Søreng Skrevet April 1, 2007 Skrevet April 1, 2007 Hei, har nettop skiftet til nye sommerdekk og tror jeg trenger en 4 hjulskontroll eller spissing eller hva det heter?! Problemet er at nå sliter bilen som f**n innerst på dekkene og jeg vil ikke at de nye dekkene skal slites med en gang der.. Hvor kan jeg fikse dette i stavanger, og hva sånn ca pleier det og koste? Takk
ChrZZ Skrevet April 2, 2007 Skrevet April 2, 2007 Om jeg bare for lov til å skyte litt inn i en liten OT: Jeg tok nettopp 4-hjulskontrollen min på 195/65-15" dekk, og har nu satt på mine 225/40-18" dekk... Jeg må vel ikke ta en ny kontroll på nytt pga størrelsesforskjellen? Det vil jo isåfall si at jeg må ta en slik tusenkroners kontroll to ganger i året
Søreng Skrevet April 2, 2007 Forfatter Skrevet April 2, 2007 greit det ChrZZ, men kan ikke svare for deg Men tilbake til topic, er det bare å gå inn på enhver dekksjappe å høre heller, eller må man på et bilverksted?
Kjetta Skrevet April 2, 2007 Skrevet April 2, 2007 Søreng : alle bilverksteder gjør dette her. du kan f.eks gå inn på naf rett ved siden av kvadrat (hvis du vil ha en som er nøye og god, så spør du etter lars victor). ellers gjør som sagt alle bilsjappene det
B.E.E. Skrevet April 2, 2007 Skrevet April 2, 2007 Problemet er at de fleste steder tar spissingen ut i fra et originalt oppsett. De stiller etter verdiene som maskinen viser. Er bilen senket, eller på andre måter endret, slik at camberen ligger ut over det normale, bør personen som tar 4-hjuls kontrollen ha kompetanse til å stille spissingen for å kompensere for dette. Dette er det ikke alle som gjør, noe jeg har fått erfare etter 4 kontroller på ulike steder. Prisen på en kontroll varierer fra sted til sted, alt fra 800 til 2500 kroner. Forstår det slik at Kvål Auto på Gandal har god kompetanse på dette. Jeg skal i alle fall snart bestille time der for en ny kontroll på min.
Søreng Skrevet April 2, 2007 Forfatter Skrevet April 2, 2007 senking.........., nei det har vi ikke sett ok, takk for tipsene kjetta og E-36 328! Disse stedene ringes i morgen for å høre pris og kompetanse ps.. hvordan er det å kjøre før dette blir "fikset".. ?? Er det dumt og vil det ødelegge for slitasjen senere?
Bonden Skrevet April 2, 2007 Skrevet April 2, 2007 Når 4 hjuls gjøres på biler med en del større dekk en 195/65-15 legger vi spissing i ytterkant av fabrikksmål det vil si max tilatt spissing Dette gjør at kunden får best mulig retningsstabelitet ,men øker slitasjen nevneverdig lite.(Dette er foran)bak behøver man ikke til øvere tolleranse.
Mpower20 Skrevet April 2, 2007 Skrevet April 2, 2007 Snap Drive Mariero Digitalt 3D apperat til nesten en kvart mill gjorde susen på E30'en ihvertfall, aldri vært bedre å kjøre 1790kr tror jeg
Søreng Skrevet April 2, 2007 Forfatter Skrevet April 2, 2007 ok, takk for mange gode tips her, blir en ringerunde i morra.. hørtes jo meget bra ut dette de har hos Snap Drive.. Men 1790kr... AIAIAI
Søreng Skrevet April 3, 2007 Forfatter Skrevet April 3, 2007 Da har jeg hatt ringerunde og det ser ut som det blir Kvål Auto på gandal! Disse var billigst (1200,-) og var mest "happy" med å gjøre det på en så senka bil.. Men hadde ikke time før 24.4 Snap Drive på mariero ville ikke ha bilen da de mente de ikke klarte å gjøre det og ikke var sikker på om de fikk bilen på bukken Så ringer nok å bestiller hos Kvål, og får kjøre minst mulig i mellomtiden
StigJ Skrevet April 3, 2007 Skrevet April 3, 2007 Søreng. Hør med Bilmesteren på Lura. Ligger på skrått over veien for oss. Samme side som Bil & Anleggsdekk. De har masser av erfaring med BMW.
Søreng Skrevet April 4, 2007 Forfatter Skrevet April 4, 2007 ok, har bestillt hos Kvål Auto den 24.4... Men kan jo alltids ringe de å høre, takk for tipset
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå