Gå til innhold

Min E46 M3 [Solgt]


 Share

Anbefalte innlegg

nei ikke mer senk. du skal jo kunne kjøre med den å. men pass på lappen din! veit hvordan det er å kjøpe bil med litt mer fres i. lysten på å dra på litt er stor. og av erfaring vet jeg at lappen ryker fort! hold utkikk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 466
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Sånn det ser ut nå, vil jeg beholde Hartge-fjærsettet som står på. Det føles veldig bra. Synes ikke den er for høy heller. Er noe høyere enn den forrige bilen min, men vil ikke ødelegge kjøreegenskapene heller.

Ja, merker jeg stadig må ta meg i skinnet mtp lappen/bot. Når man først begynner å akserere med den her, skal jeg love dere at det ikke er lett å slippe opp foten... En herlig symfoni av lyd og skyv... 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal dere ha. :)

Da har jeg bestilt litt småtteri... Er dog ikke så mye jeg trenger å gjøre med den.

Har bestilt 6000K xenonpærer, chromeblinkpærer til forran og sidene, og originalt støtdempertårn-stag til motorrommet for M3.

Har også snakket med et firma ang DITEC-behandling. Noen som har noen formening rundt DITEC?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal dere ha. :)

Da har jeg bestilt litt småtteri... Er dog ikke så mye jeg trenger å gjøre med den.

Har bestilt 6000K xenonpærer, chromeblinkpærer til forran og sidene, og originalt støtdempertårn-stag til motorrommet for M3.

Har også snakket med et firma ang DITEC-behandling. Noen som har noen formening rundt DITEC?

Jeg hadde Tefcar på min tidligere 323. Var veldig fornøyd med resultatet der. Det er vel samme type greie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er vel det. Lakkforsegling. Koster jo rundt 5000,-, så derfor jeg "teller litt på knappene"....

Nå vet ikke jeg hvordan du egentlig behandler bilen din, men det virker som om du er litt over gjennomsnittlig interessert, så jeg tror de 5000 er rimelig bortkastet for din del... For folk som ikke polerer/vokser mer enn 1 gang i året så vil nok lakken være litt penere med en slik behandling, men for oss "entusiaster" som vasker 1-2 ganger i uka og polerer/vokser 4+ ganger i året, så er det ikke nødvendig.

Jeg har en Suzuki Grand Vitara (ikke le - det er en ok bil...) som er "lakkbehandlet" (riktignok Meguiars, men samme opplegg som Ditec), og den er hverken blankere eller lettere å holde ren enn andre biler jeg har hatt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med Orjan. For folk som vasker og polerer over gjennomsnittet, så mener jeg det er bortkastede penger. Jeg syntest 5000,- er mye penger for en "polering". Bruk de på noe mer spennende til bilen din. Du klarer jo å ta godt vare på den selv! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også enig. Men så er jeg av den merkelige sorten som av og til kan få for meg at det er gøy å polere og da......

For 5.000,- får du proff poleringsmaskin, alt du trenger av kjemikalier (polish etc) en haug med pads og massevis av kluter. Da kan du polere bilen din i flere år uten å bruke en krone (bortsett fra strømmen til poleringsmaskinen da)

For min del hadde valget vært enkelt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere sier vel egentlig det jeg også har tenkt.

Ser også for meg at dette først og fremst er en løsning for "hobby-entusiasten" som tror selv at han er entusiast. Han vasker jo bilen i børstemaskin en gang i uken og polerer jo HVER høst... :lol:

Som bemerket er jeg nok godt over snittet nøye med bilen min, og vasking og polering er kos for meg. 8)

Bruker pengene på noe annet jeg. De går sikkert til bil uansett... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp karbonleppe til frontfangern for pengene :)

Eller som de andre nevner her, en god poleringsmaskin og skikkelig voks.

Hva heter det middelet som går for å være det beste igjen? Er vel ettellerannet naturmiddel.

Så bl.a. et program på discovery(?) om en som drev et sted som vasket og polerte supersportsbiler.

Han smurte ut dette middelet med håndflatene husker jeg. Ble "rimelig bra" resultat av den behandlingen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

":ek2o19kl]Hva heter det middelet som går for å være det beste igjen? Er vel ettellerannet naturmiddel.

Stoffet som "alle" produsenter påstår de har i sine midler kalles Carnauba - http://en.wikipedia.org/wiki/Carnauba_wax

":ek2o19kl]Så bl.a. et program på discovery(?) om en som drev et sted som vasket og polerte supersportsbiler.

Han smurte ut dette middelet med håndflatene husker jeg. Ble "rimelig bra" resultat av den behandlingen :)

http://www.youtube.com/watch?v=Vkli4tQ3kRs :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...