilen blir brukt kun lokalt for det meste og kun om sommeren,alså svært lite egentlig. Og skal jo som sagt godkjennes i 2011 så det nærmer jo seg litt etter litt.... Får vel kansje ikkje nytt skilt før i 2011 heller med det tempoet Biltilsynet jobber etter......... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Mars 23, 2007 Share Skrevet Mars 23, 2007 ta med deg luken i en annen bil, og vis dem... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Innovation Skrevet Mars 23, 2007 Share Skrevet Mars 23, 2007 Det er jo helt utrolig at det ikke snart kan ytes noe mer service hos Biltilsynet... Bare å ta av seg hatten for slik oppførsel Kan vel kanskje ikke forvente mer nå vi betaler så "lite" i årsavgift. Jeg kjenner jeg blir helt flau av slikt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet Mars 23, 2007 Share Skrevet Mars 23, 2007 Å ja, du må nok ha full visning på hele bilen... Jeg visste jeg hadde lest noe om akkurat dette emnet tidligere, og etter en rask leting fant jeg dette: http://www.bmwccn.no/rogaland/biltilsynet.html Et godt stykke ned på siden står det: "Små skilt som en kan se på diverse biler i dag skal det føres en restriktiv linje på å godta, og det forefinnes retningslinjer som Trafikkstasjonen skal følge. Det betyr at disse kun skal tillates på biler der den fysiske plasseringen hindrer installasjon av 520mm skiltplate, så som f.eks. enkelte amerikanske biler der utforming av f.eks. støtfanger originalt er designet for mindre typer skilt." Det interessante punktet her er: "det forefinnes retningslinjer som Trafikkstasjonen skal følge" Og her slår det meg at det burde da ikke være for mye forlangt av en serviceinstitusjon som Trafikkstasjonen, at den burde klare å si nettopp den lille setningen når man ringte og forhørte seg - eller kanskje til og med tilbød å oversende deg en kopi av retningslinjene?? Ja, for den er vel ikke unntatt offentlighet, vel? Forøvrig ville jeg ha sendt skriftlig klage til en offentlig instans som la på røret når jeg ringte, men siden du rakk å be "henne om å ryke og reise" først, føler du kanskje at dere er skuls Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Mars 23, 2007 Share Skrevet Mars 23, 2007 Hva slags bakluke skal du ha på som ikke det vanlige skiltet passer på? USA utgave? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet Mars 23, 2007 Forfatter Share Skrevet Mars 23, 2007 Skal snakke med dei på teknisk avdeling der oppe først(når eg klarer å få vekka de) før eg eventuelt tar med meg bakluka opp slik at eg slipper en bomtur på 2 timer viss de nekter å gi meg skilt. Har en sterk følelse av at en slik liten bagatell kommer til å utvikle seg til en større affære enn det eg hadde trudd var muligt. Mildt sagt IRRITERENDE!! Hadde det ikkje vært for at eg skal hellakkere bilen nå til vår/sommer så hadde eg droppa å bytta bakluka før neste år,frister lite å møte desse idiotene på tilsynet Service er et fremmedord for denne institusjonen virker det som,de oppfører jo seg som Guds gave til verden og speler sin rolle deretter,for de veit vi er avhengige av dem...... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet Mars 23, 2007 Share Skrevet Mars 23, 2007 Service er et fremmedord for denne institusjonen virker det som,de oppfører jo seg som Guds gave til verden og speler sin rolle deretter,for de veit vi er avhengige av dem...... Nok en monopolinstitusjon som kunne nyte godt av litt fri konkurranse, med andre ord. Mon tro hvorfor ingen har foreslått å sette Biltilsynet ut på anbud. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet Mars 23, 2007 Forfatter Share Skrevet Mars 23, 2007 Hva slags bakluke skal du ha på som ikke det vanlige skiltet passer på? USA utgave? Har hatt en tråd om denne bakluka før her inne,for eg også trudde det var en USA utgave. Men eg veit egentlig ikkje,for i USA har de også den vanlige bakluke-typen Har ikkje bilde tilgjengelig av luka just nu,men her er et bilde av ei vanlig luke,forskjellen på min er at området der skiltet skal være "innfelt" er like stort som skiltet på dette bildet: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet Mars 24, 2007 Share Skrevet Mars 24, 2007 De kommer nok bare til å sjekke skiltet/bakluken og ikke hele bilen så det gårnok bra. Bare ikke vær stor i kjeften, da kan de snart straffe deg med å "finne noe". Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet Mars 25, 2007 Forfatter Share Skrevet Mars 25, 2007 Håper det,for eg har ikkje lyst til å bli "avslørt" og måtte betale dyre dommer for å få den godkjent før den er 10år i Norge Men er redd brumminga vil gi et hint om at dette ikkje er en 318 lenger... Kjenner de kontrollørene godt pga det er de som har kontroll kvar gang er reiser forbi med trailer og blir vinka inn,er noen petimetere og regelryttere uten like desverre. En sann plage faktisk,er viden kjent for dette Så hadde det ikkje vært for at eg skal hellakkere bilen så hadde eg brukt den gamle luka,men ettersom den nye har integrert br.lys vil eg helst bruke denne. Men som Der Barockengel skreiv: Et godt stykke ned på siden står det: "Små skilt som en kan se på diverse biler i dag skal det føres en restriktiv linje på å godta, og det forefinnes retningslinjer som Trafikkstasjonen skal følge. Det betyr at disse kun skal tillates på biler der den fysiske plasseringen hindrer installasjon av 520mm skiltplate, så som f.eks. enkelte amerikanske biler der utforming av f.eks. støtfanger originalt er designet for mindre typer skilt." Da burde det gå an å få slikt skilt på min ettersom det fysisk ikkje ER plass til anna skilt enn et lite skilt?!? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå