Gå til innhold

slitasje på innersiden av dekkene hva er galt?? biolder s1-2

badsha
 Share

Anbefalte innlegg

Du får kjøpt camberskiver som gjør at du får justert det foran.

Topic; hvor brede dekk har du? Hvis du tenker deg vinkelen et bredere dekk får mot underlaget pga negativ camber (noe bilen skal ha) vil du skjønne at kotaktflaten blir noe annerledes enn med et standard dekk. Vinkelen er den samme selvfølgelig, men du får en større kontaktflate. Dette er ikke nødvendigvis så mye å gjøre med uten å ødelegge bilen kjøreegenskaper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei jef har til tider sett at det begynner å bli slitt på innersiden av dekken på min E36 17" problemet er fremdeles etter at jeg tok en forstillingskontroll som ble gjennomført 90% fordi han sa man alldrig kunne få d 100%, han spisset litt bak og justerte kammerne bak, men forann sa han det ikke er mulig å justere kammerne forann bare spissing, men fremdeles ser d ut som det sliter hva er galt?????

Har du senka bilen? For mye negativ camber er vel ganske vanlig når man senker BMW..

Noen som har tips til noen som er flinke med slik justering i Oslo btw.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei han hadde helt nytt system når det gjaldt justering av forstillingen, men problemet var at maskinen hadde kun noen modeller inne som coupe limousine og M chasis fra modell 91-95 men ikke 98 eller sedan så han antok at M chasissen ville vært den beste, så den er justert etter dens forhold

og for dem som lurer på om bilen er senka så er den ikke det :lol:

dekkne som sitter på er 215/45R17

40nez2c.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan få kjøpt slike greier med magnet på som man setter på bremseskiven fremme for å justere camberen btw.

Og hvis det er de dekka på bildet der du sier er mye kantslitt, så syns jeg ikke de så så ille ut igrunn..

Ingen grunn til frykt i allefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sleit dekk på innsiden bak, på min E39 touring. Da var det slitte foringer i bakstillinga som va problemet.

Slakk i disse foringene kan være vanskelig å påvise hvis man ikke vet hva man gjør. Måtte på BMW verksted for å det konstatert og da var det 1cm!! slakk sideveis :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...