D.C.V Skrevet Mars 29, 2007 Share Skrevet Mars 29, 2007 Går over i ny jobb med fast stilling den 01mai og vurdere å ta meg lån til M5 touring (1992 mod) Er det noen som vet om det er noe futt i de bilene? Er det mye feil på de? er det rå lyd av de? (noen som har et klipp av S38B38 motoren?) Og burde man ligge unna de bilene hvis man vil beholde lappen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toro Skrevet Mars 29, 2007 Share Skrevet Mars 29, 2007 Hvis du ikke engang vet om det er noe lyd i en M5 eller om det er noe futt i den da fortjener du ikke å eie en M5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.C.V Skrevet Mars 29, 2007 Forfatter Share Skrevet Mars 29, 2007 Vet godt at det er futt i de Og rå lyd Men har aldri hørt en E34 M5 på tomgang eller i aksjon Det jeg lurer på er om det er holdbare biler eller om de ramler i hop med engang.. Hyppige værksted besøk osv..? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
J Naustdal Skrevet Mars 29, 2007 Share Skrevet Mars 29, 2007 ka du skal med m5 her oppe i nord da snøa jo berre her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krza Skrevet Mars 29, 2007 Share Skrevet Mars 29, 2007 Bardu er det jo bare kaldt! Snør ikke dær Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
J Naustdal Skrevet Mars 29, 2007 Share Skrevet Mars 29, 2007 snør her no men nok OT. M5 touring er ein jævli fin bil, og lyden er porr, søk på youtube. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mars 29, 2007 Share Skrevet Mars 29, 2007 Bardu eller Århus... det er et par tre ting som er identiske når det handler om 15 år gamle biler. Med biler som er så gamle vil det alltid være en risiko som kan medføre alvorlige problemer... eller i det minste mange små problemer som til sammen koster mange kroner. Ergo bør man tenke litt over hva det betyr å eie spesielt en BMW med S-motor. I forhold til BMW´s mer alminnelige modeller er mer eller mindre alle toleransegrenser utnyttet... og div. tekniske marginer er dermed ikke like store som på de enklere modellene. Når det er nevnt har BMW i likhet med f.eks Porsche tekniske marginer som går utenpå f.eks Masserati og Ferrari (altså når det gjelder M-modellene). Etter min mening bør man imidlertid allikevel alltid ha litt ekstra penger på kontoen i tilfelle uforutsette problemer med en M3/M5... og da spesielt en som er 15 år gammel og kanskje uten en dokumentert historie... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.C.V Skrevet Mars 29, 2007 Forfatter Share Skrevet Mars 29, 2007 ka du skal med m5 her oppe i nord da snøa jo berre her. Har snødd litt i dag Men ellers tiner det bort nå Bardu er det jo bare kaldt! Snør ikke dær Vi har faktisk 10 varmegrader i skyggen nå om dagene On Topic: Så er det sikkert ikke en bil jeg blir å ha lenge, men jeg vil ha min del med gomme biler før jeg får smått Det er også for å prøve å se hva 340hk er god for P.S det er sikkert noen år til jeg får smått... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.C.V Skrevet Mars 30, 2007 Forfatter Share Skrevet Mars 30, 2007 Er det noen her med M5 E34 som har noen gode ord å si om bilen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325ti Skrevet Mars 30, 2007 Share Skrevet Mars 30, 2007 det er dritrått rett og slett, kan du opg skru litt selv så er det ingen skummel bil.selv ville jeg hoppa over de med kjøleskap bak og kjøpt meg en sedan. og heller en 3,6 enn en 3,8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.C.V Skrevet Mars 30, 2007 Forfatter Share Skrevet Mars 30, 2007 Hvorfor en 3,6? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mars 30, 2007 Share Skrevet Mars 30, 2007 Hvorfor en 3,6? Utover at en S38B36-modell normalt er litt billigere... lurer jeg også på dette... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325ti Skrevet Mars 30, 2007 Share Skrevet Mars 30, 2007 kan ikke gi no bedre grunnet svar en at erfaringer med 3,8 er litt mere slitsomme en med 3,6 og andres erfaringer.noen teknisk god begrunnelse har jeg ikke;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mars 30, 2007 Share Skrevet Mars 30, 2007 kan ikke gi no bedre grunnet svar en at erfaringer med 3,8 er litt mere slitsomme en med 3,6og andres erfaringer.noen teknisk god begrunnelse har jeg ikke;) Dette har vært diskutert mange ganger både her inne og i de fleste andre dedikerte BMW fora... og det finnes ingen tekniske årsaker til å velge en E34 M5 med S38B36 motor fremfor en S38B38 motor. Det er evt. en myte at S38B36 motoren er mer holdbar enn S38B38 motoren. Under alle omstendigheter hadde jeg kjøpt den nyeste og den som er best vedlikeholdt... hvis jeg var i markedet for denne modellen. E34 M5 Touring er imidlertid litt ekstra cool (som personbil)... og den får man kun med S38B38 motoren... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonass Skrevet Mars 30, 2007 Share Skrevet Mars 30, 2007 M5 e34 er en dyr bil og eie. Det er helt sikkert. Visst du skal låne penger til en slik bil burde du å ha penger til overs som du garantert ville måtte bruke på service, deler og bensin Har hatt en 3.6 90mod og det er en nydelig bil ingen tvil om det. kraft i massevis, men du må litt turtall for at det virkelig skal dra bra. Etter 150km/t blir veldig mange parkert, går meeget godt i høye hastigheter.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå