in2you Skrevet Mars 25, 2007 Share Skrevet Mars 25, 2007 på lørdag var det visning av den nye x5, 3-serie kabriolet facelift 5-serie og 1-serie. Meg og papps var hos bavaria i kristiansand og hadde store forventninger til denne visningen. Det starta helt topp med gratis mat og drikke samt fine biler, MEN!! Alle bilane var jo låst (?!?!) hvorfor i huleste ha visning av nye biler og låse alle?! vi gikk bort til han eine selgaren og spurte om me kunne få prøvesitte, men neida... det var til og med ei dame der som hadde kjøpt en ny 325ia kabriolet, ho fikk heller ikkje prøvesitte før ho sa at ho hadde kjøpt en helt lik bil..?? etterpå ringte papps opp til bavaria på forus og snakka litt med salgssjefen der, og vi skal etter alt å dømme opp der for å prøve den nye x5 på ordentligt men hva er egentlig vitsen med å låse alle bilene på en visning?? er klar over at dei er redde for skader og slikt, men da kunne dei like så greit låse alle biler som er inne i butikken?? og det ble joh prøvekjøring etter visninga.. men en ting skal dei ha, det var veldig mange biler inne der og da. har bare ett lite spørsmål i tillegg til dette her, har alle 5-serie med automat den girstikka?? såg bare at den ene hadde vanlig girstang med automat, mens den andre hadde stikke.. har det noe med motoralternativ å gjøre? den med stikka var forresten en 550iaT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Mars 25, 2007 Share Skrevet Mars 25, 2007 på lørdag var det visning av den nye x5, 3-serie kabriolet facelift 5-serie og 1-serie. Meg og papps var hos bavaria i kristiansand og hadde store forventninger til denne visningen. Det starta helt topp med gratis mat og drikke samt fine biler, MEN!! Alle bilane var jo låst (?!?!) hvorfor i huleste ha visning av nye biler og låse alle?! vi gikk bort til han eine selgaren og spurte om me kunne få prøvesitte, men neida... det var til og med ei dame der som hadde kjøpt en ny 325ia kabriolet, ho fikk heller ikkje prøvesitte før ho sa at ho hadde kjøpt en helt lik bil..?? etterpå ringte papps opp til bavaria på forus og snakka litt med salgssjefen der, og vi skal etter alt å dømme opp der for å prøve den nye x5 på ordentligt men hva er egentlig vitsen med å låse alle bilene på en visning?? er klar over at dei er redde for skader og slikt, men da kunne dei like så greit låse alle biler som er inne i butikken?? og det ble joh prøvekjøring etter visninga.. Jeg skjønner at man holder dyre biler låst, hos Autozentrum var de dyre og sjeldne bilene som M6 cabriolet, Alpina D3, M5 sedan, M6 coupe og 730Ld låst, resten var åpne. På en annen side er det jo tullete å invitere til premierevisning av nye biler for så å ikke la kunder kunne prøve bilene. Hos Autozentrum var selgere trivlige og spurte man om man fikk prøve ditten og datten fikk man lov. Og jeg er helt enig med deg - E70 X5 er virkelig en lekker bil med en solid kvalitetsfølelse. Synd den koster halvannen million med litt utstyr. men en ting skal dei ha, det var veldig mange biler inne der og da. har bare ett lite spørsmål i tillegg til dette her, har alle 5-serie med automat den girstikka?? såg bare at den ene hadde vanlig girstang med automat, mens den andre hadde stikke.. har det noe med motoralternativ å gjøre? den med stikka var forresten en 550iaT Vel.. Man kan faktisk få hele 3 automatgirkasser til E60 facelift, samt en manuell girkasse. Den vanlige automatgirkassen med steptronic (den jeg har og dere om dere har automatgir) leveres kun på 520d, mens den nye automatgirkassen (joysticken) med steptronic leveres på modeller over 520d. Med andre ord, sekser-modellene. Denne automatgirkassen leveres standard på 535d og den nye sports automatgirkassen med giring på rattet leveres kun på 530i, 550i, 530d og 535d. Denne sports automatgirkassen vil ikke kunne leveres på xDrive.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
in2you Skrevet Mars 25, 2007 Forfatter Share Skrevet Mars 25, 2007 Jeg skjønner at man holder dyre biler låst, hos Autozentrum var de dyre og sjeldne bilene som M6 cabriolet, Alpina D3, M5 sedan, M6 coupe og 730Ld låst, resten var åpne. På en annen side er det jo tullete å invitere til premierevisning av nye biler for så å ikke la kunder kunne prøve bilene. Hos Autozentrum var selgere trivlige og spurte man om man fikk prøve ditten og datten fikk man lov. Og jeg er helt enig med deg - E70 X5 er virkelig en lekker bil med en solid kvalitetsfølelse. Synd den koster halvannen million med litt utstyr. stemmer, men reagerte egentlig mest på at me blei nekta då me spurte om lov... det har vel kanskje sine grunner det også da men.. litt rart spør du meg x5'en som var inne kosta cirka 1,5 mill. så den forstår eg godt at var låst inntil prøvekjøring Vel.. Man kan faktisk få hele 3 automatgirkasser til E60 facelift, samt en manuell girkasse. Den vanlige automatgirkassen med steptronic (den jeg har og dere om dere har automatgir) leveres kun på 520d, mens den nye automatgirkassen (joysticken) med steptronic leveres på modeller over 520d. Med andre ord, sekser-modellene. Denne automatgirkassen leveres standard på 535d og den nye sports automatgirkassen med giring på rattet leveres kun på 530i, 550i, 530d og 535d. Denne sports automatgirkassen vil ikke kunne leveres på xDrive.. giring på rattet syns eg egentlig høres (og ser) litt lamt ut.. samtidig er det veldig stilig også, men fungerer det like opptimalt som manuell giring med vanlig automat?? har prøvd dette på vores 5'er og det er faktisk ganske logisk lagt opp med tanke på rask ned/opp giring Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Mars 25, 2007 Share Skrevet Mars 25, 2007 Sports-automatkassen er den samme som de andre nye automatkassene bortsett fra en Sports-knapp. xDrive leveres også med den nye gearkassen. Det er i alle fall slik jeg forstod det. Er i alle fall slik med 3-serien ( fikk det bekreftet fra Stenshagen mht 330d / 330xd) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Mars 25, 2007 Share Skrevet Mars 25, 2007 Ja, steptronicen syns jeg fungerer helt utmerket. Jeg bruker den ofte og da særlig når jeg bremser på girene.. Jeg vet ikke hvordan sport automatgirkassen er, men tviler ikke på at det er gode greier. Denne girkassen er jo beregnet for dynamisk og sportslig kjøring med raskere girskift. Legger ved et bilde av facelift E60 med sports automatgirkassen; Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Mars 25, 2007 Share Skrevet Mars 25, 2007 Sports-automatkassen er den samme som de andre nye automatkassene bortsett fra en Sports-knapp. xDrive leveres også med den nye gearkassen. Det er i alle fall slik jeg forstod det. Er i alle fall slik med 3-serien ( fikk det bekreftet fra Stenshagen mht 330d / 330xd) Det er godt mulig vi har fått to forskjellige svar, men den nye sports automatgirkassen (med giring på rattet) leveres ikke på biler med xDrive. Den nye sports automatgirkassen er visstnok kun tilgjengelig på 330i, 335i, 330d, 335d, 530i, 550i, 530d og 535d.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Mars 25, 2007 Share Skrevet Mars 25, 2007 Du vil bli svært overrasket over den nye gearkassen om du syns det er ok å geare selv. Den nye automaten er rett og slett fantastisk fin. Langt ifra perfekt, men MYE raskere enn den som finnes i de "gammle" E60'ene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Mars 25, 2007 Share Skrevet Mars 25, 2007 Sports-automatkassen er den samme som de andre nye automatkassene bortsett fra en Sports-knapp. xDrive leveres også med den nye gearkassen. Det er i alle fall slik jeg forstod det. Er i alle fall slik med 3-serien ( fikk det bekreftet fra Stenshagen mht 330d / 330xd) Det er godt mulig vi har fått to forskjellige svar, men den nye sports automatgirkassen (med giring på rattet) leveres ikke på biler med xDrive. Den nye sports automatgirkassen er visstnok kun tilgjengelig på 330i, 335i, 330d, 335d, 530i, 550i, 530d og 535d.. Det er jeg klar over, men det er samme gearkassen, slik jeg forstod det. Eller snakker vi her om 3 alternativ? Automatkasse med gear på rattet (som ekstrautstyr) Autmatkasse ( standard) og en egen "spesiell" sportskasse ? skal ikke være lett.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Mars 25, 2007 Share Skrevet Mars 25, 2007 Sports-automatkassen er den samme som de andre nye automatkassene bortsett fra en Sports-knapp. xDrive leveres også med den nye gearkassen. Det er i alle fall slik jeg forstod det. Er i alle fall slik med 3-serien ( fikk det bekreftet fra Stenshagen mht 330d / 330xd) Det er godt mulig vi har fått to forskjellige svar, men den nye sports automatgirkassen (med giring på rattet) leveres ikke på biler med xDrive. Den nye sports automatgirkassen er visstnok kun tilgjengelig på 330i, 335i, 330d, 335d, 530i, 550i, 530d og 535d.. Det er jeg klar over, men det er samme gearkassen, slik jeg forstod det. Eller snakker vi her om 3 alternativ? Automatkasse med gear på rattet (som ekstrautstyr) Autmatkasse ( standard) og en egen "spesiell" sportskasse ? skal ikke være lett.... Hehe, nei. Det skal ikke være lett.. Altså.. På E60 og E61 har man hele 4 girkasser å velge imellom. Èn manuell og tre automatgirkasser. Den ene er den samme automatgirkassen (ink. steptronic) som vi, hvertfall jeg har på min E60. Den leveres visstnok kun til 520d, mens den nye joystick automatgirkassen (ink. steptronic) leveres på 523i og oppover. Det tredje alternativet er en ny sports-automatgirkasse (ink. giring på rattet). På E92 skal det kun være to girkasser å velge imellom. En manuell og en automat (ink. steptronic). Giring på rattet kommer i tillegg for denne girkassen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Mars 25, 2007 Share Skrevet Mars 25, 2007 Sports-automatkassen er den samme som de andre nye automatkassene bortsett fra en Sports-knapp. xDrive leveres også med den nye gearkassen. Det er i alle fall slik jeg forstod det. Er i alle fall slik med 3-serien ( fikk det bekreftet fra Stenshagen mht 330d / 330xd) Det er godt mulig vi har fått to forskjellige svar, men den nye sports automatgirkassen (med giring på rattet) leveres ikke på biler med xDrive. Den nye sports automatgirkassen er visstnok kun tilgjengelig på 330i, 335i, 330d, 335d, 530i, 550i, 530d og 535d.. Det er jeg klar over, men det er samme gearkassen, slik jeg forstod det. Eller snakker vi her om 3 alternativ? Automatkasse med gear på rattet (som ekstrautstyr) Autmatkasse ( standard) og en egen "spesiell" sportskasse ? skal ikke være lett.... Hehe, nei. Det skal ikke være lett.. Altså.. På E60 og E61 har man hele 4 girkasser å velge imellom. Èn manuell og tre automatgirkasser. Den ene er den samme automatgirkassen (ink. steptronic) som vi, hvertfall jeg har på min E60. Den leveres visstnok kun til 520d, mens den nye joystick automatgirkassen (ink. steptronic) leveres på 523i og oppover. Det tredje alternativet er en ny sports-automatgirkasse (ink. giring på rattet). På E92 skal det kun være to girkasser å velge imellom. En manuell og en automat (ink. steptronic). Giring på rattet kommer i tillegg for denne girkassen. Så er spørsmålet om den "sports" automaten egentlig er så forskjellig fra den andre... det er vel egentlig det vi lurer på her.... For å oppsummere gearkasse-underfundighetene så kan i alle fall jeg si at den nye automatkassen til BMW er veldig god. Etter min mening bedre enn både DSG-kassen og 7G kassen. Men så bør det legges til at jeg er svært krensen på slike ting. Ingen ting som er mer irriterende enn en bil som ikke gearer riktig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomkleven Skrevet Mars 25, 2007 Share Skrevet Mars 25, 2007 Kan ikke tro at vi var samme plass. Jeg var på Bavaria Kristiansand fra klokken 10 til nærmere 3 på lørdag, og ALLE biler var opplåst! Til og med M5en de hadde utstilt til 1750000 var åpen, og mulig og prøvesitte samt studere alt du ville. Alle selgerne var imøtekommende, prøvekjøring var ingen problem, noe jeg faktisk har hatt litt problemer med før. Den nye X5en, 3 cab og 5 facelift var alle åpne, og selgerne viste villig frem bilene, og lot oss prøvesitte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomkleven Skrevet Mars 25, 2007 Share Skrevet Mars 25, 2007 Kan ikke tro at vi var samme plass. Jeg var på Bavaria Kristiansand fra klokken 10 til nærmere 3 på lørdag, og ALLE biler var opplåst! Til og med M5en de hadde utstilt til 1750000 var åpen, og mulig og prøvesitte samt studere alt du ville. Alle selgerne var imøtekommende, prøvekjøring var ingen problem, noe jeg faktisk har hatt litt problemer med før. Den nye X5en, 3 cab og 5 facelift var alle åpne, og selgerne viste villig frem bilene, og lot oss prøvesitte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå