Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bestilte fra Modbargains.com, og tok sjøfrakt hos Jetcarrier.

Alt i alt sparte jeg ca 5000 på prisen de skulle ha hos Auto-Trio, inklusive rabatt.

Det var til E46 M3 riktignok....men skulle være mulig å spare noen tusinger allikevel...

Skrevet

Ok, ja det er det jeg også lurer på å gjør, men jeg skal over fjorden om ett par måneder å greier ikke helt å bestemme meg for om jeg skal vente til da å kjøpe de der borte istenden.

Kjedlig å kjøre rundt som en jeep også i to måneder.

Skrevet

Skal du ta med deg hjem fra USA? Det blir jo det billigste, men reis med lite bagasje, for det veier litt....28 Kg.

• 1 year later...
Skrevet
  TommyL skrev:
Bestilte fra Modbargains.com, og tok sjøfrakt hos Jetcarrier.

Alt i alt sparte jeg ca 5000 på prisen de skulle ha hos Auto-Trio, inklusive rabatt.

Det var til E46 M3 riktignok....men skulle være mulig å spare noen tusinger allikevel...

Tenker også å kjøpe PSS9.. Men ser de kun har fra 323 og oppover.. Er det noe som tilsier at det ikke skal passe på en 320i?

Sliter litt med å finne et som passer til 320i.. Men viste ikke at det var forskjell i oppsettet på 323 og 320 chassiet utenom vekt etc?

Skrevet

Tror ikke det er forskjell på 320i og 323i, når det gjelder understell.

Det at du har problemer med å finne til 320i, skyldes vel at 323i var det minste motoralternativet på e46 i usa.

Skrevet

Jeg har justerbart selv og det har noen fordeler, men jeg har vanskelig for å se poenget med demperjustering på en gatebil.

Og selv på bane har jeg en anelse at mange bare stiller på slump - uten å egentlig vite helt hva de prøver å oppnå. Hvor mange ganger har ikke folk sagt at de skal "stille den max stiv for bane".. :roll: Selv bare når man rører med høyden så bør man jo ta hjulstilling samt hjørneveie den..

Skal ikke påstå at det ikke finnes folk som vet hva de driver med, men jeg tror mange er like godt tjent med et sett uten demperjustering - mindre sjanse for å stille seg til skogs - også sparer man penger i tillegg.. :)

Skrevet
  Hindmost skrev:
Ja blir "bøsen" den bilen din, når du får senkt an! 8)

Takk takk, håpe på det ;)

Har du noe spess på din?

hagenisse skrev:
Jeg har justerbart selv og det har noen fordeler, men jeg har vanskelig for å se poenget med demperjustering på en gatebil.

Og selv på bane har jeg en anelse at mange bare stiller på slump - uten å egentlig vite helt hva de prøver å oppnå. Hvor mange ganger har ikke folk sagt at de skal "stille den max stiv for bane".. :roll: Selv bare når man rører med høyden så bør man jo ta hjulstilling samt hjørneveie den..

Skal ikke påstå at det ikke finnes folk som vet hva de driver med, men jeg tror mange er like godt tjent med et sett uten demperjustering - mindre sjanse for å stille seg til skogs - også sparer man penger i tillegg.. :)

Største delen av grunnen til at jeg skal ha justerbart er at jeg MÅ ha nye dempere, pluss at jeg vil ha perfekt høyde med tanke på utseende. Mange vil da si at jeg kan kjøpe 35/15mm senkefjærer fra H&R, men da må jeg jo ha dempere i tillegg.

Grunnen til at jeg velger PSS9 er at jeg har blitt anbefalt av meget pålitelig kilde å kjøpe det, pluss at jeg vil ha noe skikkelig når jeg først er i gang! Har mer enn en gang erfart at det blir dyrt å kjøpe billig....

Jeg bruker jo også bilen litt på bane, så da er det kjekt å kunne ha litt forskjellige justeringsmuligheter og teste ut hva de forskjellige tingene har å si på bilen.. Det skal da sies at jeg er helt grønn i nuet hva angår camberjusteringer etc.. Så jeg skal selvfølgelig prøve å sette meg inn i dette hvis jeg kjøper PSS9 så det ikke bare blir slik viss vass instilling som du snakker om her!

Skrevet

Jeg har Eibach pro-system på min. Dvs dempere og fjærer.

Har i tillegg montert Eibach krengestag.

Jeg valgte "normale" senkefjærer og dempere nettopp fordi jeg ikke har peiling på alle instillingene.

Er meget fornøyd med resultatet.

Det eneste jeg ikke liker, er at jeg ikke kjøpte senkesettet fra USA! Hadde spart en pen slump. :oops:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...