Galskap Skrevet April 16, 2007 Skrevet April 16, 2007 men passer en 325 motor rett neddi en bil som har hatt en 318 motor tidligere?
wracul Skrevet April 17, 2007 Skrevet April 17, 2007 Rett nedi er vel ikke helt rett å si. Er endel ting man må ta høyde for i en sånn konvertering av bilen. Men man trenger ikke å forandre på chassiet for å gjøre dette. Den eneste forskjellen chassie-messig jeg vet finnes. er at M3 3.2litern har noen forsterkninger. Så lenge man har en donorbil til ombyggingen som er av samme karrosseritype. dvs sedan/coupe/cab/compact så skal det gå greit. tar jeg ikke feil så har coupe og cabben mange liker deler. Skjønner ikke helt hvorfor dere absolutt skal ha en 2.5 liter på 190hk nedi der, da det er akkurat den samme jobben som må gjøres med med ombygging fra 1.6L og 1.8L til 2L/2.3L/2.5L/2.8L/3L Verdien på en godkjent ombygga 1.8liter til en M3 3liter ligger jo mellom 100-150k motor, bremser, oppheng, gearkasse etcetc må bygges om. med en ålreit donorbil snakker man fortsatt om MANGE timers jobb.
Prebo Skrevet April 22, 2007 Skrevet April 22, 2007 Ombygging fra en 318is til 320/325 da? Har hørt at bremsene ol er like på desse tre bilene. Ikke skyt meg om jeg tar feil nå da Og hvem tar man kontakt med når en skal lete etter donorbil i sverige? Noen sider ala autodb en kan bruke?
kbteknik Skrevet April 22, 2007 Skrevet April 22, 2007 det enkleste du kan gjøre er å finne en komplett donorbil, det kan godt være en importert, ta den og din gamle bil med ned til biltilsynet, de plomberer forstilling, bakstilling, motor og gir, så reiser du ned og viser bilen etter du har byttet alt dette over på din bil.. alt skalså og si være bolt on.. litt elektrisk knot vil du helt sikkert få..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå