Toro Skrevet April 2, 2007 Share Skrevet April 2, 2007 Hva er normalt bensinforbruk på en E39 523ia? Min ligger på ca 1,3l på blandet kjøring, syns dette er litt mye. Er det noe en kan gjøre for å få ned forbruket? (Har nytt luftfilter) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet April 2, 2007 Share Skrevet April 2, 2007 Det er veldig vanskelig å si fordi blandetkjøring kan være så mangt. Hva bruker du på pen langkjøring? Syns du bilen går bra (slik den skal) ? Da kamakselsensoren min var kaputt gikk den dårligere og forbruket steg en god del. Er kjøringen din mest småkjøring og mye tomgang og kø og med mye kald motor er nok forbruket ikke helt bak mål. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toro Skrevet April 2, 2007 Forfatter Share Skrevet April 2, 2007 Det er veldig vanskelig å si fordi blandetkjøring kan være så mangt. Hva bruker du på pen langkjøring? Syns du bilen går bra (slik den skal) ? Da kamakselsensoren min var kaputt gikk den dårligere og forbruket steg en god del. Er kjøringen din mest småkjøring og mye tomgang og kø og med mye kald motor er nok forbruket ikke helt bak mål. Ca 0,9 ved pen kjøring på E18 Ja, mener den dra som den skal, går hvertfall en god del bedre enn 520ia`n til faren min:) Merker ingen ujevn gange eller noe som tilsier at den ikke skulle vært helt i orden. Med defekt kamakselsensor så ville vel bilen dra mye dårligere og gå ujevnt på tomgang? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet April 2, 2007 Share Skrevet April 2, 2007 Ja, da drar den dårlig, min nykket også litt akkurat når jeg passerte 3000 omdr ved akselerasjon. Tomgangen var fin. Men om den går bedre enn 520 er det ikke noe i veien med den. Jeg syns 0.9 var litt mye på pen langkjøring, min gamle E34 535iA kjørte jeg Oslo-Haugesund på 091, og Haugesund-Gøteborg på 0.93 med litt hardere kjøring enn førstnevnte tur. Kan vel kalle det rask men økonomisk kjøring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Storkaren Skrevet April 2, 2007 Share Skrevet April 2, 2007 Dette tror jeg ikke er så unormalt høyt forbruk, tror jeg ligger på noe av det samme... er jo en litt kraftig motor vettu;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet April 2, 2007 Share Skrevet April 2, 2007 I henhold til BMW skal en E39 523iA ha et gjennomsnitlig forbruk ved blandet kjøring på 1,06 liter/mil. Dette betyr at et realistisk forbruk på norske veier er 1,1-1,3 liter/mil. Ergo mener jeg ikke at ditt forbruk er alt for høyt... det er på grensen, men ikke alt for høyt. Brede dekk, køkjøring og ikke minst "jokkete" kjøring er generelt de største synderne når det gjelder et for høyt drivstofforbruk på norske veier. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet April 2, 2007 Share Skrevet April 2, 2007 Min 528 brukte 1.3 på blandet kjøring, og 0.75-0.8 på langkjøring.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mpower20 Skrevet April 2, 2007 Share Skrevet April 2, 2007 Hmm, min M20B25 som er 21år i år klarer seg nå med 1.1L på mila ved blandet kjøring ink. en del kø hver morgen og hver ettermiddag, riktig nok med varm motor. Så synes nå 1.3 var litt mye hvis man kjører fint, men er jo tross alt en tung bil da. Lenge siden service? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rstockmann Skrevet April 2, 2007 Share Skrevet April 2, 2007 Gamle 528'en min brukte i gjennomsnitt 12,3l/100km(1,23L) på 6000km.. Langkjøring på 0,9 og "frisk" kjøring 1,6.. Så forbruket ditt er nok forholdsvis normalt tror eg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2mMy Skrevet April 2, 2007 Share Skrevet April 2, 2007 ligger på det samme jeg gitt! 1,3 ca og rundt 1 på lengrekjøring! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toro Skrevet April 2, 2007 Forfatter Share Skrevet April 2, 2007 Skjønner det nå at det kanskje ikke er så ille likevel Dekkene trekker nok også opp litt, som Fredrik sier. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2mMy Skrevet April 2, 2007 Share Skrevet April 2, 2007 heller jeg som burde klage! mindre motor og manuell! men mye skyldes nok min høyrefot bl.a Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå