Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har sett noen Nankang og Falken dekk 215/45/17 til en ikke så altfor dyr pris. 2700 og 3200 kr ca...inkl frakt fra Dekkexpress.no Er det bare å gå for dem eller bør jeg legge mer penger på dekk av et mer "kjent" merke? som Pirelli, Good Year, Dunlop osv.

Skrevet

NAnkang ns2 det er snakk om? gode dekk, men slites fort. FAlken kjenner jeg ikek til, men du trenger IKKE plendt kjøpe kjente merkedekk som du nevner. det er waste of money i dagens moderne samfunn. Så, løp og kjøp..

Skrevet

Hadde Falken sitt "billigdekk" i to sesonger på en Celica jeg hadde, og var godt fornøyd. Lite slitasje etter to sesonger. Eneste negative er at de dro løs ganske lett på vått føre, men aldri uten provosering seff...løp å kjøp!

Skrevet

Kjører selv på Falken dekk nå, husker ikke presis modell i farta. Disse synes jeg slipper litt for mye når det er fuktig på veien og det kjøres litt "aktivt".

Falken-dekk har som regel også en litt smalere dekkbane i forhold til andre fabrikater.

Skrevet

Har prøvd Nankang,sunny, falken,federal,nexen,toyo og goodyear på m3`en.

Og Goodyear Eagle F1 GSD3 kommer ut som en overlegen vinner! Med Toyo proxis T1 på en andreplass et lite stykke etter. (på grunn av litt dårligere feste og bremselengde på tørrt. grei på vått)

Nankang og Sunny går under kategorien meget dårlig! På kanten til livsfarlig på regn!! Også utrolig mye sporing og umulig å avbalansere!

Mine utsagn er basert på hvor bra de sitter på svingete vei på tørr asfalt/ våt asfalt. samt bremselengder på tørt/vått.

PS: De med lengst holdbarhet er som regel de som sitter dårligst!

Mitt råd er du får det du betaler for!

Skrevet

har falken, som det blir sakt, slipper for fort, spes på vått. og ett 215 dekk er like bredt som 205 dekk.... skal ikke ha falken igjen, kjøp nankang

Skrevet

noen som vet noe om dekkmerket ANTYRE, som de selger hos megahjul?? hvordan er det på vått/tørt føre?

PS. ikke for å stjele tråden din "benger", men gidder ikke starte enda en tråd om sommerdekk..

Skrevet

Stor forskjell på Falken FK 451 og Falken FK 452 etter mitt syn ihvertfall, har kjørt begge. 205 og 245 FK-451, 235 og 255 FK-452. Synes sistnevnte er veldig gode dekk iforhold til prisen.

Kjører Nankang NSII 215/45R17 på E30'en nå og de har godt grep på tørt, og helt greit på vått. Ikke noe å kjøre rally med i regnvær etter mine oppfatninger, men mye bedre enn Typhoon dekkene jeg hadde før.

Skrevet
.

Kjører Nankang NSII 215/45R17 på E30'en nå og de har godt grep på tørt, og helt greit på vått. Ikke noe å kjøre rally med i regnvær etter mine oppfatninger, men mye bedre enn Typhoon dekkene jeg hadde før.

215/45-17 på en e30 blir feil. Du bør ha 215-/40-17

Skrevet
Har sett noen Nankang og Falken dekk 215/45/17 til en ikke så altfor dyr pris. 2700 og 3200 kr ca...inkl frakt fra Dekkexpress.no Er det bare å gå for dem eller bør jeg legge mer penger på dekk av et mer "kjent" merke? som Pirelli, Good Year, Dunlop osv.

Ville sjekket andre steder å kjøpe dekk før jeg hadde handlet hos Dekkexpress.no lest om flere som ikke får dekkene.

Selv har jeg ingen kjennskap til firmaet.

Se disse linkene før du handler.

http://www.bmwccn.no/nor/kapittel3/fora ... ?id=358020

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=44091&highlight=

Skrevet

Vet jeg har sagt det flere steder før, men Toyo Proxes anbefales varmt etter å ha kjørt på slike i flere år på Carinaen.

Dekk er den bildelen jeg sparer minst penger på, særlig etter at de dekkene har reddet meg ut av skumle situasjoner (les: Gamle menn som vrenger over veien foran deg) et par ganger. Du får igjen hver krone du legger i ekstra for skikkelige dekk.

Er spent på Nankang dekkene som jeg fikk med BMW'en. Ikke kjørt den på sommerdekk enda, men ikke de største forhåpningene til de dekkene etter det jeg har hørt fra andre (se, innlegget mitt ble litt saklig til slutt).

Skrevet

Hadde Falken FK451 på 528'n min, å du må huske på at dei er en del smalere enn andre dekkmerker..

Kjøpte 265/30-19" som eg skulle ha bak, men disse var ikkje breiere enn 235- dekkene som stod på foran..

Så for å få samme bredde som "vanlige" 265-dekk, måtte eg fått tak i 295/25-19"(!) :shock:

Det endte med at eg kjøpte to Nankang dekk i 265/30 til å sette på bak, å brukte Falken dekkene foran..

Nå skal det sies at ingen av disse merkene er noe særlig gode på vått føre, e39 er ingen "racer", men den slapp stadig vekk i svinger..

Eg vil anbefale BFGoodrich G-Profiler, litt dyrere, men dei sitter som limt!

Som tidligere sagt; du får det du betaler for :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...