Gå til innhold

GS Bildeler kampanje

Share

Anbefalte innlegg

Bavaria eier 51% av aksjene i GS Bildeler. Prisene hos GS er derfor temmelig samkjørte med resten av landets autoriserte BMW delelagre (dyrt..). Jeg kjøpte nettopp nytt sett med gummimatter og det var faktisk rimeligere hos Bavaria. GS selger med andre ord _ikke_ billige deler, selv om det sikkert finnes et par unntak i ny og ne.

Det at bavaria nå har aksjemajoriteten i GS betyr ikke at GS har blitt et delelager for bavarias butikker. Da kunne de likegodt lagt ned i Oslo hvor Autozentrum har deleutsalg rett borti gata. Jeg har ikke sett noe prishopp på de delene jeg pleier å kjøpe hos GS. Enkelte justeringer er det innimellom selvsagt, men det går begge veier. Nå som bavaria eier GS, har GS også tilgang til BMW GROUP's delelager i Malmø. Dette gjør at de kan ha langt flere deler tilgjengeligen neste morgen, men prisen på slike haste-ordrer går opp noe kontra de delene som blir bestillt via BMW's delelager i Tyskland.

På alle vanlige slitedeler som hjullager/bremser/fjærer/dempere/vannpumper/clutch etc, samt felger/dekk/styling etc er det fortsatt egne innkjøp i store kvanta hos bilstein/sachs/zf etc som gjelder, noe som gir vesentlig bedre priser enn via BMW's eget system i de aller fleste tilfeller.

Gule og Skrivarhaug har kontrakt med de nye eierne om å sitte i ledelsen i GS i minst 5 år (eller var det 3). Men de har på sin side mulighet til å sitte omtrent så lenge de vil i GS sin ledelse. Har du 2 møringer som innkjøpsjefer, så blir det gode priser inn. Det hadde jo ikke vært noe poeng om man skulle hente deler til faste priser via BMW sitt system. Og det er flere av gutta hos de autoriserte forhandlerne som handler deler hos gs til sine egne biler fordi de får bedre priser der enn på jobben...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...